Uređaji se kvare češće nego prije: Zašto vam nude jamstvo koje vam nije potrebno?

uređaji
Foto: Depositphotos

Pri kupnji, primjerice, perilice rublja, televizora ili pak prijenosnog računala, za potrošače je vrlo važno znati izabrati najpovoljnije jamstvo. Jer danas, kada živimo u potrošačkom društvu, uređaji se kvare češće nego prije, pa je itekako važno koja im prava donosi zakonsko, komercijalno i produljeno jamstvo. Nažalost, mnogi su i dalje slabo informirani i ne razlikuju vrste jamstava i prava koja iz njih proizlaze.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zakonsko jamstvo vrijedi dvije godine i za proizvod odgovara trgovac pa je trgovina u kojoj je kupljen prva adresa na koju se treba obratiti u slučaju kvara, piše HRT.

No, trgovac ili proizvođač često će vam ponuditi i komercijalno jamstvo, koje se u pravilu dodatno plaća.

– Razlika između komercijalnog jamstva i zakonskog jamstva bi trebala biti upravo u tome što komercijalna jamstva trebaju nuditi neke ekstra situacije. Npr. mobitel ili neki drugi tehnički proizvod je upao u vodu, došlo je do neke situacije koju smo mi prouzrokovali pa je došlo do kvarenja uređaja, objašnjava za emisiju HTV-a Potrošački kod Tanja Popović Filipović, predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača iz Osijeka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodaje da je komercijalno jamstvo gotovo identično zakonskom pa ga potrošač nema razloga kupiti.

Mnogi se potrošači odlučuju na produljeno jamstvo
– Zakonsko jamstvo je dakle obavezno i ono ga svakako sljeduje, a kod većine aparata produljeno jamstvo se poklanja kupcu kao dokaz o kvaliteti uređaja. Dakle, jednako se koriste zakonsko i produljeno jamstvo, kaže Dragan Bošnjak, voditelj poslovnice Elipsa iz Osijeka.

No, u osječkom Centru za informiranje i edukaciju potrošača kažu da se produljeno jamstvo najčešće dodatno plaća te potrošačima vrlo rijetko savjetuju da se pozivaju na jamstva prilikom kvara na uređaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Češće se pozivaju na ovu odgovornost za materijalne nedostatke koja je isto definirana Zakonom o obveznim odnosima. Isto vrijedi dvije godine. Ali ako potrošač reklamira u roku od šest mjeseci smatra se da je stvar imala određeni materijalni nedostatak od trenutka kad je uzeta, odnosno preuzeta iz same trgovine, kaže Popović Filipović.

Koliko su česte pritužbe na jamstva?

– Što se tiče pritužbi u redovnom zakonskom roku mogu reći da ona nisu ništa veća nego u produljenom jamstvenom roku, kaže Bošnjak i dodaje kako mu je teško govoriti o postotcima jer sve ovisi, naravno, i o brendu. Pritužbi, kaže, ima, ali se nastoji što jednostavnije i brže pomoći kupcu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tanja Popović Filipović, predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača u Osijeku, kaže kako dobivaju velik broj pritužbi na kvarenje određenih uređaja u jamstvenom roku.

– Najteže je ostvariti ta prava jer trgovac, odnosno proizvođač, želi da se sam uređaj servisira, što mi apsolutno ne prihvaćamo kada se radi o uređaju tek kupljenom, kad je prošlo nekoliko mjeseci, mjesec dana, pojašnjava.

I u tim slučajevima, dodaje, savjetuju potrošača te inzistiraju da trgovac taj uređaj zamijeni ili pak potrošaču vrati novac kako bi on mogao negdje drugdje kupiti novi uređaj.

Iskustva govore da produljeno jamstvo od tri, pet, pa i sedam godina itekako utječe na odabir uređaja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Moram istaknuti da je produljeno jamstvo vrlo bitan segment u prodaji, jer daje dodatnu sigurnost kupcima da proizvod koji kupuju ipak ima svoju kvalitetu, a u to se uvjeravaju na način da dobivaju to produljeno jamstvo, komentira Dragan Bošnjak.

Potrošačima koji će uskoro u kupnju novih uređaja, iz osječkog Centra za edukaciju i informiranje potrošača savjetuju da se dobro informiraju o komercijalnim i produljenim jamstvima i njihovim prednostima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.