Izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama – katastrofa su za društvo u cjelini, pokušaj apsolutne kontrole stanovnika – riječi su to liječnika obiteljske medicine Leonarda Bressana, koji je gostovao u HRT-ovom Studiju 4.
– Mi se u obiteljskoj medicini nikada nismo bojali posla, pogotovo ako se radi o medicinskom poslu. Ovo su administrativne nebuloze s jedne strane. Taj tekst su pisali očito neuki ljudi, volio bih misliti da im se potkrala greška u slaganju toga teksta. To su stalni pokušaji radnih skupina iz jednog ministarstva da abolira postojanje drugog ministarstva i njegovu ulogu u reguliranju zdravstvenog sustava, a to je Ministarstvo zdravstva te komora i stručna skupina u zdravstvu. Građanstvo nije detaljno upoznato s posljedicama primjene jednog takvog zakona. To je u početku urušavanje temelja zdravstvene službe u cjelini u RH, to je princip povjerljivosti medicinskih podataka koji se suspendira ovim zakonom, pojašnjava Leonardo Bressan.
Dodaje da se radi o upletanju u nadležnosti i kompetencije pojedinih sektora zdravstvenog sustava, a rezultat toga je urušavanje svih odnosa u hrvatskom društvu.
– Kao prvi rezultat možete očekivati obustavu javnog prijevoza na teritoriju cijele RH, ističe.
Liječnici obiteljske medicine, prema prijedlogu, trebali bi obavijestiti policiju o tome da netko ne može upravljati vozilom, nakon što izdaju upozorenje pacijentu da ne vozi.
– Posjedovanje vozačke dozvole nije medicinski podatak. Ja kao liječnik nisam taj koji će privremeno ili trajno odlučivati o sposobnosti za upravljanje motornim vozilima jer je to u nadležnosti specijalista medicine rada. Fokus moga rada u ordinaciji je zdravstvena dobrobit pacijenta, očuvanje njegova zdravstvenog stanja, liječenje bolesti i vraćanje izgubljenog zdravlja, dodaje.
Ističe da je ocjena i procjena o zdravstvenom stanju osobe koja vozi osobno vozilo zapravo ulazak u područje medicine rada, a što nije u nadležnosti obiteljskih liječnika.
– To je nedopustivo i nepotrebno i ugrožava mnoge djelatnosti ljudi u našoj državi. Od prvog dana primjene jednog takvog zakonskog teksta morate zadržati kod kuće otprilike 40% vozača u javnom prijevozu. Ako se strogo primjenjuje taj tekst, a zakon je napisan da se poštuje, je li tako?, dodaje.
Odbacuje kritike da liječnici obiteljske medicine bježe od odgovornosti.
– Ozbiljno shvaćamo svoju odgovornost. U ovoj pandemiji uspjeli smo spasiti najkritičnije točke ovoga sustava. Omogućili smo normalan, koliko-toliko, rad bolnica. Ti prometni stručnjaci vole sjediti uz kavicu ili dobro pićence i gledati što drugi rade. Prema javno dostupnim podatcima, ljudi koji se ubrajaju u te skupine koje bi trebalo zadržati kod kuće, oni čine samo 4% prometnih nesreća. Više od 90% prometnih nesreća događa se zbog prekomjerne brzine, nepridržavanja propisa, oduzimanja prava prednosti itd. Sada vas ja pitam, zbog čega se ne stave pod analizu sve autoškole u RH, kako to one školuju vozače?, dodaje.
Kaže da je pitanje koliko će vozači biti iskreni.
– To je odmah upitno, to povjerenje, odnosno spremnost da pacijent prenese svoja razmišljanja, tegobe ili svoje muke. S druge strane imat ćemo problem s neuzimanjem preporučene terapije te će svakako doći do pogoršanja zdravlja pacijenata u strahu da im se zbog korištenja određenih lijekova privremeno ili trajno ne oduzme pravo za upravljanje motornim vozilima, ističe.
Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr/hrt
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.