Četvrtak, 23 siječnja, 2025
0.8 C
Zagreb
Pratite nas:
OČEKUJE SE BRZ POČETAK

Projekt koji mijenja sve: Autocesta od Metkovića do Dubrovnika

Podijeli

Kako bi mreža autocesta u Hrvatskoj bila kompletirana, nedostaje još dio koji bi suvremenom prometnicom s ostatkom zemlje spojio krajnji jug. Autocesta od Metkovića do Dubrovnika gradit će se u dvije faze, od Metkovića do Pelješkog mosta i od Dola do Dubrovnika. Prva na redu je upravo ova druga dionica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Najskuplja autocesta u Hrvatskoj”

Ovo biti najskuplja autocesta u Hrvatskoj. Procjenjuje se da će koštati milijardu i dvjesto tisuća eura, javlja HRT. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Početak radova ovisi o završetku javnih natječaja i ishođenju raznih dozvola. Najoptimističnija verzija kaže da bi radovi trebali početi već ove godine, a završiti 2029.

Najveći je problem to što nema brze ceste od Dubrovnika do zračne luke i do granice s Crnom Gorom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Prometni kaos je već sada tu, a bez nove autoceste i bez novih pristupnih cesti situacija bi trebala postati samo još gora, dodao je Mlinarić.

Građani zadovoljni

Ovako bi trebala izgledati nova autocesta do Dubrovnika. Čak 19, od ukupno 28 kilometara dionice bit će u vijaduktima i tunelima.

Uskoro bi trebali početi radovi na etapi od Rudina do Slanog i od Slanog do Mravinjaca. Dubrovčani zadovoljni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

>Što smo do sada otkrili o slovačkoj tvrtki za naplatu autocesta s kojom je Hrvatska sklopila ugovor?

Autocesta završena do 2029.

Autocesta se gradi na zahtjevnom terenu. Prolazit će vrlo uskim područjem. S jedne strane bit će more, a s druge granica s Bosnom i Hercegovinom.

– Radi se o terenu koji je praktički najgori mogući za gradnju autocesta, sami elementi govore koliko vijadukata i mostova i tunela će trebati, a isto tako radi se i o području koje je dosta naseljeno, pa će biti bitno koliko će biti čvorova i kakav će spoj biti da bi se osigurala puna funkcionalnost ceste, poručio je izv. prof. dr. sc. Marko Ševrović, Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema planu, sve bi trebalo biti gotovo do 2029. Vodstvo grada, ali i županije vjeruje u brzi početak radova.

– Najavljeno je da će u ovom mjesecu, početkom mjeseca biti zatvoren natječaj, odabran izvođač i nadamo se da neće biti žalbi. Ne možemo to isključiti. Želimo vjerovati da ćemo već u ovoj godini i fizički započeti radove na toj dionici. Ona jest skupa, ali međutim povezivanje Dubrovnika s ostatkom Hrvatske geostrateški, gospodarski i sigurnosno nema cijenu, naglasio je župan Dubrovačko neretvanske županije Nikola Dobroslavić.

Gužve bi trebale postati prošlost

Izgradnjom nove autoceste, gužve bi trebale postati prošlost, a smanjit će se i broj prometnih nesreća.

– Rekao bih možda je najbitniji aspekt te autoceste svakako sigurnost prometa. Vidimo da je stvarno ta dionica državne ceste D8 vrlo opasna. Na njoj se često događaju nesreće. Mislim da je ova autocesta, ako je treba, zbog ničeg drugog onda je treba zbog toga. Ali naravno, i zbog povezivanja Dubrovnika s autocestovnom mrežom u Hrvatskoj, rekao je Ševrović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od Metkovića do Dubrovnika sagradit će se ukupno 47 kilometara autoceste, a bit će tu i gotovo 15 kilometara spojnih cesta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/HRT

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.

Pročitaj više

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povezani članci