Peugeot sklapa spasonosni ugovor s kineskim Dongfeng Motorom

Posrnuli francuski proizvođač automobila PSA Peugeot Citroen sklapa dugo očekivani spasonosni ugovor kojim će obitelj koja ga je osnovala prepustiti kontrolu nad tvrtkom,javlja BBC.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kineski Dongfeng Motors i francuska vlada uložit će svaki oko 800 milijuna eura, a zauzvrat dobiti udio od po 14 posto.Dodatnih 1,4 milijarde eura prikupit će se od postojećih investitora u Peugeot.

O ovom ugovoru još trebaju glasovati dioničari, ali njime će se namaknuti prijeko potreban novac za preživljavanje Peugeota nakon što istekne državno jamstvo.

Ako ugovor bude odobren, udio obitelji Peugeot od 25,4 posto smanjit će se na 14 posto, što odgovara udjelima koje će imati francuska vlada i kineski proizvođač automobila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Drugi po veličini europski proizvođač automobila u srijedu je najavio i svoje najnovije financijske rezultate, uz upozorenje da bi se mogao suočavati s gubicima do 2016. godine.

Iz Peugeota su rekli da se neto gubitak smanjio na 2,32 milijarde eura prošle godine, u usporedbi s 5 milijardi eura gubitka u 2012.

I prodaja je pala za 2,4 posto u odnosu na prethodnu godinu, na 54,1 milijardu eura, zbog slabe potražnje za novim automobilima u Europi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mjesecima se već raspravlja o sudbini francuskog proizvođača automobila, a vjeruje se da će ovaj ugovor službeno biti potpisan u ožujku.

U izjavi za burzu u Hong Kongu, Dongfeng je rekao da je svrha ugovora „proširiti i produbiti njihovu trenutačnu suradnju“ s Peugeotom.

Navodi se i da će ovaj pothvat „ojačati prekomorsku suradnju da bi se postigao cilj prodaje 1,5 milijuna vozila pod brandovima Dongfeng, Peugeot SA i Citroën godišnje, počevši od 2020. godine“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Peugeot već ima zajedničko ulaganje s Dongfengom, koji je jedan od novijih kineskih marki automobila i poznat je po kamionima i liniji vozila „Fengshen“.

Međutim, očekuje se da će novi ugovor dovesti do povećanja proizvodnje i novog centra za istraživanja i razvoj.

Očekuje se i da će Dongfeng promicati marku Peugeot na rastućim tržištima automobila u Jugoistočnoj Aziji.

Ovim ugovorom Dongfeng također postaje najnoviji kineski proizvođač automobila koji kupuje udio u nekom konkurentu sa Zapada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prošle je godine Zhejiang Geely Holding kupio proizvođača londonskih crnih taksija, Manganese Bronze Holdings, za 11,4 milijuna funti nakon što je tvrtka otišla u stečaj. Geely je kupio i švedski Volvo 2010. godine.

Peugeot je osnovan prije 200 godina i jedna je od nastarijih francuskih dinastija.

Tvrtka je započela 1810. s proizvodnjom alata i mlinaca za kavu, koji se još uvijek prodaju pod imenom Peugoet.

Međutim, u proteklih nekoliko godina suočava se s financijskim poteškoćama i sve manjim tržišnim udjelom.

Peugeot je potpisao ugovor o investiranju s General Motorsom 2012. godine, ali američki se proizvođač automobila riješio svog udjela u gubitničkoj tvrtki u prosincu.

Prošle je godine bio na udaru kritika zbog zatvaranja svoje tvornice u Aulnayu-sous-Boisu u predgrađu Pariza, u pokušaju da smanji gubitke.

Francuska je vlada početkom tjedna rekla da daljnja zatvaranja tvornice „nisu u planu“ nakon što vlada postane veliki dioničar.

Francuski ministar industrije Arnaud Montebourg također je navodno rekao da će ugovor „pripremiti preporod Peugeota i međunarodni razvoj tvrke koja je postala izolirana“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.