Kampanju za nedjeljne lokalne izbore prof. dr. sc. Smiljana Leinert Novosel s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu u Studiju 4 ocijenila je trojkom. Sve je kaže, do sada viđeno. Kandidatima poručuje da ostanu takvi kakvi jesu, jer vremena za preokrete više nema, ali da pokušaju ljude izvući na biračka mjesta. Smatra da su kada je riječ o Zagrebu, gotovo svi imali problem sa sastavljanjem lista, te da su na njima imena za koja se čini da su u zadnji čas stavljena na listu. Za sukob Pantovčak – Banski dvori kaže da je riječ o konfliktu koji neće završiti brzo i neće završiti s happy endom.
Bilo je to vrlo interesantno i vrlo dramatično na momente, ali ako bi htjeli odgovoriti na pitanje jesmo li više smo saznali, više smo doznali o osobnostima kandidata i kandidatkinja, nego nove informacije i podatke, ideje, projekte, istina nije bilo ni prostora ni vremena – komentirala je jučerašnje sučeljavanje kandidata u Otvorenom za gradonačelnika ili gradonačelnicu Zagreba.
Iskristalizirala se kaže, Jelena Pavičić Vukičević kao žena koja vlada time i zna i mnogi za koje vjerujemo da su se potrudili saznati, ali nismo previše sigurni. Najsmireniji je bio Miroslav Škoro, on uvijek ima takav tip komunikacije. Što se tiče drugih, Vesna Škare Ožbolt je pokazala određenu nervozu, Joško Klisović je isto bio miran i opušten, on naprosto jest osoba koja takva. Kada je riječ o Davoru Filipoviću, kaže da je to kandidat koji posjeduje znanja i ambiciju da se prezentira, kod njega nedostaje usavršavanje u komunikacijskom pogledu. Pokazuje energiju, previše je možda koncentrirano koji puta, ali komunikaciju ponekad, ističe, skreće na metodu napada.
Imaju li ankete ovaj put kao nikad dosad cilj usmjeriti birače prema kandidatima i strankama?
Istraživanja javnog mnijenja su uvijek bila jako korisna. Iz njih se moglo itekako pratiti kako ljudi razmišljaju, prema kome se okreću, koje stvari zastupaju, navodi Leinert Novosel.
– Ankete se moraju provoditi krajnje stručno i tada mogu pokazati rezultate, oslikavaju raspoloženje troga trenutka. One ne mogu služiti kao takve za neku prognostiku. Interesantne su izlazne ankete, i na kraju ona najbitnija to su rezultati izbora ali kad idete u bitku s rezultatima ankete želeći skrenuti birače prema svom kandidatu onda to ljudi itekako prepoznaju. I na kraju šteti i načinu istraživanja društvenih znanosti.
U svakoj lokalnoj sredini očito je drugačiji kontakt s biračima. Ono što je nama posebno interesantno, dodaje, je stanje u velikim gradovima.
– Moglo se ići kroz medije, jumbo plakate, društvene mreže, mogli su koristiti male i rijetke izlaske na teren. Ali ovdje se postavlja pitanje s obzirom na to da je prethodni gradonačelnik umro, jesu li ljudi više gledali sadržaj ili su birali osobu ili će birati osobu. Mislim da je jedna skupina ljudi koji ne žele radikalne promjene misle da je situacija koliko toliko dobra ali ju treba poboljšavati i ona skupina koja misli da trebaju radikalne promjene. Pojavljuju se ljudi koji dobro prolaze u anketnim istraživanjima, a to je Možemo koji kažu da znaju kako će to učiniti. Moje pitanje je s kakvim znanjima svatko raspolaže.
Smatra da su gotovo svi imali problem sa sastavljanjem lista, možda neki nisu imali, ali uglavnom su tu imena za koje se čini da su u zadnji čas stavljeni na listu, tu su ljudi za koje se pitamo što će raditi u Skupštini. Tako da će te liste biti veliko iznenađenje i vidjet ćemo, kaže, kakve će glasove dobiti. Uvijek su lokalni izbori mjesto kad se ide s lokalnim problemima, a kad to ne radite onda idete uništavati pojedinca koji je konkurent. Onaj koji odolijeva tim napadima, je Ivica Puljak.
Plakati, poruke, mediji…
Je li uličnoj kampanji gdje nikad manje plakata, odzvonilo, kaže da se vidi da je Vesna Škare Ožbolt je krenula prva, prilično rano krenuo je Nađi.
– Ali kad se krene rano mora se imati dosta materijala da se izdrži do kraja. Plakati su dosta neinventivni i dosta nejasni. Kad vidite plakate Filipovića, pitate se što se htjelo, kakav uvid, onda je bolje iskoristiti riječ transparentnost.
Jesu li dojmljivije poruke fotografije ili poruke, odgovara – slika ide uz tekst.
– To se gleda u cjelini. Ako je tekst neočekivan, dobre poruke, smisla i značenja, onda se bazirate na ono što vas je šokiralo, onda gledate tekst, a ne osobu. Oni koji su bili autori plakata nisu se previše istaknuli.
Kad pogledate tko ima najvjernije birače onda su to, tvrdi, stare stranke, HDZ, SDP.
– S druge strane imate dodatnu motivaciju, izlazim ne zato što moram, nego zato što želim nešto promijeniti. To je jedan motiv koji može donijeti pojačanu motivaciju. Mislim da se kod mladih nedovoljno njeguje ideja da mogu djelovati na društveno stanje ili budućnost.
Boji li se da bi mogli imati povijesno najmanji izlazak na izbore, odgovara da s jedne strane vlada neka euforija, ali da ona nije euforična i da misli da će izlaznost biti slična prethodnima. U pojedinim središtima bi mogla biti nešto veća, kao što su Rijeka, Zagreb, Osijek, Split. Oni će sigurno u većem broju izaći.
Kampanju je ocijenila s trojkom, jer kako kaže, sve do sada viđeno.
Komunikacija Milanović – Plenković
Može li to dugoročno imati lošu sliku naše zemlje, navodi da je očito riječ o konfliktu koji neće završiti brzo i neće završiti s happy endom. To je permanentni sukob, koji će trajati.
– Ono što mene osobno brine je kako se počinje kreirati negativna društvena atmosfera. Pojavljuju se ljudi koji nagrađuju komunikaciju Zorana Milanovića jer kažu konačno imamo kanal kroz koji netko govori ono što mi mislimo. S druge strane imate zaprepaštenje idejom da se ključni ljudi sukobljavaju tako, odnosno kako bi ulica rekla prepucavaju tako da je to loše, jer se čini da jedna drugoga blokiraju a ne da se bave konkretnim stvarima i to jest negativno za nas. U vrijeme medijske povezanosti u svijetu. Svatko onaj koga zanima bilo zbog ulaganja ili nečega drugog, vidjet će to i mislim da ćemo tu gubiti poene i postati dosta neozbiljni.
Za kandidate zaključuje da nema više vremena za preokrete, probajte ostati kakvi jeste i probajte ih dovući na glasačka mjesta.
Tekst se nastavlja ispod oglasa