“Reklamacije ne uvažavamo bez predočenja računa i potvrde o plaćanju debitnom ili kreditnom karticom”, stoji na računu koji je ovih dana u redakciju novac.jutarnji dostavio jedan čitatelj.
“Znam da trgovine za reklamaciju traže predočenje računa, ali da to uvjetuju i računom i potvrdom plaćanja, to još nisam čuo”, požalio se čitatelj.
Potrošač nije obvezan prilikom reklamacije priložiti račun
Ministarstvo gospodarstva je neizravno potvrdilo da je zahtjev trgovine zakonski neutemeljen.
“Zakon o zaštiti potrošača u svojim odredbama ne propisuje obvezu potrošača da prilikom reklamacije proizvoda priloži račun ili drugu potvrdu o plaćanju poput potvrde o plaćanju debitnom ili kreditnom karticom.
No, kako bi potrošač dokazao da je proizvod ili uslugu kupio kod trgovca kod kojeg podnosi reklamaciju, mora imati račun za kupljeni proizvod ili uslugu.
Ako potrošač nije sačuvao račun, kao dokaz se može koristiti i potvrda o plaćanju debitnom ili kreditnom karticom.
Naime, trgovac mora na određeni način imati mogućnost provjere je li određeni proizvod ili usluga koje potrošač reklamira kupljen u njegovoj trgovini”, stoji u njihovu odgovoru.
Zapis u blagajni
Ipak, treba napomenuti kako se kupci ne bi trebali obeshrabriti ni u situacijama u kojima nemaju ni račun, ni potvrdu plaćanja.
Naime, ako su proizvod koji reklamiraju platili nekom vrstom kartice, trgovine dokaz o tome da je proizvod kupljen baš u njihovoj poslovnici mogu pronaći u vlastitoj blagajni jer ona bilježi svaku transakciju.
Inzistirajte na tome čak i kad nemate potrebnu dokumentaciju, no pružite trgovcu informaciju kada je transakcija barem približno obavljena.
Tekst se nastavlja ispod oglasa