O “jasnim i neoborivim dokazima o neispravnosti i nefunkcionalnosti sigurnosno-signalnih uređaja između kolodvora Okučani i Novska u vrijeme vožnje vlaka u kojem su poginule tri osobe, o dokazima o neistinitim tvrdnjama iznesenim u medijima od člana Uprave HŽ Infrastrukture i inspektora Agencije za istraživanje nesreća, ogromnim propustima pri prvom izlasku na mjesto nesreće koje je učinio inspektor Agencije za istragu nesreća zajedno s osobom zaduženom za sigurnost prometa u HŽ Infrastrukturi, a koje greške će umnogome otežati istragu Državnom odvjetništvu i policiji”, govorili su u ponedjeljak predstavnici Sindikata strojovođa, javlja HRT.
> Ing. Fabijanić iz HŽ-a godinama upozorava na nesigurnost pruga, ima li to veze s jučerašnjom nesrećom?
>U strašnom sudaru vlakova poginuo i strojovođa: Branitelj, otac troje djece, još 2019. opominjao na niz propusta unutar HŽ-a
Sućut obiteljima
Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan izrazio je sućut obiteljima poginulih, te je zaželio oporavak ljudima koji su ozlijeđeni u teškoj željezničkoj nesreći kod Rajića blizu Novske.
Dodao je kako pojedinci iz Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske i Agencije za istragu nesreća ne govore o pravim problemima u Hrvatskim željeznicama, pogotovo kada je riječ o infrastrukturi.
– Oni ne prikazuju stvarno stanje, te izjave ne prikazuju što se dogodilo, pa smo morali sazvati konferenciju za novinare, kazao je.
Mrgan je dodao kako postoji i krivica strojovođe putničkog vlaka, koju nitko ne želi umanjiti.
Poručio je i kako sindikat ne želi utjecati na rad Državnog odvjetništva ni policije.
Petrović: To je kvar signalizacije i to je registrirano na uređaju
Dalibor Petrović, dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske objasnio je kako izgledaju redovne situacije od kolodvora Okučana do nesreće.
– Negdje oko trećeg, četvrtog kilometara postoji lagana vožnja, zbog tehničkog stanja infrastrukture. Na toj dionici se vozi laganom vožnjom, kazao je Petrović.
– Ovo je neoborivi zapis što se dogodilo, a to je uređaj koji se nalazi u svakom vlaku, poručio je Petrović.
Dodao je da je stvarna situacija ovakva.
– To je kvar signalizacije i to je registrirano na uređaju, rekao je Petrović.
Naglasio je da vožnju po nalogu radite samo ako vam je netko rekao da možete dalje.
– Strojovođa je obavijestio svog dispečera u trenutku udara. Vlak je stajao petnaest, šesnaest minuta, to je moralo biti vidljivo radniku. Uređaj to mora vidjeti, radnici su to morali vidjeti da strojovođa prolazi kroz crveno. Procedura vam ide. Oni su morali isključiti napon, a strojovođa zna proceduru. Zašto nije pokrenuta procedura da se zaustave svi vlakovi, upitao se Petrović.
Dodao je da nitko nije ništa poduzeo.
– On je išao i on je na ovaj ili onaj način bio obaviješten da može voziti, jer proći crveno svjetlo sa sto na sat. To je suicid, a strojovođa nije bio suicidalan, poručio je dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske.
“Da je signalizacija bila ispravna sve bi drugačije izgledalo”
Sindikat strojovođa tvrdi da je posluživao vožnju po nalogu, je li imao pismeni ili usmeni nalog, to ćemo vidjeti, rekao je Petrović.
– Jedino vjerujemo DORH-u, nikome drugome, kazao je Petrović.
Poručio je kako policiji zamjera što nije našla nalog da strojovođa prođe na crveno.
– On je imao samo jedan nalog, ali dozvolite da je on možda imao i drugi nalog. Teško ćemo sve saznati, ali strojovođa sigurno nije prošao dva crvena, prometnik sigurno nije odgovoran, rekao je Petrović.
Naglasio je kako se sve sada mora točno utvrditi.
– Recimo da je strojovođa krivo i shvatio, bilo je petnaest minuta da netko vidi da je prošao kroz crveno i reagira, poručio je.
– Ovdje je niz faktora koji su sudjelovali, a ovdje se sve svodi na onog zadnjeg. Da je signalizacija bila ispravna sve bi drugačije izgledalo, objasnio je.
“Signalizacija u Okučanima nije radila pet ili šest dana”
Petrović je istaknuo i da signalizacija u Okučanima nije radila pet ili šest dana zbog pregorenog kabla.
– U zadnja dva mjeseca signalizacija je bila u kvaru barem dvadesetak puta, poručio je Petrović.
Bojimo se da će ekipa iz HŽ Infrastrukture, da je moguće svašta s tom ekipom, dodao je.
– Ne isključujem mogućnost da je sustav, koji je kupljen europskim novcem masno plaćen, te da je sustav prometniku pokazivao da je sve u redu, ali to će istraga pokazati, rekao je Petrović.
“Vlak nije smio biti otpremljen iz Okučana”
Na pitanje je li prometnik u Okučanima ili u Novskoj morao vidjeti je li vlak na otvorenoj pruzi, Petrović kaže da četiri minute nije dovoljno da zaključi da je ovaj stajao.
– Prometnik nije mogao reagirati na vrijeme, jer je imao četiri minute, kazao je.
Petrović je naglasio da vlak nije smio biti otpremljen iz Okučana.
– Nikad se nije dogodilo da bi strojovođa sam od sebe krenuo. Tu može biti da je dobio nalog, možda ga je netko zvao, pa je dobio nalog preko telefona, poručio je.
– Policija jako dobro slaže križaljke, ja se ne bojim, poručio je.
Dalibor Petrović, dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske, ponovio je da je strojovođa putničkog vlaka prošao kroz tri crvena svjetla, no rekli su da će odgovor na pitanje tko je kriv morati dati policija.
Tekst se nastavlja ispod oglasa