Deficit državnog proračuna za prošlu godinu bit će veći od planiranog, upozorio je ovih dana ministar financija Boris Lalovac, među ostalim i zbog novog terminala Zračne luke Zagreb (ZLZ) koji grade privatni koncesionari predvođeni francuskim tvrtkama Bouygues i Aéroports de Paris, prenosi vecernji.hr
Tako je izašlo na vidjelo da nije točno ono što su govorili u Vladi i Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture kad su dogovarali, i na kraju nakon puno natezanja dogovorili s Francuzima davanje Plesa u koncesiju, da je prednost te koncesije što neće biti dana državna jamstva za kredite pa se tako neće opteretiti javni dug i povećati proračunska rupa.
Usto, resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić tvrdio je da je koncesijski ugovor za ZLZ najbolji koji je Hrvatska dosad potpisala jer nema primjerice rizika prometa. No, postoje drugi brojni rizici koje je država preuzela na sebe u tom ugovoru, a zbog čega će investicija od 331 milijun eura u novi terminal biti dio deficita proračuna.
Kako su objasnili u Državnom zavodu za statistiku (DZS), ugovor o koncesiji za ZLZ po svom je sadržaju javno-privatno partnerstvo (JPP). Prema Eurostatovoj metodologiji, ako je većina rizika tog JPP-a, a što jest u slučaju koncesije na Plesu, na javnom partneru, odnosno državi, onda se ta investicija, za koju je uzet kredit, vodi kao trošak države. U DZS-u su nam rekli da se to naziva implicitno jamstvo.
No, neće odmah cjelokupna vrijednost te investicije ući u javni dug, nego samo njen realizirani dio u godini. Stoga je Lalovac i najavio da će u deficit za 2014. ući 400 milijuna kuna od investicije u novi terminal na Plesu. Rok za dovršetak tog terminala je kraj 2016. Rizici koje je država preuzela na sebe su, primjerice, odgoda plaćanja koncesijske naknade u slučaju više sile, ako Croatia Airlines ode u stečaj ili smanji broj letova…
U ugovoru stoji i to da će država, dođe li do njegova raskida, koncesionaru jednokratno platiti neotplaćeni iznos kredita s kamatama.