Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture objavilo je da za nesreću broda Lastovo u kojemu su poginule tri osobe, odgovornima smatra kompaniju Jadroliniju, njenu odgovornu osobu, predsjednika Uprave Davida Soptu te zapovjednika broda. Stigle su i prve reakcije, a Sopta se ne osjeća krivim.
Stigla je prva reakcija Jadrolinije nakon što je objavljeno izvješće Ministarstva o nesreći.
“Do ovog trenutka nismo bili upoznati s tekstom Izvješća Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te ćemo se o njemu podrobnije očitovati u kratkom roku. Primjećujemo da se u zaključcima Izvješća predlaže pokretanje prekršajnog postupka protiv kompanije, Predsjednika Uprave i zapovjednika broda. To znači da će se o bilo čijoj prekršajnoj odgovornosti moći govoriti tek kad se taj prekršajni postupak pravomoćno okonča. Ali čak i postojanje eventualnog prekršaja ne znači automatski krivnju za tragediju. Kaznenu odgovornost utvrđuje DORH čija je istraga još u tijeku. Evidentno su da svim redovnim dosadašnjim inspekcijskim pregledima ISM sustava potvrđena implementiranost i funkcionalnost sustava upravljanja sigurnošću. Sve navedene neusklađenosti sustava utvrđene izvanrednim pregledom na zahtjev Ministarstva ne mogu biti direktan uzrok tragedije.
Također, mjerodavno je i mišljenje Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, čiji sadržaj i prijedlog korektivnih mjera uskoro očekujemo”, poručili su, prenosi Jutarnji list.
Sopta: Ne osjećam krivnju
„Osobno kao Predsjednik Uprave ne osjećam krivnju za nesreću, a dao bih sve da se 11. kolovoza nikad nije dogodio. Moj mandat je na raspolaganju od prvog dana. Procedura razrješenja i imenovanja Uprave Jadrolinije, koja u skladu sa Statutom skupno zastupa Društvo i donosi sve odluke zajednički, jasno je definirana. Do sada smo iz pijeteta prema poginulim pomorcima i njihovim obiteljima vrlo kratko komentirali raznorazne netočne i iskonstruirane tvrdnje, naročito od strane sindikalnih predstavnika.
Međutim, sada, kada je Izvješće Ministarstva javno objavljeno, i kada je evidentno su brod i rampa bili tehnički ispravni, morat ćemo pravnim putem odgovoriti na sve iznesene zaključke. Još jednom napominjem da su u dva navrata, i to mjesec dana prije nesreće (Lučka kapetanija u redovitom pregledu), kao i neposredno nakon nesreće (HRB zajedno s Ministarstvom mora i Lučkom kapetanijom u izvanrednom pregledu) nadležna inspekcijska tijela utvrdila kako „tijekom pregleda broda nisu uočeni nedostaci u svezi sustava upravljanja sigurnošću“. Takva utvrđenja samog Ministarstva u izravnoj su suprotnosti s onim što se sada navodi u Izvještaju istog tog Ministarstva“, poručuje predsjednik Uprave David Sopta.
Izvor: narod.hr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.