Četvrtak, 6 ožujka, 2025
18.8 C
Zagreb
Pratite nas:
INTERVJU

Kalinić za Narod.hr: Aktivizam nije isto što i vođenje glavnog grada, a to ekipi iz Možemo nije jasno

Podijeli

Podijeli

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lokalni izbori svakim su danom sve bliže, a time sve više raste zanimanje birača za to tko će naredne četiri godine voditi njihovu općinu, grad ili županiju. Očekivano najviše interesa pobuđuje situacija u Zagrebu u kojem sve manje popularni gradonačelnik Tomislav Tomašević brani svoju funkciju pred naletom nikad više protukandidata. Jedan od onih koji želi osvojiti drugu izvršnu funkciju u RH je i Pavle Kalinić, stručnjak za sigurnost i bivši bivši pročelnik zagrebačkog Gradskog ureda za upravljanje u hitnim situacijama. Kalinić u razgovoru za Narod.hr otkriva što zamjera aktualnoj gradskoj vlasti, kako će riješiti gradske prometne gužve te je li spreman za neki oblik oporbenog ujedinjenja protiv Tomaševića.

>Kalinić: Da rat dođe do nas, Hrvatska bi mogla zaštititi oko 15 posto stanovnika

“Tomaševiću zamjeram potpunu nesposobnost”

Dr. sc. Pavle Kalinić nam je na početku razgovora otkrio što najviše zamjera aktualnoj gradskoj vlasti na čelu s Tomislavom Tomaševićem.

“Zamjeram mu potpunu nesposobnost, ali najviše to što on uopće ne shvaća da je nesposoban. Također, zamjeram mu, sve ono što i svi Zagrepčani, što ne nastoji da se neki problem riješi kao i inzistiranje na ideologiji koja je u potpunosti promašena. Podsjećam da su Možemovci došli na vlast zataknuvši zastavu na hrpu smeća, a ta hrpa smeća je danas, četiri godine nakon njihovog dolaska na vlast, još veća nego što je bila. Aktivizam nije isto što i odgovorno vođenje glavnog grada Hrvatske, a to ekipi iz Možemo nije jasno ni nakon 4 godine.”

“I Tuđman i Račan i Bandić”

Budući da je Kalinić bio istaknuti suradnik bivšeg gradonačelnika, zanimalo nas je tko je za njega bolji gradonačelnik Bandić ili Tomašević?

Kalinić odgovara u svom stilu i otkriva da je osim s Milanom Bandićem surađivao i s drugim istaknutim političarima hrvatske suvremene povijesti.

“U politici sam od početka hrvatske samostalnosti, te sam bio i blizak suradnik Ivice Račana te Franje Tuđmana, zbog kojeg sam i ušao u politiku i kad sam pomagao u osnivanju HDZ-a. Dakle i Tuđman i Račan i Bandić. Što se tiče usporedbe Bandića i Tomaševića – to je neusporedivo. Kao da me pitate pitate koji je auto bolji: Lexus ili Trabant?”

Predstavljajući svoju kandidaturu Kalinić je najavio “barem malo bolji Zagreb”. Kao svoju najveću prednost Kalinić ističe sposobnost rješavanja problema.

“Vjerujem da će birači prepoznati program, energiju i znanje koje imam i dajem za Zagreb. Svi oni koji me poznaju znaju da ono što kažem imam namjeru i znam provesti u djelo bez obzira na otpore. Što god mislili napraviti uvijek ćete imati otpora ali na to morate biti spremni. Nikad u životu se nisam bojao izazova i bitaka- da bi sutra bilo bolje. S tom idejom i ljubavlju sam i krenuo u rat za obranu Hrvatske, a danas s istom željom krećem u bitku za bolji Zagreb”, kazao je Pavle Kalinić.

>Svi protiv Tomaševića: Tko će se sve kandidirati za gradonačelnika Zagreba?

“Ključ prometa je u učinkovitom javnom prijevozu a on je upropašten”

Kalinić kao najveći zagrebački problem ističe promet i nesnosne gužve koje paraliziraju grad posljednjih godina, a kao jedno od rješenja vidi učinkovit javni prijevoz.

