N1 i Nova TV Hrvatskoj Merčepovu smrt prikazali na jedan, a Srbiji i BiH na drugi način

Foto: Snimka zaslona

Televizije N1 Hrvatska, N1 BiH, N1 Srbija, Nova TV te Nova RS, a koje imaju istog vlasnika popratile su smrt Tomislava Merčepa, ratnog zapovjednika u Vukovaru tijekom Domovinskog rata na različite načine. Merčep je također bio hrvatski političar i ratni savjetnik ministra unutarnjih poslova, a osuđen je na kaznu zatvora od pet i pol godina po zapovjednoj odgovornosti, zbog zločina nad srpskim civilima.

Dok je N1 Hrvatska vijest popratila pod naslovom “Preminuo Tomislav Merčep”, N1 BiH je objavila “Preminuo osuđeni ratni zločinac Tomislav Merčep”. N1 Srbije je vijest popratio na engleskom jeziku, a naslov je bio “Osuđenik za ratne zločine Tomislav Merčep umro je u 69. godini”. Nova TV u Hrvatskoj je vijest objavila pod naslovom “U 69. godini preminuo Tomislav Merčep, bio u bolnici zbog pogoršanog zdravstvenog stanja”, a Nova u Srbiji pisala je i o njegovom pogrebu pod naslovom “Gradonačelnik Zagreba na sahrani ratnog zločinca Merčepa”.

Pri tome treba dodati da je N1 Srbije, vijest o “smrti ratnog zločinca Tomislava Merčepa” prenijela od Hrvatske novinske izvještajne agencije (HINA).

Vlasnik svih 5 televizija – tvrtka srpskog poduzetnika

Prijavljeni vlasnik N1 televizija je Adria News S.a.r.l. sa sjedištem u Luksemburgu, a prijavljeni vlasnik Nove TV je Slovenia Broadband S.a.r.l., također tvrtka sa sjedištem u Luksemburgu. Obje su tvrtke povezane sa medijskom korporacijom United Group.

Svih pet televizija, N1 RH, N1 BiH, N1 RS, Nova TV, Nova RS, imaju zajedničkog vlasnika, a to je United Group koju je osnovao kragujevački tajkun Dragan Šolak. On je između ostaloga predsjednik Golfskog saveza Srbije i smatra se jednim od najbogatijih Srba. U ovoj korporaciji jedan od najviše rangiranih Hrvata je Viktor Pavlinić, koji je radio u HT-u i T-Mobileu, a danas je glavni čovjek mobilnog operatera Tele2 čiji je vlasnik također United Group.

Iako je United Group osnovao Srbin Šolak koji je danas predsjednik savjetodavnog odbora, većinski vlasnik ove medijske korporacije prisutne u takozvanoj “balkanskoj regiji” je investicijska tvrtka BC Partners sa sjedištem u Londonu, a koja je vrijedna oko 150 milijardi dolara.

>Kupci Tele2 – kontroverzni srpski milijarder Šolak i američki fond o kom je snimljen film ‘Barbari pred vratima’

Pokojni novinar Denis Kuljiš pisao je u Jutarnjem listu o poslovima United Grupe u Hrvatskoj pa je tako istaknuo: “Stvar je u tome što se osim eksploatacijom kabelskih mreža na Balkanu, United Group kroz svoju United Media diviziju bavi distribucijom sadržaja drugim kabelskim mrežama. Ima osam Sport Klubova (SK) koji se vrte po kafićima, narodnjačkih Grand 1 i Grand 2, kanal Cinemania, Fight Channel i koješta drugo, a na koncu i – sasvim neobična pojava u ovom kontekstu – regionalni njuz-kanal N1 koji u editorialu naginje ulijevo, kao da mu je vlasnik Tsipras, a ne Kravis. Prava za emitiranje tih kanala hrvatski kabelski operateri (HT, VIP, Iskon…) plaćaju na maltešku adresu jedne od podružnica United Grupe (…)”

Podsjetimo, Hrvatska televizija (HRT) ostala je bez prava na prijenose kvalifikacijskih utakmica za Euro 2020., ali i za samo Europsko prvenstvo te Ligu nacija. Prava na emitiranje kvalifikacijskih utakmica Vatrenih dobila je upravo regionalna TV kuća Sportklub, u vlasništvu United Grupe.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr