Prosvjed i blokada prometa kod hrvatsko-slovenske granice

Foto: fah

Gradonačelnik Dražen Srpak pozvao je građane na prosvjed jer još nije stupio na snagu Pravilnik o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila s masom većom od 7,5 tona, piše Večernji.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U ponedjeljak u 9.30 sati u centru Murskog Središća, zagušenom prometom, održat će se mirni prosvjed upozorenja na kojem će građanima podršku dati i župan slovenske općine Lendava. Prosvjednici će pola sata prelaziti preko pješačkih prijelaza i tako blokirati pomet.

Gradonačelnik Dražen Srpak pozvao je građane na prosvjed jer još nije stupio na snagu Pravilnik o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila s masom većom od 7,5 tona, pa građani, kako ističe, i dalje trpe teror 18.000 teretnjaka, koliko ih mjesečno prođe kroz središnju gradsku Ulicu Josipa Broza Tita. To je 600 kamiona dnevno.

“Cijela se kuća zatrese kad prođe kamion. Popucali su nam zidovi, a u kupaonici i pločice. Ne možete gledati televiziju od buke, a i dječje su nam sobe okrenute prema ulici. Najgore je ujutro oko 6 sati kad kamioni stoje i čekaju na red za prolaz. Osim buke, smetaju nam i truju nas ispušni plinovi, pa ne možemo otvarati prozore i sjediti na terasi” opisuje Aleksandra Novak s kućnog broja 18.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Grad je još 2015. godine predložio da se donese propis o ograničavanju upotrebe državne ceste D 209 za strana teretna vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona, kako bi se zaštitili građani. Od ulaska u EU promet državnom cestom D 209 iz Slovenije kroz Mursko Središće, pa sve dalje do Čakovca, povećan je za čak 300 posto. Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković prije dva mjeseca najavio je da će se 1. srpnja zabraniti teretni promet većim kamionima preko obližnjeg graničnog prijelaza. U Ministarstvu su već izradili pravilnik kad se pojavila prepreka.

Na snazi je, naime, uredba Vlade o kategorizaciji graničnih prijelaza po kojoj je onaj Mursko Središće – Petišovci međunarodnog karaktera, a kako uredba ima veću pravnu snagu od pravilnika, može ju izmijeniti samo Vlada. Osim toga, Europska komisija ne dopušta selektivnu primjenu propisa, pa bi se morao zabraniti i promet domaćim prijevoznicima, pa su u Udruzi hrvatskih cestovnih prijevoznika upozorili su da bi im zabrana prouzročila štete. Kratkoročno rješenje pronađeno je u tome da se promet dozvoli samo hrvatskim i slovenskim prijevoznicima, kojih je oko 12 posto od ukupnog broja kamiona. Jedino trajno rješenje je gradnja novog mosta, zaobilaznice Murskog Središća i brze ceste do Čakovca, piše Večernji.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.