Boris Malešević, sa suradnicima, autor je novog vizualnog identiteta Grada Zagreba kojim nisu svi oduševljeni. Dapače, kritike ne prestaju. Zagrebački identitet sada je oslikan u rečenicom “Zagreb volim te” koju je izgovorio Tomislav Gotovac pokazujući golu stražnjicu. Malešević je za to dobio 15 000 eura, a do sada je radio na mnogim poznatim kampanjama: od Milanovića, Plenkovića, Pupovca do “cijepi se”.
Boris Malešević studirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Predavač je na poslovnom učilištu Experta i vlasnik studija za dizajn i reklamne agencije Designsystem. Grafičkim dizajnom počeo se baviti sredinom osamdesetih u novinama i časopisima Polet, Danas, Heroina, Oko, Quorum, Banka i drugima.
>Zagreb ima novi vizualni identitet: Inspiriran je golom stražnjicom Tomislava Gotovca
SDP, HDZ, Pupovac, Bandić
No Malešević je mnogima najpoznatiji po političkim kampanjama. Radio je za SDP, HDZ, pokojnog Milana Bandića.
Za SDP je radio nekoliko slogana. Na lokalnim izbora 1997. za SDP osmislio kampanju “Dobar život svima, a ne samo njima!”. Za Račana je radio SDP-ovu kampanju “Živjeti kao sav normalan svijet”. Radio je i za Zorana Milanović. Njegovu prepoznatljivu kampanju s kojom je prvi put postao predsjednik “Predsjednik s karakterom”, ali i ovu posljednju “Predsjednika za predsjednika”.
Iako mu se često predbacuje da je SDP-ov, Malešević je radio i HDZ-u, a osmislio je slogan “Vjerodostojno” za parlamentarne izbore 2016. Bio je i u radnoj skupini koja je bila zadužena za brendiranje Hrvatske, bivše predsjednice Kolinde Grabar Kitarović nakon čega je izjavio da je ona forsirala ‘ljigavo domoljublje’ pa je zato radio za Zorana Milanovića.
Poznat je i po radu za SDSS Milorada Pupovca. Njegova je kampanja za izbore za EU parlament iz 2019.: “Znate li kako je biti Srbin u Hrvatskoj?”. Na parlamentarnim izborima 2024. za SDSS je radio kampanju “Hrvatska treba Srbe”.
>Analizirali smo SDSS-ov izborni program: Prijović, Runjanin, teroristički akti i više zastupnika
Poznato je i da je radio kampanju i naziv koalicije “Crno na bijelo” bivšem crnogorskom premijeru Dritanu Abazoviću. Za pokojnog Milana Bandića osmislio je slogan “365 dana u godini”.
‘Cijepi se’
Iako je poznat po političkim kampanja i sloganima, jedan njegov rad sigurno će ostati u kolektivnoj svijesti naroda. Naime Malešević je autor kampanje “Misli na druge, cijepi se” koja osmišljena u vrijeme pandemije koronavirusa. Komentirajući cijelu tu situaciju i komunikaciju stožera, rekao je:
“Prva faza te kampanje zamišljena je informativno, da se objasni važnost cijepljenja i daju svi važni podaci o tome, a druga je trebala biti društveni apel u kojem bi sudjelovale poznate osobe, ali to se nije dogodilo zato što za time više nema potrebe. Tada je glavna namjera bila uvjeriti ljude da se cijepe, s obzirom na veliku skepsu prema cjepivima, ali pokazalo se da je najbolja kampanja bila cijepljenje preko reda jer se sada svi žele cijepiti. Zato ne bi trebalo toliko proganjati te ljude koji su se cijepili preko reda.”
Malešević: ‘Kakvi šestinski kišobrani i licitarska srca…’
Malešević je sada, sa suradnicima Katjom Malešević i Feđom Vukićem, osmislio novi vizualni identitet Grada Zagreba. Formalna osnova znaka “počiva na obrisu službenog grba grada Zagreba, preciznije obliku njegova štita”. U zoni u kojoj se na službenom grbu nalaze otvorena vrata utvrde Gradec u novom vizualu su dva otvora prema vanjskom prostoru. A unutar vizuala su riječi “Zagreb volim te”. Kako je ranije najavi, njegov vizual inspiriran je golom stražnjicom Tomislava Gotovca.
“Kada bismo razmislili o onome što Zagreb ima, a da je svjetski relevantno i ujedno predstavlja vrijednosti modernog i slobodnog grada, onda bih se odlučio za legendarni performans Toma Gotovca koji u kontrasvjetlu uzdignutih ruku gol korača voljenim gradom prema Trgu. Ima li veće geste ljubavi slobodnog čovjeka prema gradu od te? Uostalom, to je nešto što je i svjetski relevantno i najbolje što imamo u Zagrebu. Kakvi šestinski kišobrani i licitarska srca – slobodan čovjek u slobodnom gradu, to je po meni najveća priča“, rekao je ranije Malešević za Jutarnji list.
“Tih nekoliko minuta koliko je trajao hod Toma Gotovca do Trga bili smo kao grad svjetski centar i umjetnički relevantni da bismo devedesetih ponovo utonuli u nacionalni estetski kič”, dodao je.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.