Zastupnik HDSSB-a Krešimir Bubalo zatražio je u četvrtak u Saboru očitovanje ministra prometa i predsjednika Uprave Hrvatskih autocesta (HAC) jer je, kaže, ostao šokiran kad je pročitao da je HAC poništio natječaj za autocestu i koridor kroz Baranju.
“Šokirani smo kad smo danas vidjeli da je natječaj poništen jer se dva puta tijekom njega mijenjala dokumentacija. Tražimo odgovor i resornog ministra i predsjednika uprave HAC-a”, poručio je Bubalo
Ne samo da je, kaže Bubalo, šok izazvala činjenica da se neće raditi žila kucavica za Slavoniju nego i zbog toga što građevinska operativa koja radi most na Dravi nakon njegovog završetka neće imati posla. “Tko je krivac zato što će koridor 5C čekati 2020.? Za nas je to nemoguće”, poručio je Bubalo.
Hrvatske autoceste poništile su natječaj za izvođenje radova za autocestu između Belog Manastira i Mosta Drava, jer nisu htjele riskirati s probojem rokova izgradnje zbog čega bi u pitanju bilo povlačenje novca iz fondova EU-a pa bi kompletni trošak pao na HAC, rekao je u srijedu na konferenciji za novinare predsjednik Uprave HAC-a Davor Mihovilić.
Najavio je ponovljeni natječaj na kojem će HAC i Mađarska zajedno pokušati doći do sufinanciranja iz fondova EU-a i to za dionicu Most Drava-Mohač.
Novinarima čelnici HAC-a nisu decidirano odgovorili zbog čega su u natječaju propisani rokovi koji su se pokazali prekratkim i kako to da se nije vodilo računa o obimu operacije dovoženja materijala na trasu.
Mađarska je svoj dio ugovora ispoštovala i izgradila autocestu do hrvatske granice
Autocesta na koridoru 5c je vitalni strateški interes, ne samo Osječko baranjske županije, nego i Hrvatske. Hrvatska i Mađarska su potpisale sporazum o spajanju dviju zemalja autocestom i mostom preko Drave na famoznom koridoru 5C. Mađarska je svoj dio ugovora ispoštovala i izgradila autocestu do hrvatske granice.
Bez koridora 5C Baranja će teže napredovati. Otvaranjem ceste došli bi novi sadržaji, od smještajnih kapaciteta do benzinskih postaja. Mnogi smatraju kako je je po srijedi novo zapostavljanje Baranje, a kakvo je stanje u Baranji, narod.hr je već pisao. Koridor 5C je jako bitan za Slavoniju jer Slavonika ovako nema nikakvu važnost (što pokazuje i broj vozila na njoj), ali kad bi se izgradio koridor automatski i Slavonika dobiva jer je ona samo dio cjelokupnog razvoja prometnih veza. Koridor bi sigurno dao zamah u gospodarstvu ove regije i naravno veću zaposlenosti.