Što je prava istina o povratu povlaštenih mirovina na staru razinu – nitko ne govori o mirovinama boraca NOR-a, pripadnika JNA…?

Foto: Fah

Večernji list objavio je članak pod imenom “Vlada diže povlaštene mirovine za 10%“. Time su stavili u prvi plan mirovine hrvatskih stradalnika, ali nisu spomenuli mirovine boraca NOR-a, mirovine pripadnika bivše JNA koji se nisu stavili na raspolaganje Vlastima RH.

Novinarsko pero Večernjeg lista, u ovom slučaju autorice Ljubice Gatarić, u neznanju ili u zloj namjeri objavilo je tekst koji vrvi lažima i neprovjerenim činjenicama.

Analizom navedenog teksta vodimo do istinitosti Vladine odluke o povratu povlaštenih mirovina na razinu na kojoj su bile prije 01. Siječnja 2014 godine.

Potez Vlade Zorana Milanovića

Vlada Zorana Milanovića 01.listopada 2013. godine donosi Zakon o smanjenju mirovina po posebnim propisima kojim sve mirovine iznad 5.000,00 kn, smanjuje u kumulativnom iznosu za 10%. Tako za razliku od Zakona o smanjenju mirovina po posebnim propisima iz 2010. godine uvrštava članak 6. a, kojim definira način vraćanja tog smanjenja:

„Smanjenje mirovina i mirovinskih primanja, odnosno dodatka mirovini iz članka 3.a ovoga Zakona primjenjuje se od 1. siječnja 2014., a prestaje se primjenjivati kada će realni rast bruto društvenog proizvoda u svakom od tri prethodna uzastopna tromjesečja prema podacima Državnog zavoda za statistiku iznositi najmanje 2,0% u odnosu na isto tromjesečje prethodne kalendarske godine i ako je deficit državnog proračuna Republike Hrvatske u istom razdoblju manji od 3%.“

Zakon je u ovom obliku prošao Saborski odbor za branitelje i glasovanje Saborskih zastupnika bez negativnih reakcija (posebice HDZ-ovih zastupnika koji imaju najviše članova koji se predstavljaju kao čuvari braniteljske populacije) iako je članak 6. a nezakonit, neprovediv a time i protuustavan.

Članak 6.a, zbog kojeg je nova Vlada i pokrenula proceduru „javnog savjetovanja“ sa ciljem izmjene, obmana je i laž SDP-ove Vlade koju nažalost želi prikriti i ova Vlada u strahu od mogućih tužbi svih onih koji su ovim Zakonom prevareni.

Naime, članak 6.a koji definira rok vraćanja umanjenja mirovina od 10%, u svojoj definiciji ima dva mjerila koja bi se trebala iščitati iz podataka Državnog zavoda za statistiku. Jedno od njih je „realni rast bruto društvenog proizvoda“ dok je drugo mjerilo „deficit državnog proračuna RH“.

Drugo mjerilo, „deficit državnog proračuna RH“, koje je postavila Vlada SDP-a je nezakonito i nepostojeće, sa čijem vas očitovanjem HZMO-a upoznajemo u cijelosti:

„S obzirom na to da se deficit državnog proračuna vodi na godišnjoj razini, a ne na razini tromjesečja, radi ujednačenog praćenja tog podatka, nije moguće putem Državnog zavoda za statistiku osigurati taj parametar na razini tromjesečja, kako je propisano navedenim Zakonom, kao uvjet za prestanak smanjenja iz članka 6.a Zakona, jer se kao takav ne vodi, a umjesto bruto društvenog proizvoda vodi se podatak o bruto domaćem proizvodu. Također se konačni podaci o ovim veličinama utvrđuju i objavljuju tek nakon dvije godine, što stvara poteškoće i neizvjesnost u planiranju sredstava državnog proračuna koje treba osigurati za prestanak smanjenja ovih mirovina“

Zaključkom prvog djela objave teksta koji govori o dokinuću odluke o smanjenju mirovina po posebnim propisima možemo konstatirati:

– Da je Vlada Zorana Milanovića sa svojim satelitskim i projugoslavenskim koalicijskim partnerima na lažima i diskriminaciji prema svemu što u svom nazivu nosi riječ „hrvatsko“ donijela Zakon koji je lažan, neprovediv i protuustavan.

