Čitam eto kako je nedavno prodana stara dobro očuvana torba firme Hermes za vrtoglavu svotu novaca.
Za koju se mirno može kupiti kuća.
U svijetu mode svake sezone izbacuju se nove kolekcije.
Moda i umjetnost šivanja od djetinjstva su mi bile hobi.
Šivala je mama i kuma i susjeda Ankica.
Kupovale su Burde, njemački modni časopis sa priloženim krojevima.
Svaki mjesec naizmjenično i komentirale uz kavu.
Dobro se sjećam ovog rituala.
Ja sam skupljala ostatke tkanina i omatala ih oko mojih lutaka.
Kuma je imala posebno profinjeni ukus.
Znala je razlikovati kvalitetnu tkaninu, precizno iskrojiti i sašiti do savršene perfekcije.
Od nje sam naučila sto je svila, fina vuna, saten i lijepi pamuk.
Teško je bilo onda nabaviti kvalitetni materijal.
Naučila sam da postoje temeljne boje i klasični
kroj.
Klasika u modi je poput glazbe.
One koju sam slušala na orguljaškim koncertima u katedrali.
Na starom gramofonu u školi.
U nastupu zborova.
U folklornim nastupima.
Klasika je bila jednostavnost govora kroja, tkanine i boje u savršenom skladu sa obrisima tijela.
Naučila sam što je savršenstvo kroja.
Savršenstvo tkanine i precizni bod šavova.
Tri ljeta sam posvetila krojačkom tečaju no nikada nisam naučila šivati kao kuma.
Nedostajalo mi je strpljena i preciznosti.
Brzala sam da stignem do izlaska u grad sašiti suknju, košulju ili hlače.
No znala sam prepoznati , odabrati , iskombinirati i složiti lijepe komade.
Investirati u bezvremenski klasiku i doraditi
ju trendovskim detaljima.
U svijetu punom pomodarstva
klasika i kvaliteta je uvijek imala svoju cijenu .
A moda se ciklički vraćala.
Svaki narod na svijetu ima bogatstvo svoje nacionalne kulture i običaja.
Svoj sustav vrijednosti.
Testiran kroz stoljeća.
Otporan na trendove.
Svoju Hermes torbu.
U svijetu koji nam nudi pomodarstvo i globalni trash street mode , plastiku i poliester u neograničenim količinama, koji bi izmješao
printeve i materijale, u globalnoj ponudi
smeća za jednu sezonu
investiranje u kvalitetu postaje smiješno i izrugivano.
No vrijednost ostaje vrijednost.
I prepoznatljiva je na tržištu.
I nikada ne izlazi iz mode.
Kolekcionari ju skupljaju i u ograničenim količina ponovo nude posebnom tržištu.
Kojega uvijek ima.
Nasa zemlja je vintage Hermes.
Prelijepa i savršena.
Nasa kultura i tradicija, vjera i običaji
otporni na promjene nisu na prodaju na
tržnici rabljene robe.
Osim ako ih lopovi tamo ne odnesu.
I prodaju u bescijenje.
Čuvajmo svoju tradiciju.
Čuvajmo svoje konzervativne vrijednosti.
Zub vremena nije im naškodio.
To u svojim kućama rade oni koji nam u zamjenu pokušavaju uvaliti svoje trendovsko smeće kao sustav vrijednosti.
Sebi ga u kuću neće unijeti .
Konzervativni suverenizam je
oduvijek bio na cijeni.
Mala crna haljina svijetskog
vrijednosnog trenda koja nikada ne izlazi iz mode.
* Mišljenja iznesena u kolumnama i komentarima osobna su mišljenja njihovih autora i ne odražavaju nužno stajališta uredništva portala Narod.hr