Konferencija “Rad s mladima pod povećalom“, održana je u Auli Rektorata Sveučilišta u Zagrebu, u organizaciji Volonterskog centra Osijek i Mreže mladih Hrvatske s ciljem raspravljanja budućnosti rada s mladima u Hrvatskoj te razvoja strateške, institucionalne, infrastrukturne i financijske podrške radu s mladima.
Glavno je predavanje konferencije održao profesor dr. Ross VeLure Roholt sa Sveučilišta u Minnesoti, koji se osvrnuo na prakse rada s mladima u SAD-u. Kroz svoje predavanje, profesor Roholt naglasio je važnost etičkog rada s mladima i spomenuo specifičan oblik rada s mladima u SAD-u, koji je prije svega obrazovnog, odnosno pedagoškog karaktera. “Trenutno u SAD-u velik dio rada s mladima orijentiran je na medije i medijsku pismenost – kako bi mladi ljudi mogli izreći svoje mišljenje o ključnim pitanjima koja su im važna. Tako postoje radio postaje koje vode mladi ljudi, a sve više novinara je onih koji pripadaju u kategoriju mladih.”, naglašava Roholt. Osim toga, istaknuo je važnost povezanosti praktičara, akademske zajednice i države, pogotovo u definiranju rada s mladima.
Anja Gvozdanović iz Instituta za društvena istraživanja prikazala je usporedbu stavova mladih u Hrvatskoj dobivenu kroz različita istraživanja. Samo neki od rezultata kažu da mladi u Hrvatskoj danas smatraju kako su veze i poznanstva važna, nisu tolerantni i smatraju da u društvu vlada klijentelizam i nepotizam. “Premda su kod mladih individualističke tendencije unazad 30 godina izražene, također je prisutna revitalizacija nacionalne isključivosti koja je snažnija 2013. godine, nego 1999. godine. Istovremeno, mladi prepoznaju da su načini socijalne promocije vezani za poznanstva te klijentelizam, čime ostvarenje njihovih potencijala nije tamo gdje bi trebalo biti u njihovim rukama.”, ističe Gvozdanović.
Završna panel rasprava o radu s mladima u Hrvatskoj u kojoj su sudjelovali predstavnici Ministarstva socijalne politike i mladih, akademskih institucija te organizacija civilnog društva otvorila je pitanja definiranja rada s mladima i profesionalizacije te struke. Zaključeno je kako je važno u procesu definiranja rada s mladima uključiti sve struke u Hrvatskoj i istaknuti njegovu multidisciplinarnost, te isticati njegove vrijednosne i etički obvezujuće temelje. Praktično, potrebno je osigurati kvalitetno financiranje udruga mladih i za mlade koje svakodnevno rade s mladima u Hrvatskoj i osigurati dostupnost većeg broja programa neformalnog obrazovanja za one koji rade s mladima.