– Da su se veliki čuvari i zagovornici prava hrvatskih stradalnika u redovima HDZ-a (kroz saborske zastupnike i Saborski odbor za veterane) kao i do sada pokazali nepismeni i nedorasli SDP-ovim smicalicama.

– Da sadašnja Vlada ovim izmjenama pokušava na mala vrata i u tišini ispraviti pogreške, nastojeći pritom zaštititi prljave igre SDP-ove vlast kao i samu sebe zbog mogućih tužbi oštećenih korisnika.

Antihrvatsko obilježje

U svom drugom dijelu Večernji list uz tekst autorice Ljubice Gatarić, pokušava narodu predočiti ispravnost odluke projugoslavenske Vlade Zorana Milanovića i prijedloga ministra rada Miranda Mrsića o razdvajanju mirovine na dva djela. Svrha razdvajanja mirovine na opći dio mirovine (zarađen radom i pokriven uplatama u fond mirovinskog osiguranja) i posebni dio mirovine (određen posebnim Zakonima za pojedine skupine povlaštenih umirovljenja i bez pokrića sa uplatama u fond mirovinskog osiguranja) u svojoj izvornoj naravi je pozitivna odluka ali nažalost kao i sve do sada kod SDP-a nosi duboku notu antihrvatskog obilježja, a što ćemo vam u daljnjoj analizi i obrazložiti. Osim toga, autorica proziva 185 tisuća korisnika mirovina ostvarenih po posebnim propisima, koje insinuacijama želi pripisati stradalnicima Domovinskog rata, a čija se stvarno stanje krije u međunarodnim ugovorima kojima RH na teret državnog proračuna pokriva mirovine bivših pripadnika JNA.

Prva kategorija koja niti jedne kune nije pridonijela svojim radom i uplatama u hrvatski fond mirovinskog osiguranja, a čine 100% teret Državnog proračuna RH i koje je novi Zakon o mirovinskom osiguranju iz 2014. godine sakrio od očiju javnosti su korisnici mirovina po osnovi boraca NOR-a. Za početak informacija iz statističkih podataka HZMO-a da tih korisnika i nakon 71. godine od završetka Drugog Svjetskog rata ima 16.841. Njihove mirovine isplaćuju se temeljem Ukaza o proglašenju Zakona o preuzimanju saveznih Zakona iz oblasti mirovinskog i invalidskog osiguranja od 26. lipnja 1991. godine, gdje se u članku 4. navodi da hrvatska država preuzima od saveznih tijela SFRJ, Zakon o obvezama federacije za mirovine boraca (“Službeni list SFRJ”, br. 39/74, 46/74, 68/81, 57/83 i 9/86), dok se u članku 6. istog Ukaza, obvezuje da financijska prava i obveze koje isplaćuje federacija postaju obveze proračuna Republike Hrvatske, odnosno teret svih građana RH.

Činjenica koja se također skriva od građana RH koju koriste nosioci mirovine ostvarene statusom boraca NOR-a je nikada revidiran i hrvatskom zakonodavstvu prilagođen Zakon o obvezama federacije za mirovine boraca preuzet Ukazom od strane RH, a na koji se direktno veže Zakon o osnovnim pravima boraca, vojnih invalida i porodica palih boraca SFRJ. Naime, taj zakon u svojim člancima nasljedna prava boraca NOR-a pripisuje „kriterijem nasljednosti“ na užu ali i širu obitelj do drugog koljena. Stoga i danas u Hrvatskoj imamo navedenu brojku od 16.841 korisnika mirovina po statusu boraca NOR-a i začuđujućom tendencijom rasta broja tih korisnika.

