HZZO u rujnu pokreće portale za pacijente

Foto: fah

Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) u rujnu u probni rad pušta Portal za pacijente, povezan s eKartonom, te mobilni portal za naručivanje i komunikaciju pacijenata s liječnicima primarne zaštite preko mobilnog telefona.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Portal dostupan preko sustava e-Građani

Preko Portala za pacijente građani će moći vidjeti svoje propisane i izdane lijekove, nalaze i otpusna pisma, dodatno upravljati pravima pristupa svom eKartonu, te imati uvid tko je i kada pristupao pojedinim dijelovima njihova kartona, najavio je u srijedu na konferenciji za novinare v.d. ravnatelj HZZO-a Fedor Dorčić.

Portal će idućega tjedna biti dostupan na računalima putem sustava e-Građani i omogućiti pristup središnjem elektroničkom zdravstvenom zapisu – eKartonu, koji u probni rad kreće 1. rujna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dorčić najavljuje aktivniju interakciju pacijenata sa zdravstvenim sustavom, te rasterećenje liječnika od administrativnog posla. Pristup portalu imat će svi autorizirani korisnici, no u HZZO-u naglašavaju višestruku zaštićenost podataka koji nisu javno dostupni.

Sigurnost, kažu, jamči niz najsuvremenijih zaštitnih mjera, uključujući kriptirani promet podataka, primjenu Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava, te pametne identifikacijske kartice za ovlaštene zdravstvene djelatnike.

K tome, osjetljivi podaci neće biti prikazani u e-Kartonu, koji će prikazivati kronične i akutne dijagnoze, ali će podaci povezani s potencijalno stigmatizirajućim bolestima biti skriveni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mobilni portal za pacijente

U HZZO-u najavljuju da će u idućih deset dana u probni rad pustiti i mobilni portal za pacijente s mobilnim telefonima, preko kojega će se moći naručivati u ordinacije obiteljske medicine, slati zamolbe za obnovu kontinuirane terapije ili izdavanje doznaka.

Mobilni portal bit će dostupan na posebnoj web adresi, a pristup će omogućiti izabrani doktor kod kojeg će pacijent potpisati izjavu te dobiti lozinku za ulaz u mobilni portal.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dorčić ističe da je to iskorak na višu razinu komunikacije između liječnika i pacijenta, koji više neće morati čekati na slobodne telefonske linije. Olakšat će se, kaže, i rad liječnicima te uštedjeti vrijeme pacijentima.

U probnom će razdoblju pacijentima za komunikaciju putem mobilnog portala biti dostupno 939 timova opće/obiteljske medicine, 165 pedijatrijskih timova, 140 ginekoloških i 372 tima dentalne medicine.

Nakon što se zamolba obradi ili dodjeli termin, pacijent će, opet kroz mobilni portal, automatski primiti odgovarajuću povratnu informaciju.

U HZZO-u ističu da je mobilni portal siguran komunikacijski kanal, te da će svaka komunikacija automatski biti evidentirana u kartonu pacijenta. Liječnik će, temeljem profesionalne procjene, odlučiti kada treba pozvati pacijenta u ordinaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mobilni portal za pacijente već je prošao testnu fazu pilot-projekta u trajanju od više mjeseci, te je pokazao izvrsne rezultate. Ankete provedene među doktorima i pacijentima pokazuju da je 98 posto korisnika bilo zadovoljno novim funkcionalnostima, kažu u HZZO-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.