(FOTO) Okrugli stol o kurikulu povijesti s osvrtom na Domovinski rat: ‘Hrvatski državljani trebaju učiti po jednom programu’

Foto: fah

Sudionici braniteljskog okruglog stola “Reforma obrazovanja – kurikul povijesti s osvrtom na Domovinski rat” izrazili su u utorak nezadovoljstvo jer se o Domovinskom ratu uči premalo, te poručili da svi trebaju učiti istinu o nastanku hrvatske države.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nezadovoljstvo valorizacijom Domovinskog rata u hrvatskom obrazovnom sustavu izrazio je ministar hrvatskih branitelja Tomo Medved rekavši kako žele pronaći odgovarajući model i pristup da bi Domovinski rat, kao temelj samostalne Hrvatske, bio na odgovarajući način vrjednovan u obrazovnom sustavu, te kako bi učenici imali punu spoznaju o Domovinskom ratu, njegovim specifičnostima i vrijednostima.

Protiv učenja povijesti Domovinskog rata po hrvatskom i srpskom programu
Smatra da je nastavni program o Domovinskom ratu premalo i na neodgovarajući način zastupljen na svim razinama obrazovanja.

Medved je istaknuo da njegovo ministarstvo, zajedno s braniteljskim udrugama i Ministarstvom znanosti i obrazovanja, pronalazi odgovarajuće oblike kako bi Domovinski rat kao cjelina bio uvršten u novu reformu obrazovnom sustava. Izrazio je zadovoljstvo što oko 40.000 učenika osmih razreda osnovnih škola u zemlji posjeti Memorijalni centar u Vukovaru, gdje dobiju sliku koju nisu dobili kroz raniji proces obrazovanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predsjednik Udruge stopostotnih hrvatskih ratnih vojnih invalida I. skupine Đuro Glogoški izrazio je nezadovoljstvo što se povijest Domovinskog rata uči kroz dva programa – hrvatski i srpski. “Smatramo da svi hrvatski državljani trebaju učiti po jednom programu, a ne želimo osporiti ničije pravo na dodatno učenje jezika i pisma”, rekao je.

Drži da se u kurikulu povijesti treba točno znati što će se konkretno učiti, koliko nastavnih sati će biti posvećeno Domovinskom ratu i hoće li se ti nastavni sati i provoditi.

Na svoje iskustvo iz pregovora o mirnoj reintegraciji hrvatskog Podunavlja podsjetila je bivša ministrica obrazovanja Ljilja Vokić upozorivši kako je najpogubnije da se i danas povijest uči na različite načine za hrvatsku i srpsku djecu, što je protivno zakonu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Danas su udžbenici povijesti različiti za hrvatsku i srpsku djecu, što je protivno zakonu jer je u Erdutskom sporazumu potpisano na samo pet godina”, kazala je. Smatra kako Domovinski rat u udžbenicima treba biti predstavljen “istinito i nikako drugačije”.

Bivši pomoćnik ministra unutarnjih poslova Joško Morić ocijenio je kardinalnom greškom stvaranje etnički razdvojenih vrtića i škola u Podunavlju, jer to izravno sprječava integraciju ljudi na tim prostorima. Ocjenjuje kako djecu treba učiti istini o okupaciji, ali i zločinima kojih je bilo na obje strane.

Svi, istaknuo je Morić, bez obzira na etničko porijeklo, trebaju učiti istinu o nastanku hrvatske države jer prešućivanje ili interpretiranje nekih istina dovodi do novih podjela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tijekom rasprave neki sudionici su izrazili skepticizam jer, kako su rekli, sve Vlade nakon rata nisu utvrdile istinu o Domovinskom ratu. “Mi još nismo riješili Jasenovac ni Bleiburg niti Domovinski rat”, rekao je predsjednik Zbora udruga veterana hrvatskih gardijski postrojbi Miljenko Kolobarić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.