Holivudski scenaristi desetljećima su pisali znanstveno-fantastične scenarije o strojevima koji preuzimaju svijet. Sada se bore da im roboti ne preuzmu posao.
Američko udruženje pisaca (WGA) nastoji ograničiti korištenje umjetne inteligencije u pisanju filmskih i televizijskih scenarija. Holivudski studiji, koji se bore da usluge streaminga učine profitabilnima i koji se suočavaju sa sve manjim prihodima od reklama, odbacili su tu ideju, prenosi Reuters.
Kreativnost i umjetna inteligencija
Spor oko umjetne inteligencije jedno je od nekoliko pitanja zbog kojih su holivudski filmski i TV scenaristi u ponedjeljak štrajkali. Prva je to obustava rada u 15 godina.
>‘Kum umjetne inteligencije’ Hinton dao otkaz u Googleu: Neke opasnosti su zastrašujuće za ljude
Iako je ovo pitanje jedna od posljednjih stavki opisanih u WGA sažetku pregovaračkih točaka, od kojih su mnoge usmjerene na poboljšanje naknade u eri streaminga, rasprava o ulozi umjetne inteligencije u kreativnom procesu odredit će budućnost zabave u narednim desetljećima. Scenarist John August, član pregovaračkog odbora WGA, kazao je da pisci imaju dvije brige u vezi s umjetnom inteligencijom.
“Ne želimo da ih naš materijal hrani, a također ne želimo popravljati njihove traljave prve nacrte”, kazao je.
U pitanju je brzo rastuća, višestruka tehnologija koja je zahvatila globalnu industriju. U Hollywoodu, umjetna inteligencija pomaže izbrisati bore s lica ostarjelog izvođača, očistiti glumčevu liberalnu upotrebu f-bombi i crtati kratke animirane filmove uz pomoć OpenAI-jevog Dall-E-a, koji može stvoriti realistične slike. Neki pisci eksperimentiraju sa stvaranjem scenarija.
>Musk: Umjetnu inteligenciju treniraju da laže; ima potencijal uništenja civilizacije
“Čini se da je problem u tome što smo mislili da je kreativnost, per se, zadnji bastion, crta u pijesku, koja bi spriječila strojeve da zamijene nečiji posao”, kazao je Mike Seymour, suosnivač Motus Laba na Sveučilištu iz Sydneya, koji ima iskustvo u vizualnim efektima i umjetnoj inteligenciji i konzultirao se s nekoliko studija.
AI može pomoći piscima da razbiju “fenomen praznog komada papira”, kaže Seymour.
“Također ne tvrdim da će umjetna inteligencija postati superinteligentna i proizvesti, znate, ‘Građanina Kanea’, jer to jednostavno nije u redu”, istaknuo je Seymour.
“Strojevi za plagiranje”
Pisci se boje da će biti zakinuti ili “izbačeni iz igre”.
“Umjesto da vas angažiraju da napravite prvi nacrt, (studiji) vas unajmljuju da napravite drugi nacrt, što se manje plaća. Želite to sasjeći u korijenu”, rekao je Warren Leight, scenarist koji je bio izvršni producent NBC-jeve drame “Zakon i red: SVU”.
>Umjetna inteligencija i što Biblija misli o njoj? Donosimo promišljanja dvojice svećenika
Sindikat tvrdi da se postojeće skripte ne bi trebale koristiti za treniranje umjetne inteligencije, što bi otvorilo vrata krađi intelektualnog vlasništva. “Mi to zovemo ‘problem Nore Ephron'”, rekao je August, misleći na spisateljicu hitova romantičnih komedija, uključujući “Kad je Harry sreo Sally” i “Imaš poštu”.
“Može se zamisliti studio koji obučava umjetnu inteligenciju na svim scenarijima Nore Ephron i daje joj da napiše komediju njezinim glasom. Naši prijedlozi bi to spriječili.”
>(Ne)pristranost umjetne inteligencije: Kako popularni chatbot opisuje osobe s hrvatske scene?
Glavna pregovaračica WGA Ellen Stutzman rekla je da neki članovi imaju drugi izraz za umjetnu inteligenciju: “strojevi za plagiranje”.
“Iznijeli smo razuman prijedlog da tvrtka ne bi trebala miješati AI u posao pisanja televizijskih i filmskih sadržaja i da ne pokušava zamijeniti pisce”, kazala je.
Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr/Reuters
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.