Dr. Markić: Od kad za rat trebaju dva susjeda? Ili o važnosti propagande za totalitarne režime…

Foto: Fah/Snimka zaslona (Fotomontaža: Narod.hr)

“Na današnji, Europski dan sjećanja na žrtve svih totalitarnih režima – nacizma, fašizma i komunizma – dobro se prisjetiti uloge medija i propagande u totalitarnim režimima. Koliko je propaganda ključna poluga svake totalitarne vlasti. Zloupotreba medija za širenje laži, etiketiranje i blaćenje neistomišljenika, zatvaranje prostora za argumentiranu raspravu, skrivanje istine o povlaštenima, širenje laži o onima koji su određeni kao neprijatelji….”, istaknula je dr. Željka Markić izvršna predsjednica udruge U ime obitelji, na svom Facebook profilu u komentaru na objave Večernjeg lista o Domovinskom ratu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> Večernji list – srbijanski kapital u službi ‘regiona’

> 23. kolovoza 1939. – Europski dan sjećanja na žrtve totalitarističkih režima

Njenu objavu donosimo u cijelosti:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Za vikend, u subotu je Večernji list imao dvije objave o Domovinskom ratu koje su mi upale u oči. Prvu, o branitelju koji je, ugrubo, rekao kako se ne bi borio u Domovinskom ratu da je znao kako će Hrvatska danas izgledati. Jer, valjda bi boje izgledala da je u ratu pobijedila Srbija. Da je Slobodan Milošević porazio Hrvatsku danas bi u našoj zemlji bilo puno više reda, manje korupcije, snažnija ekonomija, ne bi se napredovalo po stranačkoj ili nacionalnoj liniji, kultura bi njegovala hrvatski identitet, Katoličku Crkvu se ne bi sustavno klevetalo u medijima, a LGBT lobi nam ne bi stalno pokušavao ući u osnovne i srednje škole. Baš kao što je to danas u Srbiji..

Druga objava je ova dolje, u kojoj nam Večernji list tumači u nadnaslovu kako “ZA RAT TREBAJU DVA SUSJEDA”.

Pa, otkada to? To je neki novi pogled na Drugi svjetski rat? Pa je za napad Njemačke na Poljsku trebalo i Poljsko sudjelovanje? Ili je za napad Japana odgovoran i SAD? Ili je to samo velikosrpski pogled na Domovinski rat? Da je za rat 1991. u Hrvatskoj i 1992. u BiH bilo potrebno sudjelovanje oba susjeda – Hrvatske i BiH, a ne “samo” velikosrpska osvajačka politika praćena vojskom, policijom, međunarodnom i domaćom propagandom. Pa onda, valjda, nije za rat bilo dovoljno da srpski pobunjenici u Hrvatskoj i srpska vojska iz Srbije napadnu Hrvatsku i okupiraju jednu trećinu hrvatskog teritorija i etnički ga očiste uz ubijanje i progon svih ne-Srba? Tu nije bio dovoljan “komšija” da se pokrene rat. Trebao je i susjed…

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na današnji, Europski dan sjećanja na žrtve svih totalitarnih režima – nacizma, fašizma i komunizma – dobro se prisjetiti uloge medija i propagande u totalitarnim režimima. Koliko je propaganda ključna poluga svake totalitarne vlasti. Zloupotreba medija za širenje laži, etiketiranje i blaćenje neistomišljenika, zatvaranje prostora za argumentiranu raspravu, skrivanje istine o povlaštenima, širenje laži o onima koji su određeni kao neprijatelji….

Jer, u pozadini zloupotrebe medija uvijek je ista filozofija. Zato je važno ustrajati na razotkrivanju pitanja netransparentnog vlasništva velikog dijela hrvatskih medija – koji kroje sliku o tome da se za Hrvatsku nije isplatilo boriti i da su za rat “potrebna dva susjeda”… Ili neku drugu sliku. Ovisno o potrebama naručitelja…ili vlasnika.”, napisala je dr. Markić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.