Tko je Ivana Prgomet, novinarka koja je iznijela laži o Thompsonu?

Foto: Fah, snimka zaslona, 24 sata; fotomontaža: Narod.hr

“Ivana Prgomet je sada išla i korak dalje pa je uz ovaj odurni tekst napravila sliku na koju je montirala Thompsonovu glavu na neku drugu osobu u nekakvom šatoru tvrdeći da je to Thompson koji je u petak pekao meso u svojoj kući u Splitu. Kako bi čitatelje uvjerila u vjerodostojnost svoje montaže, kao autora slike je stavila agenciju “PixSell”, kojima smo uputili dopis i tražili dokaz o vjerodostojnosti slike”, upozorio je menadžment hrvatskog pjevača Marka Perkovića Thompsona.

Podsjetimo, tabloid 24 sata objavio je u nedjelju ujutro na Cvjetnicu podrugljiv tekst, s lažnim informacijama i lažnom fotografijom u kojem je novinarka Ivana Prgomet tvrdila da se hrvatski pjevač Marko Perković Thompson “uslijed pandemije koronavirusa zabarikadirao u svoj „bunker“ na splitskom Žnjanu” te je opisala kako peče meso na roštilju.

> Thompson: Novinarka 24 sata iznijela je laž o meni i objavila lažnu fotografiju

Te je informacije menadžment Marka Perkovića Thompsona odmah demantirao, jer pjevač nije u izolaciji, već se s obitelji pridržava uputa Stožera. Također su upozorili i na lažnu fotografiju kojom je ilustrirana lažna vijest.

Nakon dopisa Thompsonovog menadžmenta na portalu 24 sata promijenili su jednu neistinu, ali ne i druge dvije. Sada kod opisa fotografije umjesto agencije “PixSell” stoji “FOTO:24 sata/grafika”:

Od urednice rubrike Show 24sata, Ane Lukiček, nakon telefonskog razgovora Narod.hr zatražio je putem e-pošte odgovore:

– je li odobrila objavu fotomontaže gospodina Perkovića bez naznake da se radi o fotomontaži, pri čemu je kod čitatelja stvoren dojam da se radi o stvarnoj fotografiji gospodina Perkovića koji u petak “roštilja meso” u svom vrtu, kao što je opisala novinarka 24 sata, gospođa Prgomet?

– s obzirom da prema informacijama dostupnim Narod.hr-u gospodin Perković nije u izolaciji već “ostaje doma” sa svojom obitelji, prema uputama Kriznog stožera, zanima nas jesu li urednici dostupne neke druge informacije o njegovom zdravstvenom statusu?

– kako su 24 sata došli do informacije a onda i ilustracije, da je gospodin Perković “roštiljao meso”?

Do objave članka, odgovore nismo dobili.

Tko je Ivana Prgomet?

Ivana Prgomet rođena je Splićanka, a na Linkedinu navodi da za tabloid 24 sata radi od 2005. Autorica je tekstova i za druga Styrijina izdanja poput Expressa ili Večernjeg lista.

Neki od primjera pisanja Ivane Prgomet

Pisala je i priče o “transrodnoj aktivistici i bivšoj modnoj dizajnerici”, koji se prije zvao Robert Bantić Robantico, a sada Romana Taylor. Možete pogledati i razgovor:

Godine 2017. napisala je da su “transrodnu dizajnericu pretukli već dvadeseti put. Boji se izaći na ulicu iz svog haustora u Zagrebu te se svaki put, priznaje, pita hoće li preživjeti dan”.

Dvije godine kasnije doznajemo od Ivane Prgomet da Romana Taylor tvrdi da ju je “muž istukao, ukrao novac i pileća prsa, te da ju je varao s raznim dečkima, a suprug Marko kaže da ga je ona napala jer je ljubomorna, te da je s njom htio ići i na bračnu terapiju”.

Foto: Snimka zaslona, 24 sata

Pisanje Ivane Prgomet primjer je neprofesionalizma, stila trača i senzacionalizma

Način pisanja Ivane Prgomet ističe se kao primjer razotkrivanja intime kao strategije trača. U diplomskom radu s Filozofskog fakulteta u Osijeku obrađuje se kako je novinarka 24 sata pisala o hrvatskom poduzetniku Josipu Radeljaku u članku naslova Radeljak opet ljubi crnokosu.

