Što su pokazali novi rezultati PISA testova?

Foto: Thinkstock

Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) objavila je rezultate ispitivanja PISA.

PISA je međunarodni program za ispitivanje znanja i vještina učenika koji mjeri sposobnost 15-godišnjaka da primijene ono što su naučili u rješavanju problema iz čitanja, matematike i znanosti.

Istraživanje PISA 2018 u Hrvatskoj je provedeno u proljeće 2018. godine u 179 srednjih i 4 osnovne škole. Glavna ispitna domena bila je čitalačka pismenost, dok su matematička i prirodoslovna pismenost bile sporedne domene.

Hrvatska je 29. po čitalačkoj pismenosti, 40. mjesto zauzima u matematici, a 36. u prirodoslovnoj pismenosti od 79 sudionica.

“Prema čitalačkoj i matematičkoj pismenosti trend je stabilan, što nije dobra vijest, znači da od 2016. nema pomaka. Prema prirodoslovnoj pismenosti bilježimo i negativan trend. Dakle, definitivno ima opravdanja da smo stavili veći naglasak na STEM”, rekla je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak na predstavljanju.

> Mr. sc. Petar Marija Radelj HNS-u: Od kad je Ministarstvo ovlašteni predlagatelj ikojega akta Saboru? 

> Loši rezultati državne mature: Preko 8 tisuća učenika palo ključne ispite 

> Hrvatski srednjoškolci za EU vršnjacima zaostaju jedino u matematici 

Čitalačka pismenost – 29. mjesto

Kod čitalačke pismenosti najbolji prosječni rezultat od 555 bodova postigla je Kina, zatim Singapur (549 bodova) i Makao-Kina (525 bodova). Najniži rezultat ostvarili su učenici iz Filipina (340 bodova) i Dominikanske Republike (342 boda). Ako se gledaju Europske zemlje – najuspješnija je Estonija s rezultatom od 523 boda, zatim Finska s 520 bodova te Irska s 518 bodova.

Hrvatska ima rezultat od 479 bodova, a u razdoblju od dvanaest godina (PISA 2006-PISA 2018) u Hrvatskoj nije uočen značajan pozitivan ili negativan trend u postignućima hrvatskih učenika u ovom području.

Djevojčice su postigle značajno viši rezultat od dječaka (razlika iznosi 33 boda), a gledajući obrazovne programe – učenici gimnazijskih programa u prosjeku su ostvarili najbolje rezultate u čitalačkoj pismenosti od učenika svih ostalih programa.

Matematička pismenost – 40. mjesto

Najbolji rezultat kod matematičke pismenosti ostvarila je Kina sa 591 bodom, zatim Singapur (569 bodova) i Makao-Kina (558 bodova). Najlošiji rezultat imaju Dominikanska Republika (325 bodova) i Filipini (353 boda). Kad se gledaju europske zemlje – najbolje stoje Estonija (523 boda), Nizozemska (519 bodova) i Poljska (516 bodova).

Hrvatska je ostvarila 464 boda. Kad se pogleda razdoblje od dvanaest godina (PISA 2006-PISA 2018) u Hrvatskoj nije uočen značajan pozitivan ili negativan trend u postignućima hrvatskih učenika u matematičkoj pismenosti.

Dječaci su u Hrvatskoj postigli viši rezultat od djevojčica (razlika iznosi 9 bodova), a učenici gimnazijskih programa u prosjeku su ostvarili najbolje rezultate u matematičkoj pismenosti od učenika svih ostalih obrazovnih programa.

Prirodoslovna pismenost – 36. mjesto

Najbolji rezultat u području prirodoslovne pismenosti ostvarili su Kina (pokrajine Peking, Šangaj, Jiangsu i Zhejiang) s 590 bodova, Singapur (551 bod) i Makao-Kina (544 boda). Ponovno su najlošiji rezultat postigle Dominikanska Republika (336 bodova) i Filipini (357 bodova). Gledajući europske zemlje – najbolji prosječni rezultat postigle su Estonija (530 bodova), Finska (522 boda) i Poljska (511 bodova).

Hrvatska ima 472 boda, a u razdoblju od dvanaest godina (PISA 2006-PISA 2018) u Hrvatskoj je uočen značajan negativan trend u postignućima hrvatskih učenika u prirodoslovnoj pismenosti.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Osnovnu razinu (razina 2) nije dosegao svaki četvrti hrvatski učenik, odnosno nešto više od četvrtine dječaka (27 posto) i nešto manje od četvrtine djevojčica (24 posto).

Tko je sudjelovao u istraživanju 2018.?

Zadatke je u svibnju 2018. rješavalo 600.000 učenika u 79 zemalja. Uzorak je nasumičan, obuhvaća učenike privatnih i javnih škola, kako bi se postigla reprezentativnost.

Što je pokazalo zadnje istraživanje 2016. godine?

U zadnjem ispitivanju 2016. godine Hrvatska je zauzela 36. mjesto od 72 zemlje, u području matematičke pismenosti se pozicionirala na 41. mjestu, a na skali čitalačke pismenosti na 31. mjestu s ostvarenih 487 bodova.

 

Izvor: narod.hr