Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković boravit će u srijedu 18. prosinca 2024. u Vukovaru. Ondje će obići željeznički kolodvor Vukovar – Borovo Naselje, a zatim sudjelovati na svečanosti u povodu završetka projekta „Nadogradnja i elektrifikacija željezničke pruge Vinkovci – Vukovar“. Svečanost će se održati u Gradskom muzeju Vukovar (Dvorac Eltz). Vijest prenosi Sib.hr.
> Statistika MUP-a: ‘U ovom tromjesečju događa se najviše prometnih nesreća’
Radi se o projektu vrijednome 61 milijun eura. Sufinanciran je sredstvima Europske unije. U okviru projekta obnovljen je postojeći kolosijek pruge u duljini od 18,71 km. Rekonstruirani su i kolodvori Vukovar – Borovo Naselje i Vukovar te modernizirani željezničko-cestovni prijelazi ugradnjom signalno-sigurnosnih uređaja.
Vrijednost ugovora za obnovu pruge je 89,9 milijuna eura
“Puštanje u promet ove obnovljene i elektrificirane pruge vrlo je važno za gospodarski razvoj istočnog dijela Hrvatske te za bolje i kvalitetnije prometno uključivanje Hrvatske u europski željeznički sustav.
HŽ Infrastruktura d.o.o. je 21. svibnja 2018. potpisala Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava u sklopu Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ 2014. – 2020. (OPKK) iz Kohezijskog fonda s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture (MMPI) i Središnjom agencijom za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU).
> Radnici u željezničkom prometu diljem Europe sve češće postaju metom nasilnih migranata
Vrijednost Ugovora jest 89,9 milijuna eura. Ukupni prihvatljivi troškovi iznose 68,5 milijuna eura. Maksimalni je iznos za sufinanciranje prihvatljivih troškova Projekta 64,4 milijuna eura. Od toga se 54,7 milijuna eura, odnosno 85% sufinancira iz OPKK-a. Preostali iznos od 9,7 milijuna eura, odnosno 15% sufinancira se iz Državnog proračuna Republike Hrvatske.
Brzina vlaka – 120 km/h
Provedbom radova pruga Vinkovci – Vukovar bit će osposobljena za brzinu vlakova od maksimalno 120 km/h. To će znatno skratiti vrijeme putovanja. Elektrifikacijom dionice osigurava se ekonomski i energetski isplativiji te ekološki održiv željeznički promet. Također se povećava kapacitet dionice i poboljšava pristup luci Vukovar. Time doprinosi gospodarskom razvoju lokalne zajednice i oporavku istočnoga dijela Slavonije.
U sklopu radova uređena su parkirališta za osobna vozila i bicikle u kolodvorima i stajalištima, čime se omogućava lakši pristup osobama smanjene pokretljivosti. Izgradnjom zidova osigurava se zaštita od buke za stanovnike koje žive uz prugu. Povećava se sigurnost svih sudionika u prometu ugradnjom suvremenoga sustava prometne signalizacije i telekomunikacija te izgradnjom pješačkih pothodnika.