Pod krilaticom ‘Vratimo grad u formu’ aktualna zagrebačka gradska uprava na čelu s Tomislavom Tomaševićem krenula je u neslužbenu političku kampanju koja je plaćena novcem građana.
U jeku kampanje za predsjedničke izbore na koje šalju Ivanu Kekin i pola godine prije lokalnih izbora, Tomašević je pokrenuo marketinšku kampanju kako bi građanima ‘nacrtao’ što sve čini za grad.
> Tomašević i Mile Kekin: ‘Mi i dalje pričamo o Vukovaru, pa prošlo je četvrt stoljeća!’
Brendirana kampanja
Kampanja ‘Vratimo grad u formu’ kompletno je vizualno brendirana, isti oblici, boje i poruke nalaze se na jumbo plakatima, svakoj ogradi koja okružuje gradska gradilišta vrtića i škola, a isti motivi i poruka čak i na uličnim konferencijama za novinare na stalku za mikrofon…
”VRATIMO GRAD U FORMU! Vrijeme je za pozitivne promjene koje ćemo ostvariti zajedno! Kroz projekt informiranja građana ‘Vratimo grad u formu’, građanima pružamo informacije o važnim projektima koji će naš grad učiniti ljepšim, sigurnijim i funkcionalnijim mjestom za život.
>Kekin kao zastupnica i kandidatkinja za predsjednicu reklamira privatni biznis svog muža
Od izgradnje i obnove dječjih vrtića i škola, do revitalizacije kulturnih i sportskih objekata, pa sve do novih rješenja za gospodarenje otpadom – ovi projekti ne samo da unapređuju infrastrukturu, već i podižu kvalitetu svakodnevnog života”, stoji u opisu ovog projekta na Facebooku Grada Zagreba.
Iza projekta stoji reklama agencija – Šanavala Concept Store koja stoji iza marketinških kampanja Gavrilovića, Dorine, Violete…
>‘Antifašistička’ Močvara bliska stranci Možemo od Tomaševića je dobila 105 440 eura!
”S ponosom predstavljamo informativni projekt „Vratimo grad u formu“, rezultat suradnje s Gradskom upravom Zagreba. Cilj projekta je građanima pružiti jasan pregled aktivnosti koje moderniziraju i revitaliziraju grad – od obnove i izgradnje vrtića, škola, sportskih i kulturnih objekata do ekoloških rješenja, poput podzemnih spremnika za otpad.
Projekt „Vratimo grad u formu“ donosi svježe vizualno rješenje – spoj prepoznatljivih urbanih simbola Zagreba u suvremenoj modularnoj interpretaciji”, stoji u objavi ove agencije.
Gordana Rusak iz stranke Plavi grad kritizirala je ovu Tomaševićevu kampanju ilustrirajući ju prizorima očajnog stanja pločnika u samom centru Zagreba.
>Tomašević opet udario na džepove građana: Prihvaćen prijedlog naplate parkiranja nedjeljom
”Dok s plakata koje smo mi platili vrišti “Vratimo grad u formu” pitam tko nam je grad doveo u ovakvu formu van svih formi i normi? Njemu je hitno potrebna reanimacija da bi preživio, a tek onda slijedi dovođenje u formu! Samo ne od onih koji ga ubiše!”, komentirala je na Facebooku.
Bandić 2019. zbog slične kampanje prijavljen DIP-u
Podsjetimo, slično se događalo i 2019. kada je tadašnji gradonačelnik Milan Bandić prelijepio grad plakatima s kojih su stršale afirmativne poruke poput: Zagreb je otvoren i siguran grad, Zagreb ima najbolji obrazovni standard u Hrvatskoj, Za Zagreb, grad sa srcem…
Bandićeva kampanja isticanja Zagreba kako idealnog mjesta za život odvijala se u svibnju 2019. uoči izbora za Europski parlament. Predsjednički izbori bili su pola godine kasnije, lokalni tek za dvije godine.
Tomašević je pak u sličnu kampanju krenuo usred kampanje za predsjedničke izbore i pola godine pred lokalne izbore, najvažnije za aktualnu gradsku vlast na čelu s Možemo.
2019. Anka Mrak Taritaš Bandića je zbog kampanje prijavila Državnom izbornom povjerenstvu (DIP).
Oni su u kolovozu 2019. donijeli svoj pravorijek koji je glasio: Jumbo plakati plaćeni su iz gradskog proračuna i predstavljaju prikrivenu izbornu kampanju stranke Milana Bandića.
“Za primijetiti je da se u godini izborne promidžbe Grad Zagreb oglašavao osjetno većim brojem plakata nego što je to redovito činio u ranijim godinama (…) što upućuje na to da se oglašavanje u vrijeme izborne promidžbe ne može smatrati redovitim informiranjem građana Zagreba o aktivnostima nadležnih tijela Grada Zagreba”, zaključio je DIP u svom izvješću.
Povjerenstvo je zaključilo da, s obzirom da je Bandić odgovoran za raspolaganje financijskim sredstvima Grada Zagreba, a ujedno i predsjednik Stranke rada i solidarnosti, “predmetno oglašavanje zapravo prikrivena izborna promidžba navedenog izbornog sudionika na način da su za izbornu promidžbu korištena sredstva jedinice lokalne samouprave”.
* Ovaj članak omogućuju donacije naših čitatelja. Podržite i vi slobodno i neovisno novinarstvo koje stoji uz prave vrijednosti putem DONACIJE.
Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.