Ban Toskić: ‘Nije na obiteljskim liječnicima rješavanje problema s evidencijom cijepljenja’

Nataša Ban Toskić
Foto: Snimka zaslona

Predsjednica Koordinacije liječnika obiteljske medicine (KoHOM) Nataša Ban Toskić bila je gošća N1 Studija uživo i komentirala probleme u procesu cijepljenja protiv koronavirusa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Sada kada je počelo izdavanje Covid putovnica i kada se za velika društvena okupljanja traže potvrde o preboljenju i cijepljenju, odjednom je došlo na vidjelo da sva cjepiva nisu evidentirana u središnjem sustavu. Vidjeli smo da pacijente upućuju nama da riješimo sve probleme koje imaju s evidentiranjem cijepljenja i preboljenja”, rekla je Ban Toskić.

Ističe da je nastao jedan veliki novi zaplet, a da sada telefoni liječnicima zvone još i više.

“Počela je sezona godišnjih odmora, a oni koji ostaju preuzimaju rad u dvije ili tri ordinacije. U jedan vikend održava se nekoliko svadbi. Kolege koji su jedini liječnici u svojem mjestu, događa im se da se od njih u jednom danu traži oko 200-300 potvrda”, pojašnjava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upitana kome bi se onda građani trebali obratiti u slučaju da imaju probleme s evidentiranjem cijepljenja i preboljenja, odgovara:

“Mi kao liječnici ne možemo vam dati konkretan odgovor. Nije niti na nama da to rješavamo. Mislim da za planiranje cjelokupnog cijepljenja odgovara Zavod za javno zdravstvo prema odluci ministra zdravstva. Gdje je nastao problem zašto se podaci nisu pojavili u sustavu – mi to ne znamo”.

“Neshvatljivo je zašto se ne želi čuti o konkretnim problemima”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ban Toskić pojašnjava da proces cijepljenja i administriranja cijepljenja kod obiteljskih liječnika ide tako da se cijepljenja osoba odmah unosi u sustav.

“Svatko onaj tko je bio cijepitelj i nije upisao određenog pacijenta, onda neka to učini nadležno. Što se sada događa – Covid putovnice se mogu dobiti preko sustava eGrađani ili fizički u HZZO-u. Pacijenti se vraćaju nama iz HZZO-a jer se u sustavu ne vidi da se u oni cijepljeni. Na ovaj način kako je sada zamišljeno da se vraćaju obiteljskim liječnicima koji bi trebali upisivati cijepljenje, nepotrebno se opterećuje obiteljska medicina, a pacijente se nepotrebno šeta”, rekla je.

Napominje da je potpuno neshvatljivo zašto se ne želi čuti o konkretnim problemima s kojima se liječnici obiteljske medicine suočavaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Mi smo liječnici, želimo se baviti svojim poslom. Sve ono što je administrativno i što nas udaljava od ljudi treba maknuti od nas”, kazala je Ban Toskić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.