Ivica Lovrić, predsjednik stranke Plavi grad potvrdio je za Narod.hr da je Tomislava Tomaševića i Grad Zagreb prijavio Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) zbog kampanje pod krilaticom ‘Vratimo grad u formu’.
Naime, gradska uprava je pokrenula istoimenu kampanju brendiranim vizualima i porukama koje su osvanule po Zagrebu, a za taj posao angažirali su reklamnu agenciju Šanavala Concept Store.
S jumbo plakata po gradu u jeku kampanje za predsjedničke izbore i pola godine prije lokalnih izbora, Tomašević se hvali svojim navodnim uspjesima. Slične poruke stižu i s gradskih gradilišta čije su ograde iskoristili kao prostor za kampanju ‘Vratimo grad u formu’.
Lovrić: Onaj tko je grad izbacio iz forme, ne može ga vratiti u formu
Na pitanje misli li Tomaševića prijaviti DIP-u, Lovrić je kazao: “Već jesmo!“.
“Mislim da je to jedan kriminalan čin. Tomašević zlorabi ogromne iznose gradskog novca za svoju političku kampanju”, kazao nam je Lovrić.
>Tomašević krenuo u neformalnu kampanju novcem građana: Jeste li vidjeli ove poruke po gradu?
Naglašava da je riječ o Tomaševićevoj kampanji koja se događa pred predsjedničke izbore i ističe da su lokalni izbori sljedeće godine.
“Paradoks je da je za parolu uzeo ‘Vratimo grad u formu’, jer onaj tko ga je izbacio iz forme, ne može grad vratiti u formu. Grad će u formu vratiti netko drugi”, kazao je i dodao da je Tomašević ovom kampanjom priznao da je izbacio Zagreb iz forme.
”On je priznao dvije stvari. Da je prije njegovog dolaska grad bio u formi i da ga je on sam izbacio iz forme. Grad će promijeniti trenera u svibnju sljedeće godine koji će vratiti grad u formu”, poručuje Lovrić koji će se kandidirati na lokalnim izborima kao kandidat za gradonačelnika Zagreba.
Što je Lovrić tražio od DIP-a?
U dopisu DIP-u Lovrić je tražio ”provođenje nadzora financiranja političkih aktivnosti sukladno Zakonu o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma (NN 29/19, 98/19) po svemu razvidno prikrivene predizborne promidžbe, a vezano uz reklamnu kampanju pod nazivom VRATIMO GRAD U FORMU koja se provodi od strane Grada Zagreba počev od 14. studenoga 2024. godine, financirane sredstvima proračuna jedinice samouprave, u ovom slučaju Grada Zagreba, suprotno članku 37. stavak (3) navedenog Zakona”, stoji u prijavi.
Istaknuto je da se kampanja provodi postavljanjem plakata na oglasnim mjestima tvrtke Zagreb Plakat d.o.o. Zagreb (City Light; Billboard površine) te na zaštitnim ogradama parcela na kojima se izvode građevinski radovi, kao i na sličnim raspoloživim površinama (govornice za kojima Gradonačelnik i njegovi zamjenici predstavljaju gradske projekte).
Osim putem plakata, ova se kampanja, navodi se u prijavi, provodi i elektronički, putem različitih društvenih mreža i platformi.
”Iako se ova kampanja predstavlja kao informativna, odnosno kao projekt informiranja građana kroz „pružanje informacija o važnim projektima koji će grad učiniti ljepšim, sigurnijim i funkcionalnijim mjestom za život“, potpuno je jasno da se radi o organiziranoj i planiranoj komunikacijsko-marketinškoj aktivnosti kojoj je cilj osiguranje potpore (dijela) javnosti potrebne za održanje na vlasti, odnosno, osvajanje vlasti na skorim lokalnim izborima. Ova predizborna kampanja ima za cilj primjenom integrirane marketinške komunikacije izgraditi pozitivan stranački i osobni imidž Gradonačelnika i gradske uprave kojoj je na čelu, a sve u svrhu uvjeravanja birača da na lokalnim izborima glasuju za njih.
Prikrivena promidžba
S obzirom da je Tomislav Tomašević kao gradonačelnik odgovoran za raspolaganje financijskim sredstvima Grada Zagreba, a ujedno i predsjednik stranke Možemo! te je i javno najavio svoju kandidaturu za gradonačelnika na predstojećim lokalnim izborima, predmetno oglašavanje zapravo je prikrivena izborna promidžba navedenog izbornog sudionika na način da se za izbornu promidžbu koriste sredstva jedinice lokalne samouprave”, stoji nadalje u prijavi.
> Tomašević opet udario na džepove građana: Prihvaćen prijedlog naplate parkiranja nedjeljom
Slična prijava Bandiću
Podsjetimo, zbog slične je situacije pokojni gradonačelnik Milan Bandić bio prijavljen DIP-u 2019. godine.
Oni su u kolovozu 2019. donijeli svoj pravorijek koji je glasio: Jumbo plakati plaćeni su iz gradskog proračuna i predstavljaju prikrivenu izbornu kampanju stranke Milana Bandića.
“Za primijetiti je da se u godini izborne promidžbe Grad Zagreb oglašavao osjetno većim brojem plakata nego što je to redovito činio u ranijim godinama (…) što upućuje na to da se oglašavanje u vrijeme izborne promidžbe ne može smatrati redovitim informiranjem građana Grada Zagreba o aktivnostima nadležnih tijela Grada Zagreba”, zaključio je DIP u svom izvješću.
Povjerenstvo je zaključilo da, s obzirom da je Bandić odgovoran za raspolaganje financijskim sredstvima Grada Zagreba, a ujedno i predsjednik Stranke rada i solidarnosti, ”predmetno oglašavanje zapravo prikrivena izborna promidžba navedenog izbornog sudionika na način da su za izbornu promidžbu korištena sredstva jedinice lokalne samouprave”.
Lovrić, koji je tada bio pročelnik zagrebačkoga Gradskog ureda za obrazovanje, kazao je da je tada DIP reagirao. ‘Vidjet ćemo hoće li sada’, poručio je.
* Ovaj članak omogućuju donacije naših čitatelja. Podržite i vi slobodno i neovisno novinarstvo koje stoji uz prave vrijednosti putem DONACIJE.
Tekst se nastavlja ispod oglasa