Registracija vozila: Zahvaljujući Božinoviću više novaca za privatnu tvrtku – građanima neke usluge skuplje do 3 puta?

Foto: fah

Policija je od jučer na Centar za vozila Hrvatske prenijela sve javne ovlasti vezane uz registraciju, koje dosad još nije imao, a neke usluge su i do tri puta skuplje nego dok ih je obavljao MUP. Primjerice produljenje registracije više se neće moći obaviti u policiji za 66 kuna, nego isključivo u STP-u u kojem stoji 158,40 kuna.

Djelatnici Centra za vozila Hrvatske (CVH), kao privatne tvrtke s javnim ovlastima, u svih 159 STP-a u Hrvatskoj, koje su u vlasništvu ukupno 41 pravne osobe u privatnom vlasništvu, vrše tehničku podršku.

Tako se sada u Stanicama za tehnički pregled osim tehničkih pregleda vozila obavljaju i svi poslovi vezani uz registraciju, ali i ubiru porezi vezani uz te poslove, javlja Večernji list.

Jesu li građani čekali baš ovakvo rješenje?

„Naporom naših službi i stanica za tehnički pregled mislim da smo došli do rješenja koje su građani samo čekali, jer su od jutros masovno krenule registracije na novi način“, rekao je Božinović

Istaknuo je da je prvi radni dan u 2018. obilježen još jednom pozitivnom novošću, kojom se nastavljaju unaprjeđivati upravni poslovi i rad MUP-a jer građani od danas svoja vozila mogu registrirati vozila na jednom mjestu i ne moraju više dolaziti na šaltere policijskih uprava i postaja.

Time je olakšana i pojednostavljena čitava procedura, te su smanjene gužve, što će MUP-u omogućiti preraspodjelu djelatnika na prioritetnije poslove.

U Hrvatskoj se, po podatcima koje je iznio, godišnje obavi 140 tisuća prvih registracija vozila, oko 290 tisuća promjena vlasništva i oko 250 tisuća zamjena prometnih dozvola.

Za nova vozila više neće biti potrebno obaviti tehnički pregled pa tu pojedinačno očekuju najveće uštede, dok za promjenu vlasništva više ne treba ovjeravati ugovor kod javnog bilježnika.

Svoj dio posla je odradilo i Ministarstvo financija, pa umjesto dosadašnjih pet posto poreza na stjecanje, sada će se uplaćivati upola manje upravne pristojbe, a također se smanjuju administrativni troškovi za nekih stotinjak kuna.

Zamjenu prometnih dozvola zbog popunjenosti također će se moći obavljati u stanici za tehnički pregled na čemu će građani s tom potrebom uštedjeti 40-ak kuna.

Za produljenje važenja prometnih dozvola procedura i cijene ostaju iste, a uvodi se novi izgled obrazaca prometne dozvole, na koji se vraća hrvatski grb.

MUP je također izašao u susret motociklistima pa će pločice za motocikle bit prilagođene modelima motocikala, odnosno smanjene na dimenziju od 180×180 milimetara. S manjim pločicama za motocikle krenut će se od 20. svibnja kako bi se potrošile pločice na zalihama.

Prva registracija motornog vozila bit će moguća u stanici za tehnički pregled koja nije u registracijskom području vlasnika što je, rekao je Božinović, također izlazak u susret građanima koji su dosad prvu registraciju mogli obaviti samo u mjestu prebivališta, odnosno boravišta.

Također je ukinuta kaucije od tisuća kuna kaucije za izvozne pločice.

MUP ostaje vlasnik svih evidencija, s tim da ih stanice za tehnički pregled mogu koristiti i u njih unositi podatke, napomenuo je Božinović.

Za prvu registraciju vozila vremenska ušteda može se računati u satima, jer je od danas za novo vozilo dovoljno s dokumentacijom o vozilu doći u stanicu za tehnički pregled i za 20-ak minuta završiti proceduru, dobiti ovjerenu prometnu dozvolu i registracijsku pločicu. Ušteda za prvu registraciju iznosi oko 250 kuna za osobni automobil jer više nema obveze obavljenog tehničkog pregleda.