Izdvajamo samo neke od primjera: “Izostanak objektivnoga izvještavanja iščitava se i iz autoričinih zaključaka i navoda”, “Osim djelomičnoga nesklada naslova i podnaslova te naslova i samoga teksta, u članku se može zamijetitii određena sadržajna (ne)podudarnost fotografija i teksta”, “Dakle, današnje novinarstvo odlikuje neprofesionalizam upravo zbog toga što obiluje nepouzdanim informacijama (poluinformacijama) i cilj mu nije pouzdano i profesionalno izvještavanje, nego zabava čitatelja, medijska atrakcija i ostvarivanje profita senzacionalističkim i bombastičnim sadržajima. Odlike takvoga neprofesionalizma i upitnosti istinitosti i vjerodostojnosti tekstova mogu se uočiti i u ovome traču u kojemu nije naveden izvor informacija”, “Autorica u tekstu koristi epitete poput novom curom, tajanstvena i atraktivna crnka, mlađahna djevojka koji su u službi pojačavanja čitateljeve radoznalosti budući da se aktericu ističe kao misterioznu fatalnu ženu i tako se pojačava njezina uloga u priči”, “U ovome traču koji prenosi „veliku“ vijest o Josipu Radeljaku nemoguće je ne primijetiti neprofesionalizam novinara koji na naslovnici novina Radeljaka naziva Dikan, a Vlatku Pokos imenuje samo kao Vlatka”.

Obrađuje se i kako je Ivana Prgomet pisala o pjevačici Vlatki Pokos. “Trač pod nazivom Pokos: Severina mi je ukrala frizuru zauzima gotovo dvije novinske stranice te se, kao i trač o Josipu Radeljaku, nalazi u rubrici Showu novinama 24 sata”, “Naslov je ujedno i metaforičan jer želi na dramatičniji način objaviti događaj koji to u suštini nije i prikazati drugu aktericu priče, Severinu, u negativnome svjetlu“, analizira se u diplomskom radu između ostalog.

Nakon što je novinarka Ivana Prgomet u 24 sata objavila priču o tome kako je tijekom uskrsnih blagdana 2011. Josipu Radeljaku ukraden revolver i, usput, teoretizirala o tome kako je moguće da netko tko je više puta prijavljen zbog nasilja, uopće ima pravo držati oružje, oglasio se izjavom i Radeljak kojom je pisanje novinarke ocijenio reketom. Naveo je, između ostalog, da s neprofesionalnim i nepoštenim novinarima 24 sata ne želi uopće, nikada i ni o ničemu razgovarati. Ivani Prgomet i njezinom uredniku poručio je da se ostave prozirnog nastojanja klevetanja i blaćenja nedužnih ljudi u njihovim glasilima.

HND o iznošenju neistina Ivane Prgomet

Ivana Prgomet na svoj je način pratila priču borbe oko skrbništva za sina Aleksandra između pjevačice Severine Kojić i srbijanskog poduzetnika Milana Popovića.

Godine 2017. Milan Popović (po odvjetničkom uredu Terešak&partneri) dao je Hrvatskom novinarskom društvu (HND) zahtjev za pokretanje postupka protiv novinarki Ivane Prgomet i Ane Lukiček, autorica teksta:

– „Milan Popović na sudu prijetio Severini: Uzet ću ti Aleksandra“ objavljenoga 23. rujna 2015. u 24sata,
– „Popović u centru za socijalnu skrb: Skinite me s one stvari!“ objavljenoga 11. svibnja 2016. u 24 sata
novinarke Ivane Prgomet, autorice tekstova:
– „Ošišajte me ovako: Otkrivamo čije fotke poznati nose frizeru“ objavljenog 10. lipnja 2016. u 24sata,
– „Seve deset dana nije znala gdje je sin, Popovića prijavila policiji“, objavljenoga 29. studenog 2016. u 24 sata
– „Milan Popović prijavio Severinu zbog zanemarivanja djeteta“, objavljenoga 1. prosinca 2016. godine u 24sata.

HND je uvodno napomenuo da novinarke Ivana Prgomet i Ana Lukiček nisu članice HND-a. Ipak su se osvrnuli na navedene tekstove.

Za tekst “Ošišajte me ovako: Otkrivamo čije fotke poznati nose frizeru” od 10. lipnja 2016. zaključili su da je novinarka Ivana Prgomet iznosila neistine o privatnom životu Milana Popovića i time povrijedila opća načela novinarske profesije.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr