Ono što nije pošlo za rukom nekim novim članicama Europske unije poput Poljske, Slovačke, Češke i Mađarske – pokušat će promijeniti Hrvatska. A riječ je o praksi proizvođača da pod istim nazivom prodaju proizvode različite kvalitete, ovisno o tome kojem su tržištu namijenjeni. Hrvatski stručnjaci za hranu učinili su prvi konkretan potez, piše HRT.
Prvi je korak u dokazivanju – uzeti uzorke. Zato su se stručnjaci Agencije za hranu i Zavoda za javno zdravstvo “Andrija Štampar” uputili u njemačke trgovine po proizvode. Pritom, navode kako se najviše sumnja u kvalitetu bombona, čokolade, namaza, pića, ribljih štapića, hrenovki, ali i sredstava za pranje i čišćenje. Ako se utvrdi razlika u sastavu, deklaraciji ili okusu, trebat će dokazati da je to utjecalo i na kvalitetu.
Izbor i struktura sastojaka koji su upotrebljeni u nekom proizvodu ovise o proizvođaču. No, važnu informaciju o razlikama u kvaliteti mogu dati i potrošači. Oni u Njemačkoj koji su imali priliku kušati proizvode s oba tržišta sumnje nemaju: oni i bez znanstvenih dokaza tvrde da razlike postoje.
Proizvođači dokaze da su proveli prethodna istraživanja nisu predočili. Naše stručnjake za hranu čeka ozbiljan posao: usporediti sastave, napraviti kemijske analize, provjeriti razlike u okusu, mirisu, konzistenciji, boji. Što su otkrili, doznat ćemo tek na ljeto. A to bi otkriće onda trebalo biti polazište za promjene na europskoj razini.
Izvor: narod.hr/hrt.hr