Koliko su donacija stranke dobile, a koliko novca potrošile u predizbornoj kampanji?

Foto: Thinkstock

HDZ je u dosad dobio najveći iznos donacija za predizbornu promidžbu za predstojeće parlamentarne izbore. Prema izvješćima objavljenima na stranicama Državnog izbornog povjerenstva (DIP) HDZ s HSLS-om i HDS-om je od 1. do 27. lipnja ove godine zaprimio 1,755.255 kuna od ukupno 165 donatora. Od fizičkih osoba jednu od najvećih donacija dao je predsjednik HDZ-a Andrej Plenković i to 20.000 kuna. A najveći iznos donacija su dale dvije tvrtke –AgroChem Maks i to 100.000 kuna te Bistra 150.000 kuna. I mnogi ministri i članovi HDZ-a donirali su po 10,15 tisuća kuna stranci za ove izbore. HDZ je dosad za medijsko oglašavanje potrošio 5,2 milijuna kuna, u što je uračunat i popust.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

AgroChem Maks je tvrtka koja se bavi distribucijom zaštitnih sredstava za bilje, a sjedište tvrtke je na zagrebačkom Trgu žrtava fašizma, u blizini središnjice HDZ-a. Tvrtka je suvlasništvu Emila Guščića, a već je prije donirala HDZ u prijašnjim predizbornim kampanjama. Kao i građevinska tvrtka Bistra iz Đurđevca. Od ostalih tvrtki najveće donacije HDZ-u su dali Darkol iz Varaždina -20.000 kuna i Luciante iz Samobora – 30.000 kuna. Ukupno je dosad HDZ na troškove izborne promidžbe potrošio 7,6 milijuna kuna.
Restart kolacija primila je dosad 283.184 kuna donacija od 43 donatora, a pri tome najveći iznos uplatio je član SDP-a Siniša Hajdaš Dončić – 30.000 kuna. Prema podacima DIP-a, Restart je dosad za medijsko oglašavanje platio 4,9 milijuna kuna. Ukupni troškovi izborne promidžbe Restart koalicije dosad iznose 8,3 milijuna kuna. Od tvrtki koje s podržale donacijama Restart koaliciju, najveći iznos je dala Izgradnja Zaprešić i to 20.000 kuna, a slijede Kameni zid i Progeo s po 15.000 kuna. S 10.000 kuna tu koaliciju su donirali Setovia Voće, Zagorje gradnja, Tehnix i Strahinjčića.

Domovinski pokret dosad je dobio 189.886 kuna donacija. Najveći pojedinačni iznos stigao je od Ruže Tomašić. Domovinski pokret za oglašavanje dosad je platio s popustom 1,3 milijuna kuna. Škorin pokret dosad je na promidžbu potrošio oko 1,8 milijuna kuna.
Tvrtka Tehnix iz Donjeg Kraljevca čiji je vlasnik poznati poduzetnik Đuro Horvat, donirala je i Domovinski pokret sa 10.000 kuna. Škorinu platformu su kroz donacije podržale vukovarske tvrtke Diecentra i Filir i to sa 26.955 kuna.

Most je zaprimio 44 tisuće kuna donacija. Pri tome najveći iznos, od 30.000 kuna je stigao od Nedjeljke Sekulić. Za medijsko oglašavanje Most je dosad platio 151 tisuću kuna s popustima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukupni dosadađnji troškovi izborne promidžbe te stranke dosad iznose 749,4 kune. Zeleno-lijeva koalicija okupljena oko Možemo od donacija je prikupila 62.000 kuna to sve od fizičkih osoba. Najveći iznos stigao je od Bojana Glavaševića – 10.000 kuna. Ta je koalicija dosad na oglašavanje u medijima potrošila 219,8 tisuća kuna s popustima. Ukupno je dosad zeleno-lijeva koalicija na izbornu promidžbu potrošila 398 tisuća kuna, piše Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.