Tomašević izbjegava odgovoriti hoće li ZET-ove karte poskupjeti

Tomašević
Foto: fah

U ZET-ovom autobusnom pogonu u Podsusedu, zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević u društvu ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića i direktora Trgovačkog društva ZET d.o.o. Marka Bogdanovića, predstavio je nove niskopodne autobuse ZET-a. Riječ je o autobusima financiranim iz operativnog programa EU-a “Konkurentnost i kohezija”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Ovi autobusi neće povećati vozni park nego zamijeniti autobuse stare i 20 godina”, rekao je Tomašević.

Problemi s voznim parkom

Dodao je kako je stanje s niskopodnim tramvajima gore nego s autobusima, te da su u problemima s voznim parkom, a novi tramvaji nisu kupljeni unatrag 15 godina.

Na upit o cijeni karata javnog prijevoza Tomašević je rekao kako će ih mijenjati ovisno o tome kako će se dalje kretati cijene svega, od goriva do troškova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Nema trenutno nekih specifičnih informacija, a shodno svemu što će se događati oko nas i karata izvijestit ćemo”, rekao je gradonačelnik.

> ZET planira sniženje temperature u tramvajima i autobusima, a razmatra se i poskupljenje karata

Podsjetio je potom kako Zagreb ima najjeftiniji prijevoz jer milijardu kuna ide za subvencioniranje javnog prijevoza ZET-u iz gradskog proračuna. “Više iz proračuna ide za ZET nego su prihodi od prireza grada”, tvrdi.

“Zagreb će biti krcat ove zime”

Rekao je kako nema informacija o tome da bi ugostitelji odustajali od adventa, te da očekuju dobre rezultate samog događaja. “Bookinzi su pokazali da će Zagreb biti krcat ove zime”, najavljuje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Okolnosti su takve da inflacija, nedostatak radne snage, energetska kriza su sve činjenice koje utječu”, tvrdi pa dodaje kako su već na snazi mjere uštede jer rasvjetu će paliti pola sata kasnije, gasiti pola sata ranije.

Na adventu se pak, podsjetio je, koristi led rasvjeta koja troši jako jako malo u odnosu na klasičnu, prenosi Danas.hr.

Podsjetimo, cijene energenata su najveći trošak za poslovanje ZET-a. A iz te gradske tvrtke za dnevnik.hr rekli su da ”kontinuirano prate situaciju s porastom cijena energenata i provode aktivnosti na smanjenju troškova, a da se istovremeno nastavi pružati visoka razina kvalitete usluge prijevoza putnicima”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

”U skladu s time, vozači tramvaja imaju naputak za primjenu tehnike vožnje kojom se postiže smanjenje potrošnje električne energije, a uštedi se doprinijelo i ograničenjem najveće brzine vožnje niskopodnih tramvaja. Također, tramvajska vozila imaju mogućnost rekuperacije električne energije, odnosno kod kočenja električnu energiju vraćaju u energetsku mrežu, u energetski sektor u kojem se nalaze. Tu energiju koristiti drugi tramvaj koji ubrzava, dok se jedan dio te energije koristi u tramvaju za ostale sustave”, objasnio je glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba.

Koji su daljnji planovi ZET-a?

”Svakako se razmatraju i mogućnosti uštede energije prilagodbom temperature u vozilima u nadolazećim zimskim mjesecima, u dijelu voznog parka gdje tehničke karakteristike vozila, odnosno sustava za grijanje to dozvoljavaju, s obzirom na to da je u dijelu vozila sustav tvornički podešen i automatiziran”, dodaju iz ZET-a.

Kada je riječ o cijeni karata, to pitanje se, kazali su za dnevnik.hr, već duže vrijeme razmatra u kontekstu gospodarskih okolnosti, poput porasta cijena energenata i opće inflacije što dovodi i do povećanja troškova ZET-a: ”Na temeljima odgovorne upravljačke politike i u dijalogu s Gradom Zagrebom kontinuirano se prati i analizira situacija po pitanju spomenutih okolnosti, a ovisno o povratnim pokazateljima, razmotrit će se eventualne korekcije u tarifnom sustavu, a o čemu ćemo pravovremeno izvijestiti javnost”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.