Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac govorila je o strategiji turizma, marketinškim kampanjama, broju gostiju i noćenja te drugim temama u turizmu. U Newsroomu N1 istaknula je da su prihodi od stranih turista premašili rekordnu 2019.
Na kritiku da je u jednom spotu prikazano sunce i more, iako Hrvatska ima i može ponuditi puno više, ministrica kaže da upravo zato Hrvatska turistička zajednica završava Strateški marketinški operativni plan te da je Strategija održivog turizma do 2030. usvojena u Hrvatskom saboru.
“Oni trebaju krenuti u smjeru poruka i ciljeva glavne strategije razvoja održivog turizma. Sam strateški marketinški operativni plan koji će uskoro biti prezentiran svim članovima Turističkog vijeća i Skupštini i usvojen treba krenuti smjernicama održivosti i smjernicama da se ne oslanjamo na adute sunca i mora jer smo svi to već odavno prošli. Naravno da su oni bitni, da su jedni od glavnih motiva dolazaka, ali Hrvatska ima jako puno toga za ponuditi”, kaže Brnjac.
“Usmjereni smo na produživanje sezone”
Dodaje da se Ministarstvo turizma orijentiralo na predsezonu i postsezonu i na prezentaciju naše prirodne i kulturne baštine i svega onoga zbog čega turisti dolaze.
>Sumirana sezona 2022.: To je bila povijesna turistička godina; premašena rekordna 2019.
“A ovo što vidimo u prvih nekoliko mjeseci, povećan broj dolazaka i noćenja, to je ono što želimo, to su upravo sve one marketinške aktivnosti i na sajmovima, prema čemu smo orijentirani, da preusmjerimo dolazak turista iz 6., 7., 8. mjeseca i da rasteretimo taj dio godine i da stvorimo predsezonu i postsezonu”, ističe.
Govorila je da je na više sastanaka s predstavnicima i direktorima turističke zajednice govorila o produživanju turističke godine, ne samo sezone i kako ostvariti taj cilj. Kazala je i da su svi natječaji koji jesu kako od ministarstva tako i turističke zajednice usmjereni na produživanje sezone.
Dodaje da već u predsezoni imamo 20 posto više noćenja od siječnja do travnja. Kaže da sve investicije koje Ministarstvo turizma provodi su investicije koje stvaraju dodanu turističku vrijednost kroz posebne oblike turizma.
“Premašili smo rekordnu 2019.”
Što se tiče predviđanja za sezonu kaže da su, po izvještajima HNB-a, prihodi od stranih turista, premašili rekordnu 2019. te da ministarstvo već sad, zbog rasta prihoda, kao referentnu godinu uzima 2022.
“No, nama nije cilj povećati broj noćenja, već ih ravnomjerno rasporediti kroz cijelu godinu i upravo zato smo strukturirano napravili plan kako ćemo ulagati sredstva, gdje ćemo ih ulagati i kako ćemo poticati turističke destinacije i regionalno razvijati turizam”, ističe Brnjac.
Kada su u pitanju žalbe turista na visoke cijene kaže kako strategija nije da Hrvatska bude destinacija masovnog turizma.
“Mi želimo biti visokokvalitetna destinacija i svakako moramo imati investicijski ciklus i kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti, zatim kroz višegodišnji financijski okvir iz kojeg smo prvi put dobili novac za ulaganje”, kaže ministrica.
“Cijena mora pratiti kvalitetu”
Također je rekla da je normalno da su poduzetnicima u turizmu rasli troškovi, počevši od plaća radnika, za koje kaže da su rasle i do 25 posto, do svih ostalih. Dodaje kako cijena mora pratiti kvalitetu te ako nema kvalitete, ne može se ni opravdati povećanje cijena.
Ministrica je otkrila i koliko su porasle cijene u hotelima.
“U hotelima su porasle cijene od 5 do 10 posto, ovisno o stupnju podizanja kvalitete. Ako nema podizanja kvalitete, onda nema opravdanog podizanja cijena”, kaže Brnjac.
>Amerikanci o Hrvatskoj: Kako će euro utjecati na turizam?
Kaže da u samoj špici sezone imamo jako dobre prognoze te da ako se nastavi ovakvim smjerom Hrvatska može biti jedna cjelogodišnja održiva turistička destinacija. Dodaje i da se radi reforma upravljanja turizmom koja bi trebala voditi tome da turisti dolaze u Hrvatsku cijele godine kako bi se popunili mjeseci koji nisu najatraktivniji.
“Nedostatak radnika je problem cijele Europe”
Nedostatak radne snage i kvalitete radne snage problem je cijele Europe. Ministrica Brnjac dodaje da se taj problem pokušava riješiti na međuresornim sastancima Ministarstva turizma, Ministarstva financija, Ministarstva rada i drugih s premijerom.
Objasnila je da Ministarstvo turizma daje stipendije mladim ljudima za profesionalna usavršavanja koje su nedavno povisili na 2000 kuna te da su različitim načinima, od olakšanja dobivanja dozvola za rad strancima preko dizanja imovinskog cenzusa pokušali pronaći način da se omogući što više radnika za sezonu. Poslodavcima poručuje da kvalitetnog radnika treba i platiti.
Tekst se nastavlja ispod oglasa