Društvenim mrežama širi se poziv na masovni bojkot kupovanja u petak, 24. siječnja zbog visokih cijena prehrane. Iako su mnogi građani rekli kako će se pridružiti bojkotu, ima i onih koji kažu kako se time neće ništa postići, poput stručnjaka za maloprodaju Darka Munjize. On smatra da bojkot nema smisla, no potrošači ujedinjeni na mrežnoj stranici Helo, inspektore! pak argumentiraju da će se bojkot itekako odraziti na, kako kažu, ”financijski krvotok” trgovačkih lanaca.
Poziv potrošača je upućen svim građanima da 24. siječnja ništa ne kupuju. Sličan bojkot ranije se zbio u Italiji i Velikoj Britaniji gdje je polučio uspjeh u korist potrošača.
>Ljudi pozivaju na bojkot trgovina 24. siječnja: Talijanima i Britancima je uspjelo
Stručnjak za maloprodaju Darko Munjiza smatra kako bojkot nema smisla
Stručnjak za maloprodaju Drago Munjiza u Dnevniku Nove TV je rekao da smatra kako će se kupnja tog dana nadoknaditi dan prije ili poslije te da je protiv takve vrste bojkota.
“Prihvaćam i razumijem da bi to mogla biti jedna poruka potrošača da svi akteri u distribucijskom lancu naprave sve da inflacija, koja je uvezena iz Europe, bude bar prosječna, ako ne i niža od prosjeka”, rekao je Drago Munjiza.
Na njegovu izjavu reagirali su sa stranice Halo, inspektore, koja se bavi potrošačkim temama, kazavši kako se trgovci pribojavaju višednevnog bojkota u trajanju od 10 do 15 dana.
>Inflacija u eurozoni ubrzala, u Hrvatskoj cijene najviše rasle
Trgovački lanci se pribojavaju višednevnog bojkota u trajanju od 10-15 dana
Potrošači su na stranici Helo, inspektore napisali čega se trgovački lanci najviše pribojavaju.
“Taj stručnjak za maloprodaju, izjavio je kako jednodnevni bojkot kupovine u petak, 24.1.2025. ‘neće imati veći učinak jer će većina nas otići dan ranije ili kasnije u shopping’. No, pri tome je zapravo ukazao na stvarnu bojazan trgovačkih lanaca u Hrvatskoj – višednevni bojkot u trajanju od 10-15 dana. I to je ono što ste i vi, poštovani potrošači, također predlagali – dulji bojkot trgovina”, napisali su.
Objasnili su i da bi taj bojkot značio da potrošači svakih 10 do 15 dana bojkotiraju jedan trgovački lanac i njegovu internetsku trgovinu.
Naglasili su da će se kontinuirani pad prodaje odraziti na financije trgovačkih lanaca.
“Kontinuirani pad prodaje itekako bi se odrazio na financijski krvotok trgovačkog lanca. Koji bi to bio trgovački lanac, to biste vi, potrošači, odlučili u idućim danima. Sve je u igri!”, dodali su.
>Slobodan Školnik o cijenama: ‘Možda su došli neki iz svemira, novi, pohlepni trgovci’
Osim trgovačkih lanaca, najavljuje se bojkot benzinskih postaja, mesnica, pekarnica…
Za sada, kažu, idu korak po korak. Nakon što u četvrtak završi bojkot telećih vratova i lopatica, u petak će bojkotirati odlazak u bilo koju trgovinu. To uključuje i benzinske postaje, pekarnice, mesnice, pa i online trgovine.
“Ako bude trebalo od ponedjeljka, 27.1.2025. krećemo u bojkot prvog trgovačkog lanca! Kojeg? To ćete vi odlučiti. Potrošači, uz trgovačke lance, mogu poslati snažnu poruku i svim proizvođačima, ali i distributerima i uvoznicima raznih prehrambenih i drugih proizvoda. Svi su oni drastično skuplji od onih u drugim državama EU ili su nenormalno poskupjeli u posljednjih šest mjeseci”, kažu iz Halo, inspektore!
>Rast cijena hrane u Hrvatskoj jedan je od najvećih u EU
U nastavku su upitali svoje pratitelje jesu li za treću fazu bojkota.
“Na ovaj način, ne rušimo državu već rušimo pohlepne s vrha piramide poskupljenja i upozoravamo ih: Vi svi postojite zbog potrošača, a ne potrošači zbog vas! Zato vas pitamo: Jeste li za treću fazu bojkota u RH zbog poskupljenja kroz organizirani bojkot pojedinačnih trgovačkih lanaca u trajanju od 10-15 dana?
Ako jeste, lajkajte, komentirajte i dijelite dalje. Hrvatski potrošači, u ovome moramo ići do kraja! Krenuli smo, nema nazad. I nema odustajanja dok se nešto ne promijeni! Podrži, podijeli, bojkotiraj! Reci: Dosta!”, napisali su.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Izvor: narod.hr/Dnevnik.hr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.