Druga kategorija čije su mirovine također prikrivene od očiju javnosti, a čine 100% teret Državnog proračuna RH bez pokrića u uplatama, mirovine su korisnika bivših pripadnika JNA. Ta kategorija umirovljenika u hrvatskom mirovinskom sustavu vodi se u dva djela. Jedan dio kroz mirovine po posebnim propisima gdje se nalazi 7.464 korisnika, dok se drugi, puno veći broj skriva između 163.127 korisnika koji su mirovinu stekli temeljem „međunarodnih ugovora“. Bivši pripadnici JNA, a koji se nisu stavili na raspolaganje oružanim snagama RH do 31. prosinca 1991. godine, nagrađeni su od hrvatske države na teret hrvatskog proračuna i hrvatskih građana, Zakonom o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripadnika bivše JNA.

Dodatni bonus na mirovine bivših pripadnika JNA, bez pokrića uplatama u fond hrvatskog mirovinskog sustava, osigurala im je upravo projugoslavenska Vlada Zorana Milanovića i ministar rada Mirando Mrsić, uvrštavajući kroz članak 185. novog ZOMO dokup staža od 1970. godine i priznavanje prava koja su imali u bivšoj SFRJ. Istim člankom Zakona bivšim pripadnicima JNA daje se osobno pravo na određenje mirovine čime se bivšim pripadnicima JNA daje mogućnost prikrivanja činjeničnog stanja broja godina provedenih u aktivnoj službi.

Treća kategorija, na koju se negativnim insinuacijama veže autorica teksta Ljubica Gatarić i kako bi se građanima RH negativno percipirala, čine kategorija umirovljenika hrvatskih stradalnika koji su u mirovinu otišli prema ZOPHBDR i koji su ta prava stekli na osnovu rana i krvi prolivenoj u obrani suvereniteta RH. Činjenice koje autorica nije navela su ;

– Da je samo toj kategoriji umirovljenika novim Zakonom o mirovinskom osiguranju oduzeto pravo na mirovinski staž (članak 24. koji vrijedi za sve hrvatske umirovljenike, dok članak 25. ZOMO vrijedi za umirovljene hrvatske stradalnike).

– Da je samo invalidnost koja je nastala kao posljedica obrane RH postala novim zakonskim rješenjem povlastica a ne činjenično stanje, te je HRVI – ma, oduzeto pravo na pridodani staž (staž koji zbog ranjavanja i nesposobnosti za daljnji rad nisu mogli realno ostvariti), a koji je jedno od temeljnih načela uzajamnosti i solidarnosti svakog mirovinskog sustava.

Zaključkom drugog djela objave teksta, možemo samo konstatirati da su projugoslavenska Vlada Zorana Milanovića i masonski projugoslavenski mediji, uz svesrdnu pomoć nepismenih i nezainteresiranih Saborskih zastupnika iz redova HDZ-a, koji su svojim funkcijama morali štititi dignitet Domovinskog rata, uspjela građanima RH nametnuti mišljenje kako su hrvatski stradalnici čija je krv prolivena u obrani suvereniteta RH, jedini teret Državnog proračuna, pritom vješto prikrivajući mnoge druge korisnike Državnog proračuna RH čija je tendencija bila razaranje i uništavanje svega što nosi ime i predznak „hrvatskog“.

*Hrvatski Vojnički Red ČUVARI DOMOVINE ima moto : Mišlju, PEROM, riječju i dijelom.

Sukladno tomu, odlučili smo PEROM pridonijeti informiranju hrvatskih građana upozoravajući na insinuacije i laži kojima tisak masonskog inženjeringa truje i okreće hrvatski narod protiv svojih branitelja, iznoseći stvarne činjenice.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.