EU radi čudnu iznimku: Nakon 2035. samo superbogati će moći kupovati ekskluzivne skupe benzince?

bogati
iStock

Odluka o zabrani prodaje novih benzinaca i dizelaša u EU-u nakon 2035. šokirala je mnoge ljude. Pitaju se hoće li moći kupiti druge automobile ili druga prijevozna sredstva. Ali, uvijek postoji iznimka: hoće li superbogati moći kupiti svake godine tisuće basnoslovno skupih i ekskluzivnih benzinaca?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čini se da hoće.

Mali proizvođači automobila koji godišnje proizvode manje od 1000 vozila mogu odahnuti. A i njihovi bogati kupci. Jer za njih neće vrijediti zabrana korištenja automobilima s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem od 2035. godine koja je neki dan donesena na nivou EU-a.

Europski parlament izglasao zabranu prodaje novih benzinaca i dizelaša od 2035. godine

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Europski parlament dao je odobrenje za obveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija od 2035. godine, što znači da se za 12 godina više neće moći prodavati novi dizelaši i benzinci. Građani će nakon 2035. godine moći kupovati isključivo nova vozila s nultom stopom štetnih emisija, kao što su npr. električni automobili. U praksi to znači da novi automobili i kombiji na tržištu više neće smjeti ispuštati CO2.

No, ono što vrijedi za siromašne neće vrijediti za superbogate.

Superbogati će moći kupovati automobile s emisijom CO2 nakon 2035. godine – evo kako!

Dobre vijesti za bogate ljubitelje Paganija, Bugattija, Morgana i Donkervoorta ovog svijeta: proizvođači malih automobila i dalje će moći prodavati nove automobile s motorom s unutarnjim izgaranjem u EU-u nakon 2035. To se odnosi na sve proizvođače koji proizvedu do 1000 automobila godišnje, piše teczhle.com

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovaj tjedan je postalo službeno: svi novi automobili u EU moraju biti bez emisija od 2035. godine. Forme radi, plan još mora proći Europsko vijeće, ali to je samo formalnost. Dakle, sada je izvjesno: od 2035. nadalje proizvođači automobila smiju u EU-u prodavati samo automobile s nultom emisijom (auto bez klasične ’emisije ispušnih plinova’). Međutim, postoji iznimka, prema službenoj izjavi EU-a o planovima. Ta iznimka donosi vrlo dobre vijesti za Paganije i Donkervoorte.

>Europski parlament izglasao zabranu prodaje novih benzinaca i dizelaša od 2035. godine

Ako tekst na web-stranici EU-a shvatimo doslovno, čini se, zasada, da ta točka ističe da se iznimka odnosi samo na proizvođače koji proizvedu ukupno do 1000 automobila godišnje, a ne na proizvođače koji isporuče do 1000 novih automobila godišnje u EU-a. Uzmimo McLaren: proizvodi više od 1000 automobila godišnje, ali isporučuje manje od 1000 automobila godišnje u EU-u.

Da bi vidjeli o kojim se relacijama cijena radi i tko će moći kupovati te automobile, evo zornog prikaza. Ovo je situacija danas, a sigurno će biti skuplje u budućnosti kada će ti rijetki automobili s unutrašnjim sagorijevanjem biti jedini dostupni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Evo cjenika za npr. Bugatti:

Rank Model Price
1 Bugatti Veyron $1.9 Million
2 Bugatti Chiron $2.9 Million
3 Bugatti Mistral Roadster $5 Million
4 Bugatti Divo $5.4 Million
5 Bugatti Centodieci $8.6 Million
6 Bugatti La Voiture Noire $12 Million

Izvor: luxe.digital/lifestyle/cars/bugatti-price-list/

Za 2022 Pagani Huayra BC Roadster cijena je 3,500,000$, a za 2022 Pagani Huayra R cijena je 3,100,000$.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.