“Danas je rođendan najvećeg pjesnika, Olivera Dragojevića i njemu u čast ćemo otpjevati jednu pjesmu. Znam da će nas on čuti. Pošaljimo mu lijepu poruku iz naših srca” (prevedeno, op.a) kazala je Lepa Brena na svom entom koncertu u Zagrebu prije negoli je otpjevala podseti me što to beše ljubav. Ja doista ne znam ima li ova pjevačica lakih nota istančan osjećaj za cinizam. Jer ako ima, ovo je bio vrhunski primjerak.
S velikanima je uvijek tako. Nakon smrti razvlače ih, svojataju, interpretiraju kako žele. A u Srbiji su željeli i još uvijek žele gotovo sve naše. Ok, i ja bih nešto njihovo. Trampila bi pokojeg ministra, recimo Grlić Radmana, za barem jednu dozu njihovog humora za našu filmografiju. Tu ću stati. S trampom.
Oni bi pak u nas sve i svašta, povijest, znanstvenike, krstionice, more, pjevače…
Ove posljednje imaju sve. Osim jednog. Da ne ispada da i mi desničari svojatamo mrtvog Olivera Dragojevića. Nije on bio lice i naličje nekakvog žestokog domoljuba, nije Oliver Thompson.
No je čovjek koji je držao do riječi, valute koja je tako devalvirala.
Taj isti Oliver, čija je pjesma na ekavici odzvanjala zagrebačkom Arenom iz grla pevaljke koja je ovu prekrasnu ljubavnu baladu unakazila svojom cajkaškom interpretacijom, rekao je da će nastupati u Srbiji kad nam vrate nestale i poberu sve mine. Dakle nikada!
Nije imao ništa protiv Srba, imao je protiv agresorske, velikosrpske politike, koju je igrom slučaja podržavala većina Srba i podržava dan-danas.
Tu je politiku podržavala i ona, Lepa Brena, dižući moral srpskim vojnicima na frontu. U maskirnoj uniformi.
Ista ta 30 godina od rata, zahvaljujući gotovo kompletnoj amneziji dobroćudnog hrvatskog življa koji djecu odgaja k’o prazne ploče pa ne znaju ni otkud su niti kamo idu, ne znaju što je bilo, a još manje što slušaju, odluči usred Zagreba, na Oliverov rođendan otpjevati baš njegovu pjesmu i to ne u originalu, već lijepo na ekavici.
@viktorhrsak1 #hajdedasevolimo #foryourpage #jednajebrena #lepabrena #brena #extrafm #zagreb #zagreb2024 #arenazagreb #oliverdragojevic ♬ original sound – vičko 🫶🫶🫶
‘To, to, to je toooo’
Da ne bi bilo, pa to je sve isti jezik. Zamislite da neki naš izvođač krene na pozornici s Breninom: ”Što ti radi rodbina? Rodbina je zaspala. A zašto je zaspala? Cijelu bačvu popila, potpuno se napila! I onda: To to to je to, hajdemo svi plesati, to to to je to, cijelu noć pjevati…”
Bi li se javili oni koji kažu, a ima ih i u našoj akademiji znanosti i umjetnosti, kako je to jezični purizam i zašto prevoditi sa srpskog kad se svi lijepo razumemo?
Možda da Brena pokuša na sljedećem koncertu s ‘Lepa li si’. To bi već bilo sasvim zgodno.
Pitanje samo je li Grašo na svojim koncertima u Beogradu, Oliverove pjesme koje je izvodio, prebacivao na ekavicu. Nadam se da nije, dovoljno je već što je Beograđanima, koji od svih hrvatskih izvođača od rata nisu nikada dočekali baš Olivera, Olivera preko sebe doveo na obale Dunava i Save.
>Može li HRT niže? Lepoj Breni gotovo 15 minuta za samopromociju; u komentarima ih ‘pokopali’
Srećom, dok u Zagrebu odjekuje ”Jugoslovenka” i ”Što to beše ljubav” na drugom kraju države posve druga priča. Da si ne lažemo, napunila bi Brena i Stradun bez problema.
Teške note pune nade u Dubrovniku
No tog 6. prosinca, obljetnici krvavog dubrovačkog svetog Nikole 1991., na Dan dubrovačkih branitelja, Stradunom su se orile neke druge note.
Nimalo lake note. Note teške, ali pune nade kao taj krvavi 6. prosinca 1991.
Thompson je barem malo proteklih dana napravio protutežu ovom užasu kojeg gledamo oko nas. Njega ne glorificiraju mediji kako Brenu. Posve suprotno. Njega zabranjuju, ne daju mu pjevati baš svugdje.
>Spektakularan koncert Marka Perkovića Thompsona na Stradunu: Pogledajte atmosferu
Na njegove koncerte šalju horde policije koja lovi sve s ‘neprimjerenim simbolom’. Istim onim koji je bio simbolom obrane Hrvatske od simbola koji se, ne među publikom, već produkcijski, s pozornice, prikazuju na Breninim koncertima dok trešti ‘Jugoslovenka’.
Koliko je policije tražilo nepoćudne simbole na njezinim koncertima?
Glupo retoričko pitanje.
Za kraj jedna zabavna činjenica. Brena je spot za pjesmu ‘Hajde da se volimo’ snimila baš u Dubrovniku. 1987.
* Mišljenja iznesena u komentarima osobna su mišljenja njihovih autora i ne odražavaju nužno stajališta uredništva portala Narod.hr.
Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.