Pravobraniteljica reagirala: Shoosterova reklama je seksistička; kazna do milijun kuna

“Shooster kroz svoju reklamu, iako sugerira druženje i osuđuje seksistički tip zabave, radi to na seksistički način stereotipno prikazujući ženu kao muškarčevu lutku te tako ženama nameće uloge seksualnih objekata koje isključivo služe muškarcima za zabavu. Bez obzira što su na drugoj strani dečko i cura, promovira se stereotip da je muškarac taj koji izabire svoju „igračku“. Da je muškarčeva zabava ta koja je važna i koja motivira. Žena je tako u usporedivoj situaciji stavljena u nepovoljniji položaj”, ocijenila je Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova Višnja Ljubičić u izjavi koju je objavila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novčana kazna do milijun kuna

Pravobraniteljica Ljubičić upozorila je i na odredbu članka 36. Zakona “koja se prvenstveno odnosi na medije, no, koja se analogno, i u skladu sa člankom 4. Zakona, da primijeniti i na reklamne kampanje”. Tim je člankom naime predviđeno da će se oni koji “objavom programskom sadržaja ili oglašavanjem predstave žene i muškarce na uvredljiv, omalovažavajući ili ponižavajući način s obzirom na spol i spolnu orijentaciju” kazniti za prekršaj novčanom kaznom do 1.000.000,00 kuna.

Vigilare: reklama ponižava žene i muškarce

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Reakcija pravobraniteljice dolazi nakon akcije udruge Vigilare “Bojkot Shoostera zaštitimo djecu”.

Udruga Vigilare započela je 8. rujna nacionalnu kampanju prema trgovačkom lancu Shooster, tvrtke Katapult d.o.o., nakon ignoriranja poziva njihovih članova uprave za dijalogom s predsjednikom Vigilarea. O spornoj reklami obavijestili su pravobraniteljicu za djecu Ivanu Milas Klarić radi zaštite djece od neprimjerenog sadržaja.

Reklamu smatraju degradacijom ljudske spolnosti, ponižavanjem žena i muškaraca te hiperseksualizacijom djece, a degutantnim šok-marketingom, prekoračenjem svih etičko-moralnih granica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odgovor Shoostera Vigilareu

“Po našem viđenju, ovom reklamom mi podržavamo, štoviše, potičemo zajednicu muškarca i žene, za što se na kraju udruga Vigilare i zalaže”, bio je odgovor Shoostera na akciju Vigilarea koji su objavili preko T-portala. Marko Domić, direktor marketinga tvrtke Katapult d.o.o. u čijem je vlasništvu brend Shooster ujedno se pohvalio da je ova kampanja je realizirana u suradnji s agencijom Inventa d.o.o.

Saada se čeka se odgovor Shoostera i tvrtke Katapult d.o.o. Pravobraniteljici za ravnopravnost spolova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.