Za rabljene automobile kod promjene vlasništva je je jednostavnija procedura, rekao je rekao je pomoćnik uprave za tehničke poslove u centru za vozila Hrvatske Goran Pejić.

„Kod rabljenog automobila dosad ste morali potpisati ugovor u kupoprodaji, zatim ga ovjeriti kod javnog bilježnika, pa otići u poreznu upravu da vam razrežu porez, zatim to platiti u poštu, vratiti se u poreznu upravu da vam stave pečat da je to plaćeno, i tek nakon toga otići u policijsku postaju da vam se promjeni prometna dozvola. Od danas je dovoljno potpisati ugovor o kupoprodaji bez ovjere kod javnog bilježnika, s takvim ugovorom i prometnom dozvolom od starog vlasnika doći u bilo koju stanicu i u roku pola sata završiti postupak”, rekao je Pejić.

Istaknuo je da su zbog promjene u poreznom sustavu troškovi kod promjene vlasništva smanjeni za 50 posto.

Bivši Mostov ministar najavio preispitivanje pozicije Centra za vozila Hrvatske

Ostaje nejasno na koji su način unaprijeđeni upravni poslovi i rad MUP-a, u čemu se MUP strukturalizirao s obzirom na proceduru koju je predao u druge ruke i na koji je način reguliran odnos između MUP-a i privatnih stanica za tehnički pregled?

Bivši Mostov ministar Vlaho Orepić za RTL je u prosincu 2016. godine najavio da će uskoro, prvi put nakon 23 godine, preispitati poziciju Centra za vozila Hrvatske.

“Uistinu tema zahtjeva kvalitetnu analizu i ono što mogu potvrditi da će brzo biti aktualna ta tema o kojoj ćemo razgovarati i to javno dobro približiti građanima”, poručio je Vlaho Orepić u prosincu 2016. za RTL.

Nekad je to bilo državno poduzeće – sve do privatizacije 1993. godine. Sada je u privatnim rukama desetak dioničara, ali i dalje zarađuju milijune na javnim poslovima. To zakonsko pravo stekli su pretvorbom i privatizacijom.

Čak je i Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja prošle godine poslala upozorenje. Agencija je MUP-u skretala pozornost na potrebu ozbiljnog razmatranja izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama u tom segmentu, na način da se razdvoje javne ovlasti reguliranja djelatnosti tehničkih pregleda vozila od obavljanja tehničkih pregleda u stanicama za tehnički pregled…

Nakon privatizacije, većinski vlasnik postaje Stipo Lozić Baškarad – nekadašnji šef tehničkih pregleda u jugoslavenskom SUP-u. Tako kreću i sumnje da se iza ostalih dioničara kriju bivši policijski službenici, navodi RTL.

Rješenje o privatizaciji Centra potpisao je ministar unutarnjih poslova Ivan Jarnjak 1993. godine.

– Neke usluge u Centru za vozila, privatne tvrtke s javnim ovlastima, osjetno su skuplje nego što ih je naplaćivao MUP, upozorava Večernji list. Primjerice, naknada policije pri prijenosu vlasništva dosad je iznosila 50 kuna, a u STP-u, čije naknade propisuje ministar policije, plaćat će se 122,3 kune. Isto tako, produljenje registracije više se neće moći obaviti u policiji za 66 kuna, nego isključivo u STP-u u kojem stoji 158,40 kuna (među ostalim i puka provjera dokumentacije koja se naplaćuje 57,65 kuna).

“Tu mogućnost koristilo je samo 0,6 % građana tako da se to nije isplatilo. Naknade su takve jer i u stanicama za tehnički pregled postoje troškovi”, opravdava više cijene ministar Božinović za Večernji list.

Državni tajnik MUP-a Žarko Katić objasnio je za Večernji list da su cijene naknada podložne promjenama, za sada ostaju takve, a nakon šest mjeseci razmotrit će se mogu li možda biti i manje.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: Hina/sš