Iz ZET-a javljaju da će od ponedjeljkadodatno smanjiti broj polazaka na pojedinim linijama u Zagrebu, dok će autobusna linija koja vozi studente do Kampusa Borongaj biti ukinuta od 25. srpnja do petka, 19. kolovoza.
Radnim danima primjenjivat će se dodatno prilagođeni raspored polazaka na određenim tramvajskim linijama.
Prilagođeni raspored polazaka
Od ponedjeljka, 11. srpnja prilagođeni raspored polazaka primjenjivat će se i na autobusnim linijama 105A, 109, 112, 133, 136, 161, 204, 218, 219, 220, 221, 228, 229, 238 i 269, a istovremeno će se dodatno prilagoditi i raspored polazaka na linijama 115, 118, 146 i 227.
Autobusna linija 275 (Sesvete – Sesvetska Sopnica) neće prometovati od ponedjeljka, 11. srpnja do nedjelje, 4. rujna, dok će linija 236 (Kampus – Čavićeva) biti ukinuta od ponedjeljka, 25. srpnja do petka, 19. kolovoza.
Od ponedjeljka, 11. srpnja na tramvajskim linijama 2, 6, 9, 11, 12, 14 i 17 radnim se danima primjenjuje dodatno prilagođeni raspored polazaka.
Od četvrtka, 23. lipnja primjenjuje se prilagođeni raspored polazaka na autobusnim linijama 107, 110, 115, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 125, 127, 128, 134, 142, 143, 146, 164, 172, 201, 202, 207, 208, 209, 212, 215, 216, 222, 224, 226, 227, 230, 231, 232, 234, 263, 276 i 281.
Od subote, 25. lipnja, prilagođeni vozni red primjenjuje se i na autobusnim linijama 105, 124, 223, 243, 261, 262, 270, 274 i 279. Na linijama 204 i 243 ukidaju se polasci nedjeljom, dok se na liniji 205 prilagođeni raspored polazaka primjenjuje od nedjelje, 26. lipnja.
Autobusne linije 114 (Ljubljanica – Prečko) i 145 (Vrapčanska aleja – Oranice) ne prometuju od četvrtka, 23. lipnja do nedjelje, 4. rujna.
Tramvajska linija 1 (Borongaj – Zapadni kolodvor) ne prometuje od 23. lipnja, dok tramvaji linija 3 (Ljubljanica – Savišće) i 8 (Mihaljevac – Zapruđe) voze kao i do sada, samo radnim danom.
Ljetni vozni red primjenjuje se do nedjelje, 4. rujna.
Problemi u ZET-u
Zaposlenici ZET-a posljednjih mjeseci moraju sa sobom nositi u najmanju ruku papirnate maramice (ako baš ne žele cijele role gurati u svoj džep) jer u sanitarnim čvorovima u prostorijama svoje tvrtke mogu dobiti samo vodu, toaletnog papira u pravilu nikad nema, prenosi rtl.
Ako se i pojavi, nekako plane kao da je od zlata, a onda se dugo čeka do nove role, a doznajemo da nema ni sapuna… Ova priča zvuči pomalo kao da je iz Alan Forda, ali ekipa RTL-a provjerila je je li istina da u glavnom gradu, u gradskoj tvrtki, nema osnovnih hhigijenskih potrepština u sanitarnim čvorovima za zaposlenike. Ako je istina, zar je u tvrtki toliko loše i je li to vrh sante leda?
“Ma svega fali, od ljudi, dijelova, higijenskih potrepština”
Krenimo redom. Više RTL-ovih sugovornika koji rade u administraciji ZET-a potvrđuje: „WC papir? Ne sjećam kada ga je bilo. Ako se pojavi, nestane odmah. Sapun? Mi radnici sami nosimo svoj toalet papir, ako prođete uredima i prostorijama radnika, u svakoj sobi ćete naći ladice i ormare u kojima stoje role papira. Svako nosi svoje, pa ponese sa sobom u WC i poslije vrati u svoju sobu da bez njega ne ostane.”
Predsjednik Sindikata Zagrebačkog holdinga – ZET Zagreb Dražen Jović kaže da to jest istina: „Što god napišete da nedostaje, nećete pogriješiti i govorit ćete istinu. Sapuna i toaletnog papira nema najmanje dva mjeseca, ma puno duže. Ali još više brine što nema ni rezervnih dijelova za tramvaje i autobuse, nema stakala za zamjenu, fali signalnih ploča, nema ni čistačica za čišćenje vozila… Nikad naši tramvaju nisu bili toliko prljavi, a nema ni električara, vozača…. Ma svega fali, od ljudi, dijelova, higijenskih potrepština!“, govori Jović.
Svaki dan sve manje vozila od predviđenog
Kaže, u svojoj karijeri od 26 godina ne sjeća se da je bilo toliko loše. Na pitanje o toaletnom papiru i sapunu, govori da ga više brine što nema rezervnih dijelova. Tvrdi i da uz reducirani vozni red iz ZET-ovih spremišta svaki dan izlazi manje vozila od predviđenog. Ona pokvarena naime nemaju čime popravljati.
„Prije šest ili sedam godina bilo je nepojmljivo da tramvaj izađe bez signala, odnosno table s brojem. To je bio prekršaj. Sada? To je normalno. Vozač trči iz kabine pogledati odostraga ima li signala pa vidi da ga nema. Punici pitaju, ulaze, izlaze, ne znaju kamo se voze…“, negoduje sugovornik.
Tramvaji bez signalizacije
Ovaj bivši vozač kaže da je prije rutina bila da se svako vozilo, pa tako i tramvaj, prije izlaska u promet pregleda. Zadnji u nizu bio je vozač koji bi dodatno „čekirao“ je li sve na svom mjestu.
„Sada redovito izlaze tramvaji bez signalizacije. Samo s Remize (Ljubljanica op. a), reducirao se vozni red s 94 na 87 dnevnih tramvaja pod isprikom poskupljenja energenata i korone. No od tih 87 koji trebaju izaći, svaki dan ne izađe od nekoliko pa do 10 tramvaja jer se ne mogu popraviti, nema rezervnih dijelova. Javna nabava naprosto je stala i ništa se ne događa, ništa se ne naručuje, ZET nije na koljenima, legao je“, kaže.
ZET ne plaća svojim dobavljačima?
Počelo je klimati baš na svim razinama i do najsitnijih detalja. Tvrdi da nema ni signalnih tabli (one s oznakama o kojoj je liniji riječ) na starim češkim tramvajima, ništa se ne naručuje posljednjih mjeseci.
Osim njega, potvrđuju to i radnici koji su molili za anonimnost. Navodno je sve stalo jer ZET ne plaća svojim dobavljačima, oni više ne šalju rezervne dijelove. Sve stoji.
Čitavu zgradu ZET-a čisti samo jedna čistačica
No Jović primjećuje i da vozila nikad nisu bila prljavija i kaže, “nije čudo”. „Nekad smo imali brigade čistačica od šest do osam njih koje bi uletjele i počistile vozila, sad na Remizi imamo jednu čistačicu koja pokušava sve to očistiti. Naše čistačice sve redom su žene iznad 60 godina, neprestano odlaze u mirovinu, na bolovanja, a vanjske čistačice ne uspijevaju sve očistiti kao nekad“, kaže i domeće: „Žena od 62 godine da sama čisti tramvaj? Ne ide to.“
Koliko je loše primjećuje da dovoljno govori da čitavu zgradu ZET-a na Remizi (Ljubljanici) čisti samo jedna čistačica i nije jedini koji nam to potvrđuje.
„Pa da ima skateboard i da leti po zgradi, ne može sve počistiti, toliko je loše“, kaže Jović. Rekao je ekipi RTL-a da slobodno uđu u tramvaje jer će, navodi, lako primijetiti da ne rade ni svako malo poništavači karata. Dodaje, ni njih nemaju čime zamijeniti. „A mi živimo od prodaje karata koja je preniska i košta samo četiri kune, a s pokvarenim poništivačima karata ni to malo ne možemo unovčiti“, primjećuje.
Nedostaje i električara
Teško je i sa servisima, nedostaje im električara koji se ne mogu samo tako ubrati s burze rada jer da bi električar samostalno popravljao tramvaj, mora proći najmanje dvije godine obuke u ZET-u. „Nije to izmjena žarulje“, primjećuje. I za kraj dodaje: “Fali sapuna, rezervnih dijelova, radnika, vozača, čistačica… A sve to se na kraju vidi kroz lošiju uslugu građanima, kroz lošije uvjete rada za radnike, a samo treba početi rješavati probleme na koje se godinama upozorava, a to je nedostatak radnika u svim segmentima, loša nabava – što vidimo kroz nedostatak dijelova, vraćanje poslova u matična trgovačka društva, a koje sada rade vanjske firme i tu mislim na održavanje i servisiranje vozila.”
Osim njega, i drugi potvrđuju da nema majstora, da jednostavno nema to održavati i popravljati vozila, da su ekipe od 20-ak radnika i majstora spale na svega nekoliko njih.
Iz ZET-a šute
I dok sindikalni čelnik potvrđuje da je u ZET-u svega počelo nedostajati, od higijenskih potrepština do rezervnih dijelova za vozila i na kraju ljudi, dotle iz samog ZET-a šute.
Na upit RTL-a ne odgovaraju, čak i nakon nekoliko podsjetnika pa tako nisu čuli njihovu stranu je li točno, kao što to tvrdi sindikalac i pojedini zaposlenici, da u njihovim prostorijama tvrtke nedostaje osnovnih higijenskih potrepština. Nisu odgovorili i imaju li problema s nabavom rezervnih dijelova i ‘ispada’ li zato iz vožnje svakodnevno više vozila, nego što se predvidjelo redukcijom, a nisu komentirali ni problem s čistačicama i manjkom radnika.
Kad pošalju odgovor, objavit će ga. U sanitarnim čvorovima namijenjenim vodstvu ZET-a toalet papira i sapuna ipak redovito, doznaju, ima.
Istovremeno iz Čistoće otvoreno govore o problemima, koji su jednim dijelom, čini se slični i u ZET-u. Čelnik zagrebačke Čistoće Davor Vić priznao je da zbog nedostatnih kapaciteta u pojedinim dijelovima grada preskoče odvoz. Nedostaje im radnika, doslovno ruku, fali im i kamiona pa su krenuli u kupovinu novih.
Tekst se nastavlja ispod oglasa