Hrvatska po pitanju zastupljenosti žena u znanosti prednjači pred europskim prosjekom

Foto: Narod.hr

Hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu i članica parlamentarnog Odbora za prava žena i ravnopravnost spolova Marijana Petir sudjelovala je u petak, 3. ožujka na panel raspravi „Žene i STEM (žene u znanosti, tehnologiji, inženjerstvu i matematici) – hrvatski izazovi – EU perspektive“ koju je ususret Međunarodnom danu žena na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu organizirao Ured za informiranje Europskog parlamenta u Republici Hrvatskoj.

Uz zastupnicu Petir, na panelu su sudjelovali i europarlamentarci Dubravka Šuica i Davor Škrlec te dvije profesorice s Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Lea Skorin-Kapov i Ana Sović Kržić, dok je moderatorica bila znanstvena novinarka Tanja Rudež. Sudionici panela raspravljali su o tome je li nejednakost među spolovima i dalje uistinu toliko prisutna u našem društvu, tj. jesu li žene uistinu još uvijek u velikoj mjeri slabije zastupljene u znanstvenoj zajednici i poslovima koji su percipirani kao „tipično muški“.

Petir smatra da je utjecaj žena na svim područjima koristan i dobrodošao te da ga treba poticati. „Žene su danas puno aktivnije u svim područjima gospodarstva i društva općenito, pa tako i u znanosti“, rekla je Petir te navela podatke Državnog zavoda za statistiku, koji pokazuju da je među ženskim stanovništvom Hrvatske postotak visokoobrazovanih žena 1961. godine bio samo 0.8%, dok je on 2011. godine bio 16.7 %.

Zastupnica Petir je istaknula i pohvalila i činjenicu da Hrvatska u gotovo svim statističkim podacima po pitanju zastupljenosti žena u spomenutim područjima prednjači pred europskim prosjekom. Naime, u 2013. godini, sedam država članica, među kojima je i Hrvatska, imale su veći postotak ženskih znanstvenica i inženjera u ukupnom broju radno osposobljenih u odnosu na muškarce. „Prema statističkim podacima iz 2012., europski standard je 33% zastupljenosti žena, a Hrvatska spada među one zemlje u kojima je taj prosjek iznad 40%“, istaknula je Petir pozivajući se na studiju Europske komisije “She figures 2015”.

Marijana Petir smatra i kako Europski parlament čini velike napore u vidu poticanja djevojčica, djevojaka i žena da se bave znanošću, tehnologijom, inženjerstvom i matematikom, no svaka država članica mora napraviti svoj dio posla kako bi se implementirale sve inicijative i kako bi se stereotipi mogli uspješno nadvladati. „Mišljenja sam da se stereotipi brišu obrazovanjem i upoznavanjem različitosti, a ne potpunim uklanjanjem razlika među spolovima“, kazala je zastupnica Petir.
„Svjedoci smo globalnog rasta brojnih inicijativa koje motiviraju djevojčice i mlade djevojke za zanimanja u ICT sektoru, ali ono što se meni čini zabrinjavajućim jest to da unatoč velikoj sklonosti prema prirodnim znanostima, tehnologiji, inženjerstvu i matematici u ranoj dobi, žene kasnije u životu napuštaju ova područja, a istraživanja kao razlog navode faktore poput stereotipnog i neravnopravnog predstavljanja žena u popularnoj kulturi, ali i probleme na koje nailaze prilikom “vraćanja” na posao nakon porodiljinog dopusta. Također, prema podacima Eurostata, u Europi žene u prosjeku zarađuju 16% manje nego njihovi muški kolege na istim poslovima, dok je u Hrvatskoj žene zarađuju 18% manje. Mislim da su to problemi čijem rješavanju trebamo aktivno pristupiti“, zaključila je Petir.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.