Udruga U ime obitelji informirala je Agenciju za elektroničke medije, saborski Odbor za medije, saborske klubove i zastupnike te pučku pravobraniteljicu o kampanji blaćenja – organiziranom širenju laži, poluistina, netočnih interpretacija – koju su protiv građanske udruge U ime obitelji i Željke Markić, predsjednice udruge, proveli određeni mediji s ciljem stvaranja negativne slike u javnosti i otežavanja djelovanja udruge u civilnom društvu.
U razdoblju od tri tjedna – od 13. 1. do 4. 2. 2018. o udruzi U ime obitelji i Željki Markić, predsjednici udruge, objavljeno je 389 članka (311 elektroničkih, a 78 u tiskanim publikacijama) koji velikim dijelom iznose laži, poluistine i netočne interpretacije.
Ova kampanja blaćenja sadržavala je, između ostalog, širok raspon lažnih vijesti vezanih za referendum o braku, stav udruge ili dr. Markić o kućnim ljubimcima i njihovim vlasnicima, sudjelovanju U ime obitelji na natječaju za financiranje udruga civilnog društva, zahtjeve udruge da se spriječi Facebookova cenzura jedne od strana u raspravi o presudi Haaškog suda Hrvatima iz BiH i dr.
Na zahtjev U ime obitelji i gđe Markić do sada su Index.hr, Net.hr, Telegram i drugi mediji objavili više od 10 demantija laži plasiranih u navedena 3 tjedna.
U ime obitelji uputila je više od 30 zahtjeva za objavu demantija, pri čemu naglašavamo da zbog ogromnog broja neistinitih objava i ograničenih resursa udruga nije mogla zatražiti demantiranje svih neistina u svim medijima.
Svraćamo Vašu pozornost i na činjenicu da je Hrvatska izvještajna agencija (HINA) kao javna ustanova u dva tjedna na oko 300 svojih korisnika plasirala dvije lažne vijesti o U ime obitelji – Udruga Domino podnijela kaznenu prijavu protiv udruge U ime obitelji i Željke Markić i Znanstvena analiza: Što je omogućilo politički uspjeh religijsko-političkih pokreta u Hrvatskoj – o čemu je udruga izvijestila i Upravno vijeće Hine.
Dopis udruge U ime obitelji Upravnom vijeću Hine
Ova najnovija kampanja blaćenja intenzitetom je podsjetila na medijsku kampanju blaćenja kojoj su U ime obitelji i Željka Markić bili izloženi neposredno prije referenduma o braku. Držimo da i ova difamacijska kampanja ima za cilj stvoriti lažnu, negativnu sliku o U ime obitelji i otežati djelovanje udruge i njezinih podupiratelja u hrvatskom društvu – što predstavlja zabrinjavajuće ograničavanje slobode govora i udruživanja građana.
Izražavamo zabrinutost zbog mogućnosti da u organiziranju i vođenju ovakve kampanje blaćenja sudjeluju i političke i interesne skupine koje tako nastoje spriječiti aktivnosti U ime obitelji za zaštitu zlostavljanih žena, a protiv ratifikacije štetne Istanbulske konvencije, za promjenu izbornog sustava, zakonsku zaštitu neradne nedjelje te druge aktivnosti udruge.