Dr. Bressan: Izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama pokušaj su apsolutne kontrole stanovnika

bressan policija
Foto: primorsko-goranska-policija.gov.hr, snimka zaslona; Fotomontaža; narod.hr

Izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama – katastrofa su za društvo u cjelini, pokušaj apsolutne kontrole stanovnika – riječi su to liječnika obiteljske medicine Leonarda Bressana, koji je gostovao u HRT-ovom Studiju 4.

– Mi se u obiteljskoj medicini nikada nismo bojali posla, pogotovo ako se radi o medicinskom poslu. Ovo su administrativne nebuloze s jedne strane. Taj tekst su pisali očito neuki ljudi, volio bih misliti da im se potkrala greška u slaganju toga teksta. To su stalni pokušaji radnih skupina iz jednog ministarstva da abolira postojanje drugog ministarstva i njegovu ulogu u reguliranju zdravstvenog sustava, a to je Ministarstvo zdravstva te komora i stručna skupina u zdravstvu. Građanstvo nije detaljno upoznato s posljedicama primjene jednog takvog zakona. To je u početku urušavanje temelja zdravstvene službe u cjelini u RH, to je princip povjerljivosti medicinskih podataka koji se suspendira ovim zakonom, pojašnjava Leonardo Bressan.

Dodaje da se radi o upletanju u nadležnosti i kompetencije pojedinih sektora zdravstvenog sustava, a rezultat toga je urušavanje svih odnosa u hrvatskom društvu.

– Kao prvi rezultat možete očekivati obustavu javnog prijevoza na teritoriju cijele RH, ističe.

Liječnici obiteljske medicine, prema prijedlogu, trebali bi obavijestiti policiju o tome da netko ne može upravljati vozilom, nakon što izdaju upozorenje pacijentu da ne vozi.

Posjedovanje vozačke dozvole nije medicinski podatak. Ja kao liječnik nisam taj koji će privremeno ili trajno odlučivati o sposobnosti za upravljanje motornim vozilima jer je to u nadležnosti specijalista medicine rada. Fokus moga rada u ordinaciji je zdravstvena dobrobit pacijenta, očuvanje njegova zdravstvenog stanja, liječenje bolesti i vraćanje izgubljenog zdravlja, dodaje.

Ističe da je ocjena i procjena o zdravstvenom stanju osobe koja vozi osobno vozilo zapravo ulazak u područje medicine rada, a što nije u nadležnosti obiteljskih liječnika.

To je nedopustivo i nepotrebno i ugrožava mnoge djelatnosti ljudi u našoj državi. Od prvog dana primjene jednog takvog zakonskog teksta morate zadržati kod kuće otprilike 40% vozača u javnom prijevozu. Ako se strogo primjenjuje taj tekst, a zakon je napisan da se poštuje, je li tako?, dodaje.

Odbacuje kritike da liječnici obiteljske medicine bježe od odgovornosti.

– Ozbiljno shvaćamo svoju odgovornost. U ovoj pandemiji uspjeli smo spasiti najkritičnije točke ovoga sustava. Omogućili smo normalan, koliko-toliko, rad bolnica. Ti prometni stručnjaci vole sjediti uz kavicu ili dobro pićence i gledati što drugi rade. Prema javno dostupnim podatcima, ljudi koji se ubrajaju u te skupine koje bi trebalo zadržati kod kuće, oni čine samo 4% prometnih nesreća. Više od 90% prometnih nesreća događa se zbog prekomjerne brzine, nepridržavanja propisa, oduzimanja prava prednosti itd. Sada vas ja pitam, zbog čega se ne stave pod analizu sve autoškole u RH, kako to one školuju vozače?, dodaje.

Kaže da je pitanje koliko će vozači biti iskreni.

– To je odmah upitno, to povjerenje, odnosno spremnost da pacijent prenese svoja razmišljanja, tegobe ili svoje muke. S druge strane imat ćemo problem s neuzimanjem preporučene terapije te će svakako doći do pogoršanja zdravlja pacijenata u strahu da im se zbog korištenja određenih lijekova privremeno ili trajno ne oduzme pravo za upravljanje motornim vozilima, ističe.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/hrt