Projekt modernizacije hrvatskog školstva ‘IPAQ Peta’

Rezultati projekta afirmativne nastave, inovativnog učenja i poučavanja, koji je, na inicijativu zagrebačke V. gimnazije, proveden u dvije gimnazije i dvije srednje škole u Hrvatskoj, predstavljeni su u utorak na konferenciji za novinare te je kao cilj projekta istaknut raznovrsniji školski program i bolja priprema učenika za tržište rada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U projektu “Afirmativna nastava i inovativno učenje i poučavanje u gimnazijama u okviru Hrvatskog kvalifikacijskog okvira”, pod kraćim nazivom IPAQ Peta, sudjelovale su gimnazije u Vukovaru i Metkoviću, Srednja škola Pakrac i kninska Srednja škola Lovre Montija te Prirodoslovnomatematički fakultet u Zagrebu.

U sklopu 18-mjesečnog projekta, vrijednog 441 tisuću eura, razvijeno je 14 kurikuluma za prirodoslovne gimnazije s navedenim ishodima učenja, a u skladu s učeničkim potrebama i Hrvatskim kvalifikacijskim okvirom (HKO). Riječ je o kurikulumima iz fizike, nacrtne geometrije, informatike, oblikovanja urbanog okoliša (uključujući i strane jezike), te terenske nastava u koju su bili uključeni biologija, kemija, tjelesni te projektna nastava.

Projekt je s 376 tisuća eura sufinanciran iz Europskog socijalnog fonda, u sklopu operativnog programa “Razvoj ljudskih potencijala”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako se nalaze na različitim dijelovima Hrvatske, škole uključene u projekt povezao je isti cilj – želja da svojim učenicima ponude raznovrsniji i moderniji program i tako ih što bolje pripreme za tržište rada, istaknuto je na konferenciji za novinare.

U realizaciji projekta sudjelovala su 86 službenih članova i vanjskih suradnika te 1288 učenika. Održana je 31 edukacija o HKO-u i provedbi kurikula za više od 1100 nastavnika. Također, članovi projektnog tima tijekom studijskog putovanja obišli su Heidelberg, Wuerzburg, Zuerich i Muenchen kako bi se upoznali s dobrim europskim praksama i posjetili ustanove koje već primjenjuju inovativne metode i afirmativnu nastavu.

Svi interaktivni materijali i razvijeni kurikulumi objavljeni su na službenoj stranici projekta www.ipaq.petagimnazija.hr i tako stavljeni na raspolaganje svim zainteresiranim profesorima i nastavnicima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Važnost priprema za projekt “IPAQ Peta” objasnio je ravnatelj V. gimnazije, Petar Mladinić istaknuvši: “Elaboriranje ovog zahtjevnog projekta trajalo je godinu i pol. Gledajući iz te perspektive, projekt nije trajao 18 mjeseci, već tri godine. Ono što me osobito veseli je veliki potencijal nastavka projekta. Cilj nam je bio napraviti korak prema modernijoj i suvremenijoj školi, vjerujem da smo ga ispunili”.

Prisutnima se obratio i pomoćnik pročelnika za odgoj i obrazovanje Grada Zagreba, Slavko Borac, uvjeren da će 14 razvijenih kurikuluma potaknuti promjene i modernizirati postojeći sustav obrazovanja.

Istaknuo je ulogu V. gimnazije koja se još jednom pokazala kao jedna od najuzoritijih škola u Zagrebu, objedinivši zemljopisno čitavu državu u ovom hvalevrijednom projektu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.