HNS-ova ministrica Divjak i dalje bi prekvalificirala profesore: ‘Nevjerojatno je da se to shvaća kao teret, a ne prilika’

Foto: fah

HNS-ova ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u intervjuu koji je dala za Hinu i dalje hvali obrazovnu reformu, te i dalje inzistira na “prekvalifikacijama profesora”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Sudjelovanje u cjeloživotnom obrazovanju je doista veliki problem u Hrvatskoj, što je bilo vidljivo i u reakcijama na prijedlog da se učitelji trebaju cjeloživotno usavršavati i promijeniti fokus unutar svoje struke tako da, primjerice, nastavnik koji predaje povijest umjetnosti može predavati povijest staklarstva ili dizajna. To je na neki način prihvaćeno kao uvreda, a u razvijenim zemljama je nevjerojatno da se prekvalifikacija i profesionalni razvoj shvaća kao teret, a ne kao prilika.

Svi moramo shvatiti da je imperativ da se cjeloživotno obrazujemo, jer je perspektiva da će čovjek već u bliskoj budućnosti promijeniti nekoliko zanimanja tijekom života potpuno prihvaćena u razvijenim zemljama, a i mi je morati prihvatiti. To pak svojim primjerom trebamo pokazati baš mi nastavnici i učitelji, ali naravno pri tome ne bježimo od odgovornosti da država mora osigurati i prilike da se to kvalitetno odradi”, kaže Divjak.

O građanskom odgoju

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“To je doista zanimljiva tema za Hrvatsku, ali i za Europu. Pri tome mislim da je građanski odgoj kao međupredmetna tema najbolji put jer tada ne postoji neki posebni dodatni predmet, već se prožima s ostalim predmetima što daje bolje rezultate od onih koje bi dao kao poseban predmet. Možda bi bilo dobro da kao fakultativni postoje i dodatni sadržaji i elementi, ali mislim da o građanskom odgoju treba učiti i kroz hrvatski jezik, povijest i druge predmete gdje god je to važno, kako kroz društveno-humanističke, tako i kroz prirodoslovne predmete te izvannastavne aktivnosti.

To je najbolji put i dobro je jer pokazuje da su rezultati naših učenika u poznavanju građanskog odgoja iznadprosječni. Sada pak stvarno moramo raditi na tome da to znanje postane dio njihova života. Zato smo eksperimentalni program i nazvali “Škola za život” da se naglasi ta poveznica škole i realnih potreba. I da škola nije nešto što je samo pretpostavka za “još više škole” nego je tu da, osim znanja, razvija vještine i stavove koji se mogu odmah upotrijebiti u životu.”

O obrazovnoj reformi

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“U Hrvatskoj postoji stanje koje ne potiče zajednički rad jer se najprije postavlja pitanje – zašto se nešto nije pokrenulo, a kada se pokrene onda se, umjesto podrške i konstruktivne suradnje, uvijek javljaju dežurni kritičari – ‘hejteri opće prakse’ ili interesne skupine, ili bilo koji kočničari promjena koji sve žele vratiti na početak, odnosno žele pokazati da sve što je pokrenuto zapravo ništa ne vrijedi.

Izvješće EK nam je, pak, stvarno “melem na ranu” jer smo puno toga pokrenuli, s puno entuzijazma, kako oni u eksperimentalnim školama za život, tako i u strukovnim školama koje su se javile kao centri kompetentnosti, a napravili smo i veliki prodor s pripremom programskih ugovora za sveučilišta, koje sada moramo pregovarati i sklapati, a Komisija je sve skupa prepoznala i naglasci toga izvješća pozitivni su za Hrvatsku. Naime, u prvoj rečenici naglasaka stoji kako je “Hrvatska pokrenula ambiciozne obrazovne reforme“, a u nastavku se u pozitivnom svjetlu spominju sva tri segmentima obrazovanja”, kaže Divjak.

(VIDEO) Divjak snimila video uradak u kojem i dalje predlaže profesorima povijesti prekvalifikaciju: ‘Postoji likovno izražavanje gdje ima mjesta…’ 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vrdoljak se ispričao za neprimjerenu izjavu o profesorima – hoće li se ispričati i ministrica Divjak? 

Podsjetimo, predsjednik HNS-a Ivan Vrdoljak ispričao se zbog izjave o prekvalifikaciji profesora koju je dao gostujući u emisiji “Točka na tjedan” N1 televizije.

No, ministrica očito misli nastaviti i dalje govoriti o “prekvalifikaciji profesora” i “cjeloživotnom učenju”.

(VIDEO) Nino Raspudić: ‘HNS-ova je prekvalifikacija 63-godišnjak sa srednjom prometnom kao konzul’ 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Ivan Vrdoljak izvalio je ‘da ako će njegovo dijete biti zidar, da ne treba znati povijest’. Kad je to izvalio, pokazao je prijezir prema profesorima povijesti i prema stručnjacima informatike. Radi se o tome da ta smiješna strančica sustavno radi na rasformiranju hrvatskog školstva i radi katastrofalnu štetu hrvatskoj državi dok svi pričamo o izgubljenim spisima i SMS-ovima”, upozorio je nedavno Nino Raspudić u emisiji Peti dan.

“Prekvalifikacija je vrh ledenog brijega. Ministrica, što više objašnjava što je prekvalifikacija, to dublje tone, a to smo i vidjeli u njenim izlaganjima. Nitko ne priča ni o Zakonu o udžbenicima, u kojem je ministrica pokušala cijelo raznoliko znanje svesti na jednu i jedinstvenu formulu”, naglasila je filozofkinja i bioetičarka Marija Selak, te dodala kako je supstancijalni problem hrvatskog školstva nerangiranje različitih struka jer se tako uništava humanistika u Hrvatskoj.

Nino Raspudić je podsjetio kako HNS-ova prekvalifikacija izgleda: “Tako da se 63-godišnjaka sa srednjom cestovno-prometnom školom prekvalificira u konzula u New Yorku”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.