HSLS se oštro protivi najavama iz Ministarstva zaštite okoliša i prirode o uvođenju novih ekoloških naknada za motorna vozila ovisno o godišnjem broju prijeđenih kilometara i poziva ga da povuče planirani prijedlog te u okviru nadležnosti započne rješavati nagomilane probleme na stručan način vodeći računa o interesima gospodarstva i građana Hrvatske.
HSLS smatra da navedeni prijedlog nije pravedan i diskriminirajući je za vlasnike novih vozila koja za puno veću kilometražu emitiraju nekoliko puta manje onečišćujuće tvari u zrak od starijih vozila. Na taj se način ujedno destimulira i kažnjava korištenje voznog parka u gospodarske svrhe, drže u HSLS-u.
Smatraju da građani i gospodarski subjekti plaćaju ionako velike poreze i namete kroz cijenu goriva i postojeći sustav registracije motornih vozila. Zbog toga, takav prijedlog smatramo neprimjerenim i suprotnim svim najavama o smanjivanju financijskog opterećenja građana i gospodarstva za što se HSLS zalaže, ističe se u priopćenju.
Bez obzira na novčani iznos novoplaniranog ekološkog poreza na motorna vozila, radi se o principijelno lošem pristupu u kreiranju zakonskih prijedloga koji se zadnjih nekoliko mjeseci prakticira u Ministarstvu zaštite okoliša i prirode. U konkretnom slučaju smatramo da se radi o amaterskom i demagoškom prijedlogu koji neće s ekološkog aspekta napraviti nikakve pozitivne pomake, ocjenjuju u HSLS-u.
Smatraju da se smanjivanje emisija iz prometnog sektora treba postići poticajima u obliku manjeg poreza i ekoloških naknada za motorna vozila koja imaju sustave za smanjivanje emisija u okoliš i obrnuto.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr/h
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.