Ove godine božićnicu očekuje 73 posto zaposlenih Hrvata

Foto: Thinkstock

Bilo da je riječ o bonusu zbog dobrog poslovanja tvrtke, alatu za zadržavanje ili načinu za privlačenje novih radnika, poslodavci u Hrvatskoj tradicionalno svojim zaposlenicima isplaćuju božićnice. Lani je, primjerice, 69 posto zaposlenih dobilo prigodnu nagradu za Božić, a ove godine očekivanja zaposlenih Hrvata su se povećala te ih gotovo tri četvrtine od svojih kompanija očekuje “poklon pod bor”.

Preciznije, božićnicu ovog prosinca očekuje čak 73 posto zaposlenih Hrvata, što je najveći broj od pretkrizne 2007. kada je ona isplaćena 77 posto zaposlenih u Lijepoj našoj. Usto, s obzirom na prošlogodišnje povećanje neoporezivih nagrada, u 2019. Hrvati očekuju da ona bude i vrjednija. Naime, kako je pokazalo istraživanje portala MojPosao, u Hrvatskoj se ove godine u prosjeku očekuje božićnica od 1938 kuna, odnosno za trećinu više nego lani kada je prosječna božićnica iznosila 1459 kuna.

Teleoperateri u Hrvatskoj svojim zaposlenicima već tradicionalno daju najveće “božićne poklone” te su dozvoljeni neoporeziv iznos nagrade odlučili maksimalno iskoristiti. A1 Hrvatska tako će svim svojim radnicima isplatiti prigodnu nagradu od 2500 kuna, a pripremili su i poklone za djecu djelatnika.

“Pred Božić za djecu organiziramo posjet kazališnim i kino predstavama, a uz to roditeljima poklanjamo i poklon bon u iznosu od 500 kuna za svako dijete. Ove godine smo za školsku djecu pokrenuli projekt ‘Leteće dadilje’ u sklopu kojeg ćemo omogućiti čuvanje djece tijekom školskih praznika uz mogućnost učenja skijanja ili pak digitalnih vještina”, rekli su u A1 Hrvatska, prenosi Novac.hr.

S druge pak strane, Hrvatski Telekom (HT) svojim zaposlenicima isplaćuje regres od 1250 kuna te božićnicu u istom iznosu, dok djeca djelatnika tog teleoperatera dobivaju dar vrijednosti 600 kuna. Usto, HT daje i 3000 kuna bruto za djecu iz obitelji s četvero i više djece, kao i djeci samohranih roditelja, a isti se iznos isplaćuje i zaposlenicima koji imaju djecu s poteškoćama u razvoju.

Popularni njemački trgovački lanac Lidl svojim je djelatnicima već podijelio božićnice i to od 2000 kuna te je, kako su poručili, djeci svojih zaposlenika osigurao prigodne darove za Svetog Nikolu.

Poklone za djecu osigurao je i Konzum i to u iznosu od 600 kuna, a početkom prosinca svojim je zaposlenicima grupacija Fortenova, u sklopu koje Konzum posluje, isplatila božićnicu u iznosu od 1500 kuna.

“Kad je riječ o dodatnim benefitima, već godinama isplaćujemo uskrsnicu, božićnicu, regres i dar za dijete, a brinući o zdravlju zaposlenika Konzum pokriva i privatno zdravstveno osiguranje”, kažu u Konzumu.

Franck i Pevec za svakog su svog radnika osigurali božićnice od tisuću kuna. Pevec će ju, kako doznaje Novac.hr, isplatiti do kraja tjedna, a svaki roditelj u kompaniji dobit će i dar za dijete u vrijednosti 600 kuna. Odluka je to prvog hrvatskog trgovačkog lanca kojom se želi zahvaliti svojem 1921 zaposleniku te ih, kako tvrde, motivirati za daljnji rad. Ulaganje u božićnice, priopćili su iz kompanije, iznosi oko dva milijuna kuna što s ovogodišnjim uskrsnicama i regresom čini ukupnu brojku od preko pet milijuna kuna koje je Pevec isplatio svojim zaposlenicima. Usto, djelatnicima pet najuspješnijih prodajnih centara Pevec će isplatiti 13. plaću.

U Francku pak tvrde kako su uz božićnice, rezervirali sredstva i za božićne poklone za djecu u vrijednosti od 200 kuna, a u ovoj su godini, uz ranije isplaćenu uskrsnicu i naknadu za ostvarene rezultate kompanije, iskoristili gotovo 90 posto od maksimalnog neoporezivog iznosa od 7500 kuna.

“Ove nagrade treba promatrati u kontekstu cjelokupnog kompenzacijskog paketa koji poslodavac osigurava, što u Francku svake godine podrazumijeva i osiguravanje dodatnih sredstava za nove pogodnosti za naše zaposlenike”, ističu.

U Gradu Zagrebu odlučili su se za nešto drugačiju varijantu nagradi te zaposlenici Zagrebačkog holdinga, Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET) i oni Vodoopskrbe i odvodnje za blagdane neće dobiti božićnicu, već 13. plaću.

“Isplaćujemo neoporezivu nagradu za radnike u visini od 3500 kuna. Pored toga, isplaćen je i dar za djecu do 15 godina starosti u visini 600 kuna” rekla je Senka Knežević, glasnogovornica Zagrebačkog holdinga.

Tradicija isplate božićnica, darova za djecu zaposlenika i dodjele poklon bonova u trgovačkim centrima nije ni ove godine zaobiđena u nekim od najvećih tvrtki u Dalmaciji.

U Grupi Pivac koja obuhvaća istoimenu mesnu industriju u Vrgorcu, karlovački PPK i Vajdu iz Čakovca, a uskoro i zagrebački Kraš, osigurana je božićnica za radnike u iznosu od 1500 kuna.

“Uz božićnicu svi zaposlenici Grupe Pivac dobiti će i poklon-paket proizvoda, a za djecu do 10 godina starosti osigurani su pokloni”, poručeno  je iz Grupe Pivac.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/Novac.hr