Utorak, 4 veljače, 2025
2.2 C
Zagreb
Pratite nas:

Okrugli stol „Izazovi hrvatske poljoprivrede“: nužna edukacija proizvođača

Podijeli

Podijeli

Ministarstvo poljoprivrede, Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Savjetodavna služba pokrenule su serijal stručnih tematski okruglih stolova, sa ciljem unaprjeđenja poljoprivrede proizvodnje u Hrvatskoj. Prvi okrugli stol održan je danas, u Ministarstvu poljoprivrede pod nazivom „Pravilnom agrotehnikom do visokih prinosa pšenice dobre kakvoće“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ciljevi serijala stručnih okruglih stolova je da se kroz rasprave i prezentacije stručnjaka sa Agronomskog fakulteta, Ministarstva poljoprivrede i Savjetodavne službe te predstavnika udruženja poljoprivrednih proizvođača, poljoprivrednih poduzeća, Hrvatske poljoprivredne komore i sl., analizira postojeće stanje, uvjeti proizvodnje u promijenjenim agrometeorološkim uvjetima, te dogovore najbolje prakse i preporuke koje će preko Savjetodavne službe biti prenesene do primarnih poljoprivrednih proizvođača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Teme prvog okruglog stola bile su rezultati proizvodnje žitarice sa posebnim naglaskom na pšenicu u 2014. godini te preporuke za predstojeću jesensku sjetvu. U sklopu ovih tema kroz stručnu raspravu obrađene su slijedeće teme: obilježje proizvodnje pšenice 2013./2014. i preporuke za sjetvu 2014., obilježje vegetacijske sezone 2013./2014., posljedice prekomjernih oborina na žitarice (pšenicu), upute za sjetvu ozime pšenice – otkupa uroda sukladno kodeksu kakvoće.

Za proizvođače žitarica 2014. godina je bila godina velikih izazova zbog loše vegetacijske godine, sa velikim problemima u proizvodnji (velike količine oborina, loši klimatski uvjeti, pojava brojnih bolesti zrna i slično). Sve je to utjecalo na slabije prinose i lošiju kvalitetu pšenice. Iz tog je razloga potrebno ovogodišnjoj jesenskoj sjetvi pristupiti na stručniji način, pri čemu je sjetva kvalitetnog i deklariranog sjemena jedna od garancija uspješne proizvodnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prilikom planiranja sjetve pšenice i izbora sorata treba znati da će otkup uroda pšenice 2015. godine otkupljivači obavljati sukladno kakvoći koju propisuje Kodeks otkupa žitarica i uljarica, a poznavanje karakteristika sorata i provođenje preporučenih agrotehničkih mjera utjecat će na kvalitetu uroda, a time i na cijene proizvedene pšenice, zaključeno je na današnjem okruglom stolu. Optimalan rok sjetve u našim agroekološkim uvjetima za većinu sorata pšenice je 15.-25. listopada.

Stručnjaci Ministarstva poljoprivrede, Agronomskog fakulteta, Savjetodavne službe kao i samih proizvođača složili su se kako je edukacija proizvođača nužna jer su se okolnosti, kako vremenske tako i tržišne, promijenile, zbog čega je potrebno vršiti stalnu edukaciju i unaprjeđenje proizvodnje.

Rezultati prve stručne rasprave te konkretni zaključci i preporuke proizvođačima kako u novu sjetvu ući sa najboljim praksama sa ciljem povećanja prinosa i kvalitete uroda pšenice i drugih žitarica, bit će objavljeni preko Savjetodavne službe te distribuirani krajnjim korisnicima proizvođačima. Ove bi preporuke u konačnici trebali samim poljoprivrednim proizvođačima pomoći da ostvaruju veći prinos, a time i prihode.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr
Photo: fah

Pročitaj više

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.

Pročitaj više

Frendica.hr

Glas naroda

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povezani članci