Prava potrošača: Smije li se reklamacija uvjetovati predočenjem i računa i potvrde plaćanja?

Foto: GettyImages

“Reklamacije ne uvažavamo bez predočenja računa i potvrde o plaćanju debitnom ili kreditnom karticom”, stoji na računu koji je ovih dana u redakciju novac.jutarnji dostavio jedan čitatelj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Znam da trgovine za reklamaciju traže predočenje računa, ali da to uvjetuju i računom i potvrdom plaćanja, to još nisam čuo”, požalio se čitatelj.

Potrošač nije obvezan prilikom reklamacije priložiti račun

Ministarstvo gospodarstva je neizravno potvrdilo da je zahtjev trgovine zakonski neutemeljen.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Zakon o zaštiti potrošača u svojim odredbama ne propisuje obvezu potrošača da prilikom reklamacije proizvoda priloži račun ili drugu potvrdu o plaćanju poput potvrde o plaćanju debitnom ili kreditnom karticom.

No, kako bi potrošač dokazao da je proizvod ili uslugu kupio kod trgovca kod kojeg podnosi reklamaciju, mora imati račun za kupljeni proizvod ili uslugu.

Ako potrošač nije sačuvao račun, kao dokaz se može koristiti i potvrda o plaćanju debitnom ili kreditnom karticom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, trgovac mora na određeni način imati mogućnost provjere je li određeni proizvod ili usluga koje potrošač reklamira kupljen u njegovoj trgovini”, stoji u njihovu odgovoru.

Zapis u blagajni

Ipak, treba napomenuti kako se kupci ne bi trebali obeshrabriti ni u situacijama u kojima nemaju ni račun, ni potvrdu plaćanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, ako su proizvod koji reklamiraju platili nekom vrstom kartice, trgovine dokaz o tome da je proizvod kupljen baš u njihovoj poslovnici mogu pronaći u vlastitoj blagajni jer ona bilježi svaku transakciju.

Inzistirajte na tome čak i kad nemate potrebnu dokumentaciju, no pružite trgovcu informaciju kada je transakcija barem približno obavljena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.