HŽ: Strojovođe nije briga za sigurnost putnika nego za kolektivni ugovor

HŽ
Foto: narod.hr

Sindikat hrvatskih željezničara (SHŽ) i Sindikat željezničara Hrvatske (SŽH) optužili su u petak Sindikat strojovođa Hrvatske da njegova borba protiv prekovremenog rada strojovođa u HŽ Putničkom prijevozu nije motivirana brigom za dobrobit strojovođa i sigurnost putnika već nastojanjem da iznudi prebacivanje strojovođa iz HŽ Carga u HŽ Putnički prijevoz, što bi im omogućilo stvaranje sindikalne većine i samostalno potpisivanje kolektivnog ugovora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Radi se o tome da Sindikat strojovođa u HŽ Putničkom prijevozu, prema novom Zakonu o reprezentativnosti, više ne može samostalno potpisati kolektivni ugovor već se mora dogovarati s ostala dva sindikata – SHŽ-om i SŽH-om, budući da ugovor vrijedi samo ako ga potpišu predstavnici većine članova reprezentativnih sindikata.

“Sindikatu strojovođa to je očito novo i neprihvatljivo”, istaknuo je na konferenciji za novinare predsjednik SHŽ-a Ivan Forgač upitavši zašto prekovremeni rad strojovođa nije bio problem u vrijeme kada su strojovođe znatno više prekovremeno radili nego danas i zbog čega to pitanje nije otvoreno u HŽ Cargu, iako i tamo Sindikat strojovođa pregovara o dodatku kolektivnom ugovoru.

Čelnici dvaju sindikata smatraju da prekovremeni rad strojovođa nije pitanje sindikalne trgovine i da toj odredbi nije mjesto u članku koji uređuje pravo trudnica i samohranih roditelja, gdje je ta odredba ugrađena. Također smatraju da odgovor na pitanje o prekovremenom radu treba dati struka – stručnjaci medicine rada i zaštite na radu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Forgač je odbacio optužbe Sindikata strojovođa da su ostala dva sindikata pristala na to da strojovođe moraju raditi prekovremeno. Ustvrdio je da su, u cilju izjednačavanja prava svih zaposlenih u HŽ-u, predložili da metodologija utvrđivanja organizacije rada i rasporeda radnog vremena za sve radnike bude transparentna i javno dostupna.

Jedino se, kaže Forgač, za strojovođe na dnevnoj bazi ostvareni rad ne unosi izravno u softverski paket SAP, nego na kraju mjeseca. Dok se turnusi konduktera objavljuju u knjižici vlakopratnje za svaki vozni red, turnusi strojovođa, kao i metodologija za njihovu izradu čuvaju se u tajnosti.

Predsjednik SŽH-a Zoran Maršić napomenuo je kako je u izvješću HŽ Carga iz 2013., u dijelu gdje se govori o strojovođama ostvareno 47.800 prekovremenih sati, što po radniku iznosi u prosjeku 70 sati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Ta praksa se nastavlja i tamo se nitko ne buni niti spominje sigurnost prometa. Problem nastaje zato što neki radnici imaju prekovremeni rad, a nekima je dopisana jedna trećina sati”, ustvrdio je Maršić. Pozvao je odgovorne u Putničkom prijevozu da objave podatke koliko ima dopisanog rada po svakom radnom mjestu.

Maršić je ocijenio kako je postupak mirenja koji je pokrenuo Sindikat strojovođa neosnovan jer nije u skladu s odredbama Zakona o radu. Nejasno je, kaže, i kako su savjetnika ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Hrvoje Livaja mogli predložiti za miritelja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.