“Zagreb je grad prometnog kaosa u svim svojim segmentima. Treba riješiti pitanje javnog gradskog prijevoza koji je u Zagrebu upropašten i nesiguran. Kupuju se tramvaji stari 28 godina što se nikako ne može dozvoliti. Ako je ikako moguće tramvaji se trebaju proizvoditi u Hrvatskoj kako bismo sačuvali naša radna mjesta. Treba uključiti urbaniste i arhitekte i postojeću infrastrukturu proširiti maksimalno koliko se može i optimizirati je da se nesnosne gužve smanje jer ne mogu u potpunosti nestati. Ono što je ključno, moraju se napraviti velika parkirališta na rubovima grada s minimalnom cijenom ili još bolje besplatna na kojima će ljudi koji idu u grad ostavljati svoje automobile i dalje se koristiti javnim prijevozom”, kaže Kalinić i ponovno se vraća na javni prijevoz:

“Preduvjet osim izgradnje parkirališta je i taj da javni prijevoz ne kasni. Imamo dojave iz Dubrave da se 14 autobusa “na silu gura” da idu u promet iako svi znaju da su autobusi neispravni. To se događa jer nema rezervnih dijelova i nema javne nabave. Kad smo već kod autobusa, trebalo bi uz svaku prometnicu kojom prolaze autobusi napraviti ugibalište. Promet je krvotok grada – bez dobrog protoka nema ni sigurnog grada”, rekao je kandidat za gradonačelnika Pavle Kalinić.

“Rješenje je u proširenju željezničke i tramvajske pruge” 

Kalinić kao jedno od rješenja vidi u proširenju željezničke i tramvajske pruge.

“Željeznički promet treba se popraviti u suradnji i u koordinaciji grada Zagreba i Vlade RH . Primjerice, napraviti laku željeznicu od Stubičkih Toplica kroz Medvednicu i kroz Zagreb prema Velikoj Gorici zaključno sa zračnom lukom Franjo Tuđman. Treba se proširiti tramvajska mreža od Dupca do Sesveta, napraviti tramvajsku prugu Branimirovom do Sesveta. Tramvaj treba doći i do Laništa i do Španskog”, predlaže Kalinić i navodi što je Tomašević propustio napraviti tijekom obnove Jadranskog mosta:

“Imali ste obnovu Jadranskog mosta i mogli su napraviti mogućnost skretanja tramvaja s mosta u Horvaćansku, nikakvog razloga nije bilo da se to propusti a upravo se to dogodilo. Taj propust je još jedna potvrda Tomaševićeve nesposobnosti.“

“Nacionalni stadion treba biti na sjecištu autocesta”

Kalinić se dotakao i stadiona u Zagrebu.

“Govori se o rekonstrukciji Zagrebovog stadiona, a zapravo se ide u izgradnju novog jer ako kažu rekonstrukcija onda preskaču javnu nabavu na onaj način na koji treba biti izvedena da bi bila legalna i transparentna.”

“Nacionalni stadion treba napraviti na sjecištu autocesta, na periferiji izvan Zagreba a postojeći Dinamov stadion treba urediti tako da bude kao što je nekad bio, prozračan, da ponovno postane mjesto na koje obitelji dolaze na utakmicu baš kao 1982. kad je Ćiro Blažević zaludio cijeli Zagreb s bijelim šalom i kad je Dinamo bio prvak. Dinamo i maksimirski stadion su za Zagrepčane svetinje. Bez obzira na to igra li gradonačelnik nogomet i prati li Dinamo ili ne – ostaje obaveza da gradonačelnik Zagreba poštuje ono što Zagrepčani vole već generacijama i na što su ponosni bez obzira na rezultate kluba.”

“Otkako je Bandić umro Zagreb nijednom nije opran”

Odlaganje otpada na Jakuševcu tema je koja pritišće Zagreb već godinama, a Kalinić rješenje vidi u izgradnji energana.

>Kako protiv Tomaševića? Moguće je oporbeno ujedinjenje, ali i borba svatko protiv svakog

“Imali ste eksploziju metana na Jakuševcu koja je uzrokovala odron i to danas izgleda jednako kao što je izgledalo kad se dogodila eksplozija. Za mene rješenje nije da se Jakuševec prebaci s točke A na točku B ili C. Trebaju se napraviti energane koje će davati toplinsku ili električnu energiju. Nakon toga ostat će tek 15-20% otpada, uglavnom metala koji se mogu dalje upotrijebiti. Ova situacija sad s Jakuševcem je daleko gora i opasnija nego prije 4 godine. Jakuševac je još jedna potvrda Tomaševićeve nesposobnosti “, rekao je Kalinić te upozorio na još jedan problem o kojem se malo govori:

“Lišće, osim u centru grada, godinama nitko ne skuplja. Velika većina tog lišća završava u kanalizaciji i o tome se nitko ne brine. Još nešto, otkako je umro Milan Bandić Zagreb nijednom nije opran. Zagreb je prljav, neuredan i zapušten. Opća sramota.”, tvrdi Kalinić.

“Zagreb bi trebao imati svoju policiju”

Pitanje sigurnosti jedno je od onih koje se, posebno nakon nedavne tragedije u Prečkom, sve više spominje. Kalinić smatra da je potrebno oformiti posebnu zagrebačku policiju.

“Sigurnost u Zagrebu se mora i može popraviti. Grad Zagreb bi trebao imati svoju gradsku policiju kao što ju imaju i druge metropole, a to se može lako riješiti u suradnji s državom i Ministarstvom unutarnjih poslova. Oko sigurnosti građana Zagreba ne smiju postojati nedoumice i treba djelovati odmah. Ako svi segmenti funkcioniranja grada ugrožavaju naše građane – onda je nešto trulo u tom upravljanju gradom. Nakon pobjede na izborima sigurnost građana bit će prioritet”, kaže Kalinić.

Pred kraj razgovora zanimalo nas je kako Kalinić sebe vidi na političkoj osi “lijevo-desno”.

“Ovo su lokalni izbori i ovdje nema lijevo niti desno, nema ideologije. Ovdje je pitanje znate li riješiti problem ili ne znate. Ovdje je pitanje znate li riješiti problem sigurnosti u školama ili ne. Ovi izbori nisu biranje između lijevih i desnih političara – već sposobnih i nesposobnih. Vjerujem da će Zagrepčanke i Zagrepčani znati pravilno izabrati “, kaže Kalinić.

“Moja parola je Zajedno za Zagreb”

Progovorio je Kalinić i o sigurnosti u školama.

“Prije 15 godina sam pisao o sigurnosti u školama i predlagao da zaštitar u školi bude umirovljeni policajac, a onda je to nekima bilo smiješno. Sve ono što se događa u SAD-u nama dolazi s 20-30 godina zakašnjenja, pa tako vidimo i nasilje u školama. Djeca su naša budućnost i njihovo odrastanje, obrazovanje i rast moraju biti sigurni. Sve drugo ne dolazi u obzir, a nažalost ovo što se desilo je pogreška sustava i gradskog upravljanja predškolskim i školskim institucijama, ali i državne razine. Mladi izgubljeni život obvezuje sve nas koji se bavimo politikom da gledamo dublje u probleme i radimo na njihovoj prevenciji a ne njihovom naknadnom rješavanju”, rekao je Kalinić.

Na samom kraju zanimao nas je Kalinićev stav o nekom obliku ujedinjenja oporbe s ciljem svrgavanja Tomaševića.

“Moja parola je Zajedno za Zagreb, prema tome svi koji nemaju kriminalnih repova, a imaju energiju i znanje su dobrodošli”, jasan je Kalinić.

>Pavle Kalinić službeno ušao u utrku za gradonačelnika

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr

Pročitaj više

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.

Pročitaj više

Frendica.hr

Glas naroda

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povezani članci