Inicijativa za građanski odgoj i obrazovanje (GOOD) protivi se zaključcima saborskog Odbora za znanost, obrazovanje i sport koji želi proširiti sastav ekspertne skupine za izradu cjelovite kurikularne reforme, te je od ministra znanosti, obrazovanja i sporta Predraga Šustara zatražila da se odupre političkim pritiscima i podrži dosadašnji rad na izradi reforme kroz uspostavu kvalitetne operativne podrške.
Sve bi to imalo “veću težinu” kad ne bismo znali da je “Centar za rodna i omladinska istraživanja” Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, čija se tri člana nalaze u sedmeročlanoj Ekspertnoj radnoj skupini za Kurikularnu reformu, također i član i jedan od koordinatora GOOD inicijative, koja lobira za Kurikularnu reformu. Znanstveni suradnik i član znanstvenog vijeća toga Instituta, Boris Jokić, voditelj je ekspertne radne skupine za Kurikularnu reformu, dok su druge dvije članice – Zrinka Ristić Dedić i Branislava Baranović, ravnateljica samog Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu. Dakle, tijelo Instituta, čiji je suradnik Boris Jokić, sudjeluje i koordinira inicijativu koja lobira za projekt istoga Borisa Jokića.
Uz poruku kako je sada posljednja prilika za spas kurikularne reforme, GOOD je u utorak pozvao ministra Šustara da spriječi “neprijateljsko preuzimanje” ekspertne skupine ili dade ostavku, a od saborskog Odbora očekuje da povuče svoj zaključak te ne opstruira reformu “koja je oblikovana kao otvoren i transparentan proces”.
“Nasuprot političkom preuzimanju stručnog tijela zaduženog za cjelovitu kurikularnu reformu, jedina nada za njen spas svodi se na prethodna obećanja ministra Šustara, kao i premijera Oreškovića koji je još u travnju tvrdio da ‘bez nove kurikularne reforme nema budućnosti’“, poručuje GOOD.
“Ako oni ne spriječe pokušaj neprijateljskog preuzimanja ekspertne radne skupine, na čijih sedam članova bi saborski Odbor za znanost, obrazovanje i sport želio dodati svojih netransparentno izabranih deset izaslanika, bit će to posljedica Vladinog vrhunskog nemara prema djeci i nebrige prema budućnosti Hrvatske”, smatra udruga koja okuplja organizacije civilnoga društva.
GOOD smatra apsurdnim da se “pod krinkom navodnog povećanja kvalitete i dijaloga u provedbu reforme najznačajnijeg sektora uključuju ljudi prema političkoj liniji i političkim direktivama”, nasuprot učiteljima i stručnjacima izabranima na temelju javnoga poziva.
“I stručna rasprava je također pokazala da su se neki stručnjaci stavili u funkciju politike kroz sustavno i neargumentirano napadanje, brojanje krvnih zrnaca članica i članova radnih skupina te političko miješanje, što je još jedan dokaz kronične antiintelektualne i antistručne klime u društvu”, navodi se u priopćenju.
GOOD stoga od Šustara traži da se “odupre političkim pritiscima i donese povijesnu odluku, te podrži rad 340 učiteljica i učitelja kroz konkretne mjere za sustavnu provedbu cjelovite kurikularne reforme”.
Konkretno očekuju da se uspostavi kvalitetna operativna podrška daljnjem procesu, da se ispune zahtjevi i obaveze prema svima onima koji su radili na dokumentima te da se napokon, u skladu s Nacionalnim planom reformi za 2016. godinu, osmisli proces i objavi poziv za izbor škola koje će u školskoj godini 2016./2017. ući u eksperimentalnu provedbu novih kurikuluma.
Priopćenje GOOD-a uslijedilo je nakon što je voditelj ekspertne skupine za provedbu cjelovite kurikularne reforme Boris Jokić u ponedjeljak najavio da su članovi skupine spremni odstupiti ako Šustar do srijede, 25. svibnja, u 10 sati ne odbaci zaključke saborskog Odbora za znanost, među kojima i da skupinu treba proširiti s desetoro novih članova s različitih područja.
Ministarstvo znanosti obrazovanja i sporta pozvalo je u utorak pak na nacionalni konsenzus oko sadržaja kurikulumskih dokumenata ističući da je cjelovita kurikularna reforma iznad svih grupacija i partikularnih interesa.
Podsjećamo, organizacije civilnog društva okupljene u GOOD inicijativi pokrenule su javnu kampanju za sustavno i kvalitetno uvođenje građanskog (pre)odgoja i obrazovanja u škole pod nazivom “Naučimo biti veliki”.
Kampanja čiji je cilj informirati o tom ‘građanskom preodgoju’ i potaknuti uključivanje svih aktera (učitelja i nastavnika, učenika i roditelja) u javnu raspravu, kako bi u škole sustavno bio uveden kvalitetan kurikulum građanskog odgoja i obrazovanja. Drugim riječima, planiraju koristiti obrazovni sustav, kojeg financiraju svi građani RH, kako bi ga zlouporabili i iskoristili u svoje svrhe: kako bi mladi usvojili njihove stavove i vrijednosti, dok ih financira mreža fondacija Otvoreno društvo Georga Sorosa, o emu više možete pročitati OVDJE.