Vjeroučitelj iz Splita demantira Nacional: Ne samo da nisam pokazivao snimke pobačaja, taj dan uopće nisam bio na nastavi

vjeroučitelj
Foto: HKR

Vjeroučitelj iz Splita Mario Milovac opovrgao je tvrdnje da je ‘uznemiravao’ gimnazijalce predavanjem i snimkama realističnih scena pobačaja. Milovac je za Bitno.net izjavio da toga dana uopće nije bio na nastavi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tjednik Nacional prije nekoliko dana objavio je tekst u kojem se Milovca optužuje da je „uznemiravao“ gimnazijalce predavanjem i snimkama realističnih scena pobačaja. Milovac za Bitno.net objašnjava kako s učenicima razgovara o bioetičkim temama.

Najodlučnije i najoštrije niječem da sam spominjao bilo kakve „vješalice“ na satu vjeronauka, kao i to da sam puštao eksplicitne snimke pobačaja kao što se navodi u tiskanom izdanju članka koji je objavio tjednik Nacional 28. svibnja 2024. pod naslovom “Vjeroučitelj u Splitu srednjoškolcima objašnjavao da se pobačaj radi – vješalicom”, kaže Milovac.

Toga dana uopće nisam bio na navedenom satu, tvrdi vjeroučitelj

S obzirom na to da sam upoznat s datumom i razredom o kojem je riječ, mogu naglasiti da navedenog dana nisam uopće bio fizički prisutan na satu u navedenom razredu navedene škole, kaže Milovac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nadalje, tvrdi da nikakav video s realističnim scenama pobačaja učenicima nije puštao pa ih njime nije mogao ni uznemiriti te je stoga riječ o lažnom navodu.

>Kastavska vjeroučiteljica: Zašto se vjernike smatra nestručnima kad govorimo o predrasudama?

Za termin ‘vješalice’ u kontekstu pobačaja prvi sam put doznao tijekom ove situacije i nisam ga nikada koristio tijekom nastavnog procesa u ovom kontekstu otkad radim u školi”, navodi dalje.

Na kraju, Milovac naglašava kako je navedeni tjedan radio sasvim drugu nastavnu jedinicu koja nema nikakve veze s pobačajem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pretpostavlja da je kampanja usmjerena prema Crkvi

“Članak su prenijeli i ostali mediji na svojim internetskim stranicama i društvenim mrežama 28. svibnja ove godine. Dio hrvatske javnosti toga je dana na društvenim mrežama objavljivao stotine komentara od kojih su većina bili školski primjer govora mržnje i poticanja na nasilje prema meni, odnosno konkretnoj osobi koju ne poznaju. Time je nanesena šteta mojem ugledu u javnosti jer sam profesor u četiri splitske škole, vjeroučitelj i otac četvero malodobne djece“, kaže.

Na pitanje što je motiv kampanje koju je pokrenuo Nacional, Milovac kaže kako pretpostavlja da cilj toga nije on osobno, nego katolički vjeronauk u školama i nauk Crkve o ključnim moralnim i etičkim pitanjima današnjice.

Učenici, podsjeća, nisu previše zainteresirani za ozbiljan razgovor o bioetičkim temama jer žive u konkretnom vremenu gdje ih okupiraju njihove svakodnevne brige i obveze.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vjeroučitelj naglašava da je temu pobačaja odradio u skladu sa standardima

“Pobačaj nije tema koja ih neposredno zanima, ali nužno je govoriti i o takvim temama jer im daju uvid u buduće životne izazove i moralne dileme, a ne samo one neposredne”.

>Zastrašivanje tužbama: Udruga Dugine obitelji protiv udruge Vigilare

“Nažalost, jasni i znanstveno argumentirani stavovi u dijelu javnosti danas se predstavljaju kao isključivost i netolerantnost. Problem je i to što pojedinac danas smatra da se u svojoj slobodi i subjektivnom pogledu na stvarnost ima pravo uzdignuti iznad prirodoznanstvenih činjenica. Često se nalazim u situaciji da branim temeljne postavke prirodoznanstvenih predmeta koje učenici često u školskom sustavu usvajaju kao teoretsko znanje, a za koje ne nalaze adekvatnu primjenu u stvarnosti”, kaže Milovac.

Temu abortusa obradio sam u skladu sa svim stručnim i pedagoškim standardima obazrivo i profesionalno, bez straha iznoseći racionalne činjenice i nauk Katoličke Crkve odobren od Ministarstva, a obradit ću ga na isti način i iduće godine. Čuvstvena razina, izuzev stanja šoka i stresa i ostalih ekstremnih stanja, legitiman su adresat odgojno-obrazovnog procesa. Teme poput pobačaja, diskriminacije, eutanazije, samoubojstva, holokausta, genocida, rata, terorizma, povijesnih sukoba, potresa, tsunamija, uragana, ili izuma atomske bombe predstavljaju dio obrazovnoga sustava i procesa sazrijevanja te formiranja ljudske ličnosti koja se uči nositi sa životnim poteškoćama bilo kakve vrste”, naglašava.

Također napominje da su na njegovoj nastavi učenici slobodni izražavati svoje stavove, što oni rado i čine, posebno ako ih neka tema više zanima. Također mogu i izraziti svoje nezadovoljstvo određenom temom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Budući da je članak proširen nepotpunim informacijama o meni i mojem javnom djelovanju, nadopunjujem da sam objavio knjigu “Drevna igra, nova pravila” na temu rodne ideologije. O istoj temi čitatelji mogu poslušati moje gostovanje u emisiji “O, tempora!” Stanka Stojića (podcast izdanje) s naslovom „Rodna ideološka kolonizacija“ koju preporučujem svima koji se žele na kvalitetniji način educirati o ovoj temi. Osobno smatram kako mnogima smeta moj jasno i javno artikulirani i argumentirani govor o navedenome”, zaključuje vjeroučitelj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.