Hasanbegović: Odbor za pritužbe postao besplatni državni psihoterapeut umjesto da rješava probleme

Foto: Fah

U saborskoj raspravi o izvješću Odbora za pritužbe i predstavke, zastupnik HDZ-a Zlatko Hasanbegović ocijenio je u četvrtak da sve manji broj predmeta građana upućenih tome odboru pokazuje da građani imaju sve manje povjerenja u zakonodavnu vlast, te da je uloga Odbora svedena na ulogu “goluba pismonoše”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Iz godine u godinu pada broj predmeta na temelju pritužbi i predstavki upućenih saborskom odboru iz čega bi neupućeni promatrač mogao zaključiti kako državna uprava sve bolje vrši zadaće i da zadovoljni građani sve manje posežu za pomoći nadležnog saborskog tijela”, kazao je Hasanbegović, dodavši da to međutim nije slučaj.

“Nezadovoljni građani zapravo gube iluzije da rješavanje svojih problema mogu ubrzati putem instituta predstavke i pritužbe nadležnog saborskom tijelu”, rekao je Hasanbegović, ocijenivši da je uloga tog odbora svedena na “goluba listonošu” između nezadovoljnog građanina i tijela državne uprave i “vrstu besplatnoga državnog psihoterapeuta”.

Upozorio je i na ne baš zanemariv broj požurnica koje je Odbor uputio nadležnim tijelima u slučajevima “šutnje administracije”. Irena Petrijevčanin Vuksanović (HDZ) upitala je koja je onda svrha tog odbora ako ništa ne može promijeniti za građane. “Apsurdno je da mu se građani obraćaju iz očaja i nakon obraćanja budu još očajniji”, kazala je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U ime Kluba zastupnika SDP-a Domagoj Hajduković podržao je izvješće pozvavši sve države institucije da maksimalno surađuju s tim odborom. “To je jedini odbor koji direktno komunicira s građanima i daje dobar presjek onoga što ih muči”, rekao je.

Što najviše muči građane nabrojio je Anđelko Stričak (HDZ): najviše dugotrajnost postupka na sudovima, korupcija u pravosuđu, postupanja u pojedinim zemljišno-knjižnim odjelima, ali i ovrhe, deložacije, troškovi bolničkih liječenja, liste čekanja, naplate parkiranja, loša organizacija popravnih ispita u školama, opskrba pitkom vodom, asfaltiranje cesta, prekomjerna buka, plaćanje HRT-a i slično.
Predsjednik Odbora za predstavke i pritužbe Zdravko Ronko kazao je da je u 2015. godini zaprimljeno i obrađeno ukupno 349 predmeta, od čega 269 novih predstavki i 80 opetovanih predstavki i pritužbi građana otvorenih u 2012., 2013. i 2014. godini.

Od ukupnog broja predstavki i pritužbi 158 bilo je iz područja pravosuđa i uprave, 59 predmeta sa socijalnom i zdravstvenom problematikom te iz područja zaštite obitelji, 62 predmeta iz područja stambene, komunalne i imovinskopravne problematike, 17 iz područja rada i radnih odnosa, 38 predmeta činila su ostala područja i 15 ostali predmeti. Tijekom 2015. i do početka travnja 2016. godine od ukupno 349 predmeta riješeno je njih 327 ili 93,69 posto, a najbolja suradnja ostvarena s Ministarstvom unutarnjih poslova, kazao je Ronko. Sabor nastavlja sjednicu u petak ujutro.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.