HDZ: Stanje na željeznicama gore nego prije tri godine

Saborska rasprava o izmjenama Zakona o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava kojima je cilj tek usklađivanje s nekoliko europskih direktiva, pretvorila se u srijedu u žestoku debatu o aktualnom stanju u Hrvatskim željeznicama, a iz HDZ-a su poručili kako je situacija danas gora nego prije tri godine, kada je Kukuriku koalicija došla na vlast.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Evo kako slikovito izgleda interoperabilnost: sjednete u vlak u Čakovcu u jedan sat i dođete u Zagreb u pet sati. Morate si ponijeti ručak i litru gemišta da biste to sve skupa mogli podnijeti i normalno da se propijete onda kad se vozite Hrvatskom željeznicom”, kazao je nezavisni zastupnik Branko Vukšić.

“Mi u Slavoniji i Baranji bi razinom sigurnosti željezničkog prometa trebali biti zadovoljni jer su nam sve linije ukinute, vlakovi ne voze, a iz tračnica raste trava”, ustvrdio je HDSSB-ovac Dinko Burić.

“U Njemačkoj vlakovi danas voze brzinom od 200 kilometara na sat, Austrijanci isprobavaju vlak na dionici između Graza i Berlina, a cilj im je 230 kilometara na sat, dok kod nas imamo prosječnu brzinu od 20 do 60 kilometara na sat na magistralnim prugama”, upozoravao je SDSS-ov zastupnik Mile Horvat.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Mi nećemo biti u stanju povećati brzinu naših pruga i naš posao u Hrvatskom saboru bi trebalo biti jasno izvješće o problemu infrastrukture u željeznici te da zaista utvrdimo planove jer su to ogromni izdaci koji će ići iz državnog proračuna”, rekao je nezavisni zastupnik Slavko Linić.

Na Linićevu tvrdnju kako sustav HŽ-a nije spreman ni sposoban odgovoriti izazovima, burno je reagirao HDZ-ov zastupnik Goran Marić. “Interesira me čija je kampanja počela vožnjom vlakom? Čija je kampanja počela obećanjima vezanim za HŽ? Tko je obećavao privatizaciju HŽ Carga? Kako su ta obećanja završila? Ne da sustav nije spreman, on je ruiniran. Tko je nabavljao nagibne vlakove, a da pruge nisu odgovarajuće za takve nagibne vlakove? To je kao da smo nabavljali Boeinge, a imamo izgrađene heliodrome”, poručio je Marić.

Na tvrdnju pomoćnika ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenka Antešića kako za provođenje predloženih zakonskih izmjena nije potrebno osigurati dodatna proračunska sredstva, reagirao je HDZ-ov Ivan Šuker.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Ako davanje dvije ili dvije i pol milijarde jamstava u protekloj godini Hrvatskim željeznicama nisu sredstva državnog proračuna, onda ne znam čija su to sredstva jer ta sredstva će se na teret državnog proračuna u budućim godinama morati vraćati”, rekao je Šuker, koji smatra kako bi trebalo napraviti ocjenu i procjenu fiskalnog učinka.

Da je za rješenje problem željeznica potrebno izdvojiti velika novčana sredstva suglasio se i Linić. “Potrebna su enormna sredstva. Niti prateće pravilnike nismo donijeli, a kamo li uložili sredstva da bi podigli sigurnost i interoperabilnost na hrvatskim prugama”, upozorio je Linić.

“Nerazumljivo nam je da je rok za donošenje najvažnijih pravilnika pet godina od stupanja zakona na snagu. Pa to još nisam čuo”, čudio se HDZ-ov zastupnik Josip Borić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pravilnici postoje, ali naš sustav zahtjeva sustave standarda u EU, pojasnila je HNS-ova zastupnica Nada Turina Đurić. “Ne možemo biti zadovoljni dosad učinjenim, no ne može se reći da nije ništa poduzeto”, pravdala je Turina Đurić politiku aktualne vlade.

“Da ne bi ispalo da se ništa nije investiralo u HŽ-Infrastrukturu, imate novi podatak, a to su ukupne investicije koje su u godinama do 2011. bile jednake potporama iz državnog proračuna, a od 2011. nadalje imate rast, 2013. milijarda i pol. Znači iz državnog proračuna je išlo manje, ali su investicije bile veće, što znači da nije da se nije radilo prije svega na uštedama, a drugo, da se je radilo na tome da se privuku sredstva iz EU”, ustvrdila je Turina Đurić.

“Ovaj zakon samo je ‘brigo moja pređi na drugoga’. Nakon tri godine SDP-ove vlade stanje u HŽ-u gore je nego prije tri godine”, poručio je HDZ-ov zastupnik Josip Borić.

Borić aktualnu vlast smatra odgovornom i zbog pada prometa putnika i tereta za 25 posto. “Pokušavate u karoseriju merecedesa ubaciti motor fiće pa onda voziti, no to tako ne ide”, poručio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Zakonu u nazivu stoji da je zakon o sigurnosti, no kad uzmemo u obzir da imamo prosječnu starost voznog parka preko 30 godina, stvarno nam je sigurnost jedna od jačih strana. Održavanje željezničkih vozila je u pravilu jedan – dio održavanja – radio Gredelj, koji je temeljito uništen”, upozorio je Laburist Mladen Novak.

“Na pomolu je neka nova koalicija koja funkcionira već desetljećima. Uvijek se hvale ‘mi nismo otpustili SDP-ovca’ ili ‘niti jednog HDZ-ovca’. Pa i nisu, samo se gomilaju. Pa zato i jesu javne tvrtke skloništa za kadrove dviju velikih stranaka plus HNS”, kazao je nezavisni zastupnik Vukšić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.