Autor bloga Zagreb24 Aleksandar Savić objavio je informaciju da je Zagrebački holding potvrdio ranije sumnje da je model prikupljanja miješanog komunalnog otpada plavim vrećicama u Zagrebu – nezakonit.
”Naš insajder iz Čistoće je (kako sam preporučio svima Vama) poslao reklamaciju za račun i dobio je od Holdinga odgovor da je u pravu i da su računi Čistoće nezakoniti!
Radi se o tome da računi prema Zakonu moraju imati evidenciju količine preuzetog otpada, a u protivnom Čistoća mora isto dostaviti korisniku na zahtjev!
>Bloger objavio snimku pražnjenja podzemnih spremnika u Zagrebu: Za ovo treba dva kamiona i pet radnika?!
”Vrećice su nezakonite”
To se ne može s vrećicama i upravo zbog toga su vrećice nezakonite, o čemu su svi konstantno upozoravali, a i ja sam temeljito pisao o tome! odvoz o”, napisao je Savić na Facebooku.
Priložio je i dopis Povjerenstva za reklamacije potrošača Zagrebačkog holdinga u kojem stoji: U svezi Vašeg dopisa dostavljenog Povjerenstvu, a koji smo razmatrali na sjednici održanoj 24. studenog, izvješćujemo Vas da je reklamacija opravdana, te ovim putem pozivamo podružnicu Čistoća da korisniku ispostavi račune sukladno evidenciji odvoza za sporni period”.
>Dr. Goluža: Čini se da aktualna situacija sa smećem nije ni približno onakva kakvom je doživljava gradonačelnik Tomašević
”Ako Visoki upravni sud ospori odluku o plavim vrećicama, gradonačelnik će biti izravno odgovoran za 10 milijuna eura štete, jer je još u prosincu upozoren od strane pravne službe da vrećice nisu u skladu sa zakonom!”, dodao je Savić.
Pravne zavrzlame
Podsjetio je na raniji tekst u kojem je upozorio da je javnoj nabavi plavih vrećica prethodila je organizacijska i pravna rasprava u kojoj se još koncem 2021. utvrdilo da će se plave vrećice jako teško uklopiti u zakonodavne okvire.
”Potpuno bizarna činjenica jest da je sve to bilo prije nego je Gradska skupština izglasala novu odluku i mogli su sve pripremiti da bude u skladu sa zakonom, ali i s izglasanom odlukom…no to se nije učinilo!”, pisao je Savić.
Komentari pravnika u Čistoći na nacrte Odluke ukazivali su na brojne pravne zavrzlame koje su se trebale pozornije raščlaniti (op.a. jedan od meni dostupnih mailova datira od 15.12.2021.), a najvažnija se odnosi na dio članka 7. Odluke koji određuje: “Miješani komunalni otpad korisnici usluga prikupljaju u standardiziranim vrećicama za miješani komunalni otpad izrađenima od recikliranog materijala, volumena 10 litara, 20 litara i 40 litara koje korisnici usluga nabavljaju o svom trošku, a prema cijeni određenoj Cjenikom davatelja usluge te koje korisnici usluga odlažu u standardizirane spremnike za miješani komunalni otpad iz stavka 3. ovog članka.”
Vrećice moraju biti besplatne i čipirane
Pravnicima je ovo bilo u koliziji s člankom 69. ZOGO u kojem se jasno propisuje da sve troškovi gospodarenja otpadom mora snositi Čistoća, pa bi to značilo da vrećice moraju biti besplatne i čipirane, a tada bi to predstavljao paralelni sustav jer već postoji sustav čipiranih spremnika koji je u razvoju!
Nadalje, članak 75. ZOGO jasno propisuje da “omjer cijene za količinu predanog miješanog otpada i cijene obvezne minimalne javne usluge u cijeni javne usluge mora biti odmjeren na način koji će osigurati obavljanje javne usluge na kvalitetan, postojan i ekonomski učinkovit način, izbjegavajući neopravdano visoke troškove, u skladu s načelima održivog razvoja, zaštite okoliša, javnost rada i onečišćivač plaća, kako bi se osiguralo i poticalo odvojeno sakupljanje otpada.” Na ovaj način, gdje bi postojala dva paralelna sustava sve skupa bi koštalo neopravdano skupo”, poručuje